  • 61. Data: 2008-03-29 09:45:19
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > Uchwała
    >
    > z dnia 31 lipca 1985 r.

    Orzeczenia z tamtych czasów mają dla mnie małą wartość: (1) inne
    przepisy (zdaje się "spekulacja" była wtedy jeszcze nielegalna?) (2) to
    była komuna.

    Może mam się zacząć powoływać np. na dekret Bieruta? ;)

  • 62. Data: 2008-03-29 09:47:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    m...@g...com pisze:
    > Albo do osób określonych rodzajowo, np. w określonym wieku,
    > wykonujących określony zawód etc. Sugeruję uważną lekturę uchwały Sądu
    > Najwyższego z dnia 31 lipca 1985 r. (III CZP 36/1985, OSNC 1986/6/89).

    i tak to nic nie da...

    KG

  • 63. Data: 2008-03-29 09:49:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > I oczywiście wskażesz podstawę prawną dającą prawo pracownikowi ochrony
    > zatrzymać taką osobę?

    a co daje takiej osobie prawo wejścia do lokalu?

    KG

  • 64. Data: 2008-03-29 09:54:13
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisali:

    > a co daje takiej osobie prawo wejścia do lokalu?

    Jak to, nie wiesz? Kazdy moze wejsc, bo to miejsce publiczne.
    A jest to miejsce publiczne, poniewaz kazdy moze wejsc:)))

  • 65. Data: 2008-03-29 10:37:39
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Orzeczenia z tamtych czasów mają dla mnie małą wartość: (1) inne
    > przepisy (zdaje się "spekulacja" była wtedy jeszcze nielegalna?) (2) to
    > była komuna.

    nie zauważyłeś że przepisy też są z tamtych czasów?

    > Może mam się zacząć powoływać np. na dekret Bieruta? ;)

    możesz, jak na każdy obowiązujący przepis

    KG

  • 66. Data: 2008-03-29 10:45:44
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Mar 29, 12:46 am, Andrzej Lawa

    > W którym miejscu?

    Art. 66 par. 1, art. 71.

    > Chowania pod ladę niby też (tak sformułowanego) nie zna.
    > A jednak przepis jest, który tego właśnie zabrania.

    Tak, ale ten przepis nie może być rozciągany w drodze analogii na
    przypadki selekcji.

  • 67. Data: 2008-03-29 10:52:28
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Orzeczenia z tamtych czasów mają dla mnie małą wartość: (1) inne
    > przepisy (zdaje się "spekulacja" była wtedy jeszcze nielegalna?) (2) to
    > była komuna.

    No to sie zainteresuj z ktorego roku pochodzi Twoj ulubiony Art. 135KW i w
    ktorym roku wyjasniono co to jest miejsce publiczne.

  • 68. Data: 2008-03-29 12:08:01
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Orzeczenia z tamtych czasów mają dla mnie małą wartość

    Jak to dobrze, że sądy nie wydają wyroków na podstawie tego, jaką
    "wartość" mają dla pozwanych naruszane przepisy...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 69. Data: 2008-03-29 12:19:00
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 29 Mar, 10:45, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > była komuna.
    >
    > Może mam się zacząć powoływać np. na dekret Bieruta? ;)

    Data wydania orzeczenia nie ma żadnego znaczenia. Liczy się podstawa
    prawna. Sąd Najwyższy oparł się na przepisach, które nadal obowiązują.
    To był normalny stosunek cywilnoprawny (między przedsiębiorstwem,
    skądinąd państwowym, a klientem).

  • 70. Data: 2008-03-29 19:57:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > a co daje takiej osobie prawo wejścia do lokalu?

    Publiczna oferta. Przecież wchodząc do sklepu nie pukasz i nie pytasz, czy
    można.