  • 1. Data: 2008-03-28 06:51:08
    Temat: Fałszywe oceny produku w sklepie internetowym
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

    Zachęcona samimi dobrymi opiniami kupujących zakupiłam pewnien produkt w
    pewnym sklepie. Okazało się, że produkt ten to ogólnie mówiąc tandetna
    chińszczyzna. Zwróciłam go do sklepu a na stronie wystawiłam stosowną opinię
    na temat jakości wykonania tego produktu. Opinia nie została umieszczona.
    Przy opiniach nie ma wzmiaki, że są to wybrane opinie, tylko "opinie na
    temat produktu" i przysick: "dodaj opinię".
    Sklep umieszcza tylko pozytywne recenczje a te negatywne usuwa. Czy takie
    postępowanie jest zgodne z prawem? W jakimś sensie to wprowadzanie
    potencjalnego klienta w błąd.

  • 2. Data: 2008-03-28 09:59:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.03.2008 miffy <b...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > Sklep umieszcza tylko pozytywne recenczje a te negatywne usuwa. Czy takie
    > postępowanie jest zgodne z prawem? W jakimś sensie to wprowadzanie

    MZ jest to per analogia trochę sytuacja jakby ktoś powycinał z gazet słowa
    i z nich ułożył opis, jest więc to de facto przyżeczenie pewnych cech
    przez sprzedawce. Problem oczywiście jak teraz udowodnisz, że nie
    zamieszczają (zamieścili) opinii negatywnych czyli manipulują aby opis
    produktu był taki a nie inny. Spróbowałbym napisać do Inspekcji Handlowej
    z opisem sytuacji - pewnie nie zrobią nic poza zwróceniem im uwagi, ale i
    tak lepsze to niż nic.

    --
    Marcin