  • 1. Data: 2004-03-03 01:29:01
    Temat: problemy domownika a Ja...
    Od: "art-ts.webpark.pl" <d...@w...pl>

    Witam, mam 21 lat, dorabiam sobie projektujac strony www, jestem
    zarejestrowany, moj tato ma swoja dzialalnosc gospodarcza..i ma ostatnio
    oroblemy finansowe komornik, sad itp... wiem wiem, bylo nizej.. ale mam
    pytanie.. czy np. jezeli caly sprzet komputerowy kupila jego zona, to
    komornik moze sie dopieprzyc do tego ? czy nie? bo w koncu on ma te dlugi na
    firmowy adres a nie na domowy..jak to jest z komornikami ?boje sie bo za
    kompa sporo dalem, a jeszcze kino domowe jest:) szokda by stracic parenastu
    ladnych tys. co mi radzicie? prosze o pomoc..
    pozdrawiam
    ts.

  • 2. Data: 2004-03-03 07:03:43
    Temat: Re: problemy domownika a Ja...
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > kompa sporo dalem, a jeszcze kino domowe jest:) szokda by stracic parenastu
    > ladnych tys. co mi radzicie? prosze o pomoc..

    hej!

    1. nie ma znaczenia firmowy czy domowy adres. chodzi o odpowiedzialnosc
    osoby za swoje zobowiazania. jezeli twoj ojciec prowadzi indywidualna
    dzialalnosc gospodarcza (tzn. nie np. w formie spolki z o.o.) to bezposrednio
    odpowiada za swoje zobowiazania z calego swojego majatku.

    2. odpowiedzialnosc dotyczy tez majatku wspolnego malzonkow - tzw. dorobkowego.
    w sklad niego wchodza rzeczy nabyte przez oboje malzonkow z wylaczeniem
    np. darowizn spadkow.

    oznacza to, ze nie ma znaczenia czy twoja mama kupila komputer poniewaz
    jest on wspolnym majatkiem meza i zona i wierzyciel (poprzez komornika)
    z niego egzekwowac. jest jednak jedna mala mozliwosc . otoz
    w kodeksie rodzinnym (nie pamietam ktory art. ale gdzies kolo 40 - 45) jest
    mozliwosc wylaczenia takiej odpowiedzialnosci (z majatku do ktorego
    przyczynila sie np. tylko zona). jest to jednak bardzo obostrzone i watpie
    aby w tym przypadku mialo zastosowanie.

    ...moja konkluzja: komputer i kino moga latwo przepasc. moze jednak
    mozesz jakos wykazac ze to twoj komp ? ze ty go kupiles? w tym
    wypadku komornik nie moze miec nic do ciebie...

    konrad

  • 3. Data: 2004-03-03 08:37:31
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > ...moja konkluzja: komputer i kino moga latwo przepasc. moze jednak
    > mozesz jakos wykazac ze to twoj komp ? ze ty go kupiles? w tym
    > wypadku komornik nie moze miec nic do ciebie...

    a czy to on musi udowadniac??
    to chyba raczej komornik musial by udowodnic, ze to nie on kupil tylko
    ojciec lub zona ojca (tak napisal ze nie wiem czy to jego matka), no chyba
    ze kupowane bylo to na fakture i wprowadzone jest w stan firmy, wtedy lipa,
    jedynie skoro syn prowadzi dzialanosc gosodarcza to moga sobie nawzajem te
    sprzety odsprzedac ;)

  • 4. Data: 2004-03-03 11:11:10
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > to chyba raczej komornik musial by udowodnic, ze to nie on kupil tylko
    > ojciec lub zona ojca

    komornik nie musi niczego udowadniac. jezeli zajmuje ruchomosc, ktora jest
    we wladaniu dluznika ale nie jest jego wlasnoscia to w interesie wlasciciela
    jest aby udowodnil, ze to, co zajal komornik nie nalezy do dluznika i nie
    podlega zajeciu. jezeli nie potrafi tego udowodnic to niestety zaklada sie,
    ze skoro dluznik wladal dana ruchomoscia to jest ona jego wlasnoscia.

    pozdr
    marcn

  • 5. Data: 2004-03-03 11:18:24
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sie,
    > ze skoro dluznik wladal dana ruchomoscia to jest ona jego wlasnoscia.

    to zostaje w takim razie sprzedaz pomiedzy firmami lub firmie

  • 6. Data: 2004-03-03 13:18:41
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > komornik nie musi niczego udowadniac.

    Czy zasada domniemanej niewinnosci nie obowiazuje komornika?
    Dlaczego ktos niewinny ma udowadniac komornikowi, ze
    rzecz ktora komornik zajal nalezy do niewinnego czlowieka?

    > jezeli zajmuje ruchomosc, ktora jest
    > we wladaniu dluznika ale nie jest jego wlasnoscia to w interesie
    wlasciciela
    > jest aby udowodnil, ze to, co zajal komornik nie nalezy do dluznika

    To akurat nie lezy w interesie dluznika, lecz w interesie
    osoby pokrzydzonej przez komronika, a przy tym
    zupelnie niewinnej.

    >i nie
    > podlega zajeciu. jezeli nie potrafi tego udowodnic to niestety zaklada
    sie,
    > ze skoro dluznik wladal dana ruchomoscia to jest ona jego wlasnoscia.

