  • 1. Data: 2008-03-27 23:01:44
    Temat: Wspólnoty mieszkaniowe - wyroki sadów.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Szukam jakiegoś może jednego miejsca, gdzie zebrane byłyby różne wyroki sądów w
    sprawach wspólnot mieszkaniowych.
    Niby nie ma precedensów i orzeczenia potrafia być różne a nawet sprzeczne, tym
    niemniej jakieś punkty zaczepienia...

    Teraz szczególnie interesuje mnie pokrzywdzenie mniejszości przez wiekszość we
    wspólnocie, czyli przegłosowanie przez
    wiekszość uchwały ewidentnie godzącej w interesy mniejszości właścicieli.

    Przykładowo wspólnota mieszkaniowa uchwaliła, że stanowiący samodzielny wyodrębniony
    lokal użytkowy podziemny garaż
    (udziały w którym sprzedano około 2/3 mieszkańcó jako współwłasność ułamkową) będzie
    oświetlany, sprzątany, konserwowany
    i remontowany na zasadach jak część wspólna nieruchomości, a nie jako odrębny lokal
    tylko przez współwłaścicieli tego
    lokalu (około 2/3 właścicieli z całej wspólnoty).

    Czyli koszty eksploatacji garazu należącego do 2/3 właścicieli z danej nieruchomości
    mieliby pokrywać w kosztach zarządu
    nieruchomości wspólnej wszyscy właściciele lokali, także Ci nieposiadający w ogóle
    samochodów.

    Sa gdzieś w sieci dobre wzory pozwów o uchylenie uchwały wspólnoty?
    Czy w jednym pozwie można wnioskowac o uchylenie dwóch uchwał (związanych niejako ze
    sobą)?
    Czy pozew o uchylenie uchwały wnosi się przeciw wspólnocie jako ułomnej osobie
    prawnej (niby ma zdolnoć pozywac i być
    pozywaną), czy przeciw imiennie okreslonym członkom zarzadu osoby prawnej - spółki z
    o.o. pełniacej obowiązki zarządcy?
    THX

  • 2. Data: 2008-03-28 07:50:23
    Temat: Re: Wspólnoty mieszkaniowe - wyroki sadów.
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    666 pisze:
> [...]
    sprawach wspólnot mieszkaniowych.
    > Niby nie ma precedensów i orzeczenia potrafia być różne a nawet sprzeczne, tym

    Konkretnego miejsca dotyczącego wyroków WM nie znam ale:
    jest forum Gazety dotyczące Wspólnot

    I jest jeszcze forum :
    wspolnota.net.pl

    > Teraz szczególnie interesuje mnie pokrzywdzenie mniejszości przez wiekszość we
    wspólnocie, czyli przegłosowanie przez
    > wiekszość uchwały ewidentnie godzącej w interesy mniejszości właścicieli.

    Demokracja to dyktatura większości ;)

    > (...) samodzielny wyodrębniony lokal użytkowy podziemny garaż

    Taka sytuacje troche przerosła Twórców UoWL. Z prawnego punktu widzenia
    (obecny znany mi stan prawny) jest tak jak napisałeś to jest samodzielny
    lokal uzytkowy (Vat od usług) który powinien byc traktowany jako
    "normalny lokal" (partycypacja udziałami w kosztach zarządu NW)

    Jesli szytwno trzymać sie takiego sposobu to może sie zdarzyć że udział
    garażu w nieruchomości wspólnej bedzie równy a nawet większy niż suma
    udziałów pozostałych lokali (np mieszkalnych). Wtedy właściciele
    (współwłaściciele) garażu bedą solidarnie finansować większość kosztów
    zarządu NW.
    Mówiąc prosto miesięczne opłaty z pojedynczego miejsca postojowego mogą
    się równać lub nawet przewyższać opłaty z lokalu mieszkalnego....
    Niestety znam takie przypadki.

    Ponadto "garaż" powinien głosować na uchwałami swoim udziałem przy
    jednomyślności współwłaścicieli ! Konia z rzędem jeśli komuś uda sie
    uzyskać jednomyślność 50 naszych rodaków....

> [...]
    nieruchomości mieliby pokrywać w kosztach zarządu
    > nieruchomości wspólnej wszyscy właściciele lokali, także Ci nieposiadający w ogóle

    OK tyle że te koszty mogą być relatywnie małe w stosunku do korzyści.
    Zauważ że jak np jakiś operator bedzie chciał Ci podłączyć
    telefon/internet/TV itd. a sposób podłączenia będzie wymagał prac w
    garażu (jako samodzielnym lokalu) właściciele lokalu nie muszą sie
    zgodzić... Doprowadzi to tylko do eskalacji konfliktów w Waszej WM.

    > Sa gdzieś w sieci dobre wzory pozwów o uchylenie uchwały wspólnoty?
    > Czy w jednym pozwie można wnioskowac o uchylenie dwóch uchwał (związanych niejako
    ze sobą)?

    np tu :
    http://huby.seo.pl/04_mieszkania/04_artykuly_mieszka
    nia/wspolnota/jak_uchylic_uchwaly.HTM

> [...]
    prawnej (niby ma zdolnoć pozywac i być
    > pozywaną), czy przeciw imiennie okreslonym członkom zarzadu osoby prawnej - spółki

    Wniosek o uchylenie uchwał wnosi się przeciwko Wspólnocie Mieszkaniowej
    reprezentowanej przez Zarząd w osobach : XX XX XX XX
    Koszt ok 100-120 PLN :)

    Ufff ale sie rozpisałem :)

    Pozdrawiam,

    MO
    (Zarząd WM Wrocław)

  • 3. Data: 2008-03-28 08:38:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niestety paru debili niszczy tamto niemoderowane forum.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-03-29 00:42:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2008, 666 wrote:

> [...]
    lokali,
    > także Ci nieposiadający w ogóle samochodów.

    Moment.
    Jeszcze raz:
    > Czyli koszty eksploatacji garazu należącego do 2/3 właścicieli z danej
    nieruchomości

    Jeśliby miał zostać przyłączony do wspólnoty, to IMO JEDYNIE może to się
    odbyć głosowaniem (patrz ustawa o własności lokali) tudzież oznaczałoby
    nabycie współudziału również przez tych, którzy współudziału dotąd nie
    mieli.
    Brak samochodu w niczym nie przeszkadza, "prawem dysponowania w sposób
    dający się pogodzić z prawem innych współwłaścicieli" można dysponować
    choćby tak żeby je wynająć, prawda?

    pzdr, Gotfryd
    (mała wspólnota, doświadczenia z wielkimi nie mam, tylko przy okazji
    przepisy czytałem z góry na dół :))

  • 5. Data: 2008-03-29 08:11:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No przejęzyczenie, powinienem napisać "także Ci nieposiadający udziałów we
    współwłasności garazu".
    JaC

    -----