  • 1. Data: 2004-03-02 20:48:07
    Temat: podział spadku?????
    Od: "zofia" <w...@i...pl>

    Mój tato zmarł kilka lat temu nie zostawiając testamentu.W spadku pozostało
    gospodarstwo rolne i budynek mieszkalny.Chcieli byśmy sprzedać całośc.Jednak
    wcześniej musimy przeprowadzić postępowanie spadkowe.Czy wiecie w jakich
    częściach należy nam się spadek jako dzieciom a jaki naszej mamie.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-03-02 21:26:45
    Temat: Re: podział spadku?????
    Od: s...@g...pl

    On Tue, 02 Mar 2004 21:48:07 +0100, "zofia" <w...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >wcześniej musimy przeprowadzić postępowanie spadkowe.Czy wiecie w jakich
    >częściach należy nam się spadek jako dzieciom a jaki naszej mamie.

    Mamie 1/2 - i dzieciom pozostałe 1/2 do podziału. Nie musicie tego
    wiedzieć, ustali to za was sąd w postępowaniu.

    Oczywiście chodzi o udział ojca w majątku wspólnym + jego majątek
    odrębny. Czyli jeśli budynek był współwłasnością, to dzieci
    odziedziczą w sumie 1/4 udziału.

    silvermane

  • 3. Data: 2004-03-02 21:43:45
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    s...@g...pl wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście chodzi o udział ojca w majątku wspólnym + jego majątek
    > odrębny. Czyli jeśli budynek był współwłasnością, to dzieci

    Zaraz, po śmierci ojca 1/2 majątku wspólnego przypada matce (oprócz jej
    udziału w spadku). Udział ojca w majątku wspólnym ulega podziałowi w
    równych częściech między zonę i dzieci. Czyli po 1/3.
    Ponadto mamy gospodarstwo rolne więc pewnie należałoby określic jakie
    zasady jego dziedziczenia stosujemy.

    KG

  • 4. Data: 2004-03-03 10:08:31
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

> [...]
    > równych częściech między zonę i dzieci. Czyli po 1/3.
    > Ponadto mamy gospodarstwo rolne więc pewnie należałoby określic jakie

    Zaraz... To juz przepisy szczegolne o dziedziczeinu gospodarstw rolnych
    nie obowiazuja ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-03 11:31:52
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz... To juz przepisy szczegolne o dziedziczeinu gospodarstw rolnych
    > nie obowiazuja ?

    Istotne jest kiedy nastąpiło otwarcie spadku. Orzeczenie TK uchylające
    przepisy o szczególnych zasadach dziedziczenia gospodarstwe rolnych ma
    skutek na przyszłość.

    ______________
    RF

  • 6. Data: 2004-03-03 18:46:53
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

    Zofia pisała, ze tato zmarł kilka lat temu, a przepisy o dziedziczeniu
    gospodarstw rolnych nie obowiązują od dnia 17 lutego 2001r., w przypadku
    spadków otwartych przed tą datą przepisy te w dalszym ciągu obowiązują i sąd
    bada kto ma kwalifikacje do dziedziczenia gospodarstwa rolnego. Silvermane
    błędnie obliczał spadek, bo żona i dzieci dziedziczą po równo, z tym, że
    żona co najmniej 1/4, a nie 1/2 jak pisał. Trzeba złożyć wniosek o
    stwierdzenie nabycia spadku, opłacić 20zł. i poczekać na rozprawę. Jeżeli
    wszyscy spadkobiercy przyjdą na rozprawę to można zrzec sie dorecznaia
    uzasadnienia postnowienia co przyśpieszy prawomocnosć o tydzień. z
    prawomocnym postanowieniem do notariusza, kontrakt sprzedaży i po sprawie.

    --
    wowka

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c24fnr$5nj$1@inews.gazeta.pl...