    No to trzeba chyba udowodnic, ze dluznik dysponuje dana
    rzecza? Czy tez z gory zakladamy, ze wszystkie rzeczy
    w promieniu 10 metrow naleza do dluznika?

    Bliskosc rzeczy oczywiscie nie jest dowodem wlasnosci.
    Zgadza sie?

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-03-03 13:59:40
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Czy zasada domniemanej niewinnosci nie obowiazuje komornika?
    > Dlaczego ktos niewinny ma udowadniac komornikowi, ze
    > rzecz ktora komornik zajal nalezy do niewinnego czlowieka?

    jezeli ruchomosc jest we wladaniu dluznika to komornik ma obowiazek ja
    zajac. skoro cos jest we wladaniu dluznika to nalezy uwazac, ze jest
    to wlasnoscia dluznika. skoro cos jest na jego posesji albo w jego
    mieszkaniu to uwaza sie, ze jest to jego wlasnoscia. jezeli jest inaczej
    nalezy dany fakt udowodnic. skad sie urwales??? poczytaj przepisy dot.
    egzekucji.

    > To akurat nie lezy w interesie dluznika, lecz w interesie
    > osoby pokrzydzonej przez komronika, a przy tym
    > zupelnie niewinnej.

    A CO JA NAPISALEM??? w interesie wlasciciela!!! a nie w interesie dluznika.
    czytaj uwaznie a dopiero potem odpowiadaj. jak musisz, to czytaj nawet kilka
    razy, aby dobrze zrozumiec to, co ktos napisal.

    > sie,
    >
    > No to trzeba chyba udowodnic, ze dluznik dysponuje dana
    > rzecza? Czy tez z gory zakladamy, ze wszystkie rzeczy
    > w promieniu 10 metrow naleza do dluznika?

    jezeli w jednym mieszkaniu jest zameldowancy kilka osob, a w stosunku
    do jednej jest prowadzona egzekucja z ruchomosci, to komornik pyta sie
    ktora izbe zajmuje dluznik. w ktorym pokoju dluznik spi/mieszka. i wlasnie
    z tej izby zajmuje ruchomosci, bo uwaza sie je za wlasnosc dluznika.

    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-03-03 15:21:11
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > mieszkaniu to uwaza sie, ze jest to jego wlasnoscia. jezeli jest inaczej
    > nalezy dany fakt udowodnic. skad sie urwales??? poczytaj przepisy dot.

    te przepisy widocznie stoja w sprzecznosci z zasada domniemanej
    niewinnosci.

> [...]
    kilka
    > razy, aby dobrze zrozumiec to, co ktos napisal.

    Prezpraszam, zle przeczytalem. Ale czy to powod do takiej
    irytacji? Jesli meczy Ciebie ta dyskusja - nie musimy dyskutowac.

    WOJSAL

  • 9. Data: 2004-03-03 16:31:45
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > te przepisy widocznie stoja w sprzecznosci z zasada domniemanej
    > niewinnosci.

    imho pomylily Ci sie pewne pojecia i zagadnienia. co ma tutaj domniemanie
    niewinnosci? jesli jestes we wladaniu pewnej rzeczy domniemywa sie, ze jest
    to twoja rzecz. jesli masz na sobie spodnie, to jak sadzisz, ludzie pomysla,
    ze czyje one sa? Twoje czy sasiada? :) oczywiscie spodni komornik nie
    zabierze, ale to tylko przyklad.

    ale jest jeszcze druga strona medalu. (art. 845. § 2 k.p.c.) jesli bedziesz
    we wladaniu np. komputera, ktory nalezy do dluznika, to komornik moze
    go zajac dopiero gdy Ty sie na to zgodzisz lub przyznasz, ze komputer
    stanowi wlasnosc dluznika :) no i co Ty na to? :))

    > Prezpraszam, zle przeczytalem. Ale czy to powod do takiej
    > irytacji?

    pewnie nie :) ludzka rzecza jest sie pomylic.

    pozdr
    marcin

  • 10. Data: 2004-03-03 17:08:14
    Od: s...@g...pl

    On Wed, 3 Mar 2004 14:18:41 +0100, "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote:

    >Czy zasada domniemanej niewinnosci nie obowiazuje komornika?

    Przecież to nie postępowanie karne.

    >Dlaczego ktos niewinny ma udowadniac komornikowi, ze
    >rzecz ktora komornik zajal nalezy do niewinnego czlowieka?

    Może nie powinien oddawać swoich rzeczy dłużnikowi?
    Ma przecież powództwo przeciwegzekucyjne...

    >To akurat nie lezy w interesie dluznika, lecz w interesie
    >osoby pokrzydzonej przez komronika, a przy tym
    >zupelnie niewinnej.

    Przecież napisał "w interesie właściciela", a więc nie dłużnika a
    osoby trzeciej.

    >No to trzeba chyba udowodnic, ze dluznik dysponuje dana
    >rzecza? Czy tez z gory zakladamy, ze wszystkie rzeczy
    >w promieniu 10 metrow naleza do dluznika?

    Jeśli komornik dokonuje zajęcia ruchomości to najczęściej właśnie tak
    bywa.

    >Bliskosc rzeczy oczywiscie nie jest dowodem wlasnosci.

    Można domniemywać, że jest.

    silvermane