  • 1. Data: 2008-03-28 06:50:33
    Temat: Prawo lokalowe a eksmisja
    Od: j...@g...com

    Witam,

    Mam pytanie następujące.
    Byłem zameldowany i mieszkałem w lokalu wraz z głównym najemcą przez
    okres 3 lat.
    Po okresie 3 lat główny najemca zmarł. Czy prawo do wynajmu mieszkania
    może już wtedy przejść na mnie?

    Niestety dostałem od spółdzielni nakaz eksmisji więc chcę wiedzieć czy
    mają do tego prawo?

    Pozdrawiam

    Jarek Nowak

  • 2. Data: 2008-03-28 08:47:36
    Temat: Re: Prawo lokalowe a eksmisja
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 23:50:33 -0700, jerolnow napisał(a):

> [...]
    > może już wtedy przejść na mnie?
    >
    > Niestety dostałem od spółdzielni nakaz eksmisji więc chcę wiedzieć czy

    Brak dwu informacji:
    1. Rodzaj mieszkania - przypuszczam, że spółdzielcze lokatorskie
    2. Stopień pokrewieństwa ze zmarłym

  • 3. Data: 2008-03-28 11:03:15
    Od: j...@g...com

    On 28 Mar, 09:47, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Brak dwu informacji:
    > 1. Rodzaj mieszkania - przypuszczam, że spółdzielcze lokatorskie
    > 2. Stopień pokrewieństwa ze zmarłym

    Ad1) Mieszkanie zobów miasta (nie spółdzielnia) - komunalne
    Ad2) Wnuk

  • 4. Data: 2008-03-28 15:38:44
    Od: kam <...@...pl>

    j...@g...com pisze:
    > Ad1) Mieszkanie zobów miasta (nie spółdzielnia) - komunalne
    > Ad2) Wnuk

    więc praw do mieszkania (najmu) raczej nie masz

    KG

  • 5. Data: 2008-03-31 12:05:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2008 04:03:15 -0700, jerolnow napisał(a):

    > Ad1) Mieszkanie zobów miasta (nie spółdzielnia) - komunalne
    > Ad2) Wnuk

    To prawo do mieszkania przysługuje ci tylko wtedy gdy dziadek miał
    obowiązek płacenia alimentów na ciebie. W pozostałych wypadkach szanse, że
    uda ci sie przekonać sąd są naprawdę minimalne. Chociaż bywały już
    (pojedyńcze w skali kraju) wyroki pozytywne dla wnuków.