    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problemy domownika a Ja...
    Date: 3 Mar 2004 14:59:40 +0100

    > Czy zasada domniemanej niewinnosci nie obowiazuje komornika?
    > Dlaczego ktos niewinny ma udowadniac komornikowi, ze
    > rzecz ktora komornik zajal nalezy do niewinnego czlowieka?

    jezeli ruchomosc jest we wladaniu dluznika to komornik ma obowiazek ja
    zajac. skoro cos jest we wladaniu dluznika to nalezy uwazac, ze jest
    to wlasnoscia dluznika. skoro cos jest na jego posesji albo w jego
    mieszkaniu to uwaza sie, ze jest to jego wlasnoscia. jezeli jest inaczej
    nalezy dany fakt udowodnic. skad sie urwales??? poczytaj przepisy dot.
    egzekucji.

    > To akurat nie lezy w interesie dluznika, lecz w interesie
    > osoby pokrzydzonej przez komronika, a przy tym
    > zupelnie niewinnej.

    A CO JA NAPISALEM??? w interesie wlasciciela!!! a nie w interesie dluznika.
    czytaj uwaznie a dopiero potem odpowiadaj. jak musisz, to czytaj nawet kilka
    razy, aby dobrze zrozumiec to, co ktos napisal.

    > sie,
    >
    > No to trzeba chyba udowodnic, ze dluznik dysponuje dana
    > rzecza? Czy tez z gory zakladamy, ze wszystkie rzeczy
    > w promieniu 10 metrow naleza do dluznika?

    jezeli w jednym mieszkaniu jest zameldowancy kilka osob, a w stosunku
    do jednej jest prowadzona egzekucja z ruchomosci, to komornik pyta sie
    ktora izbe zajmuje dluznik. w ktorym pokoju dluznik spi/mieszka. i wlasnie
    z tej izby zajmuje ruchomosci, bo uwaza sie je za wlasnosc dluznika.

    pozdr.
    marcin