  • 1. Data: 2004-03-02 23:52:37
    Temat: pozyczka pod hipoteke wspolnego majatku
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    Witam Grupowiczow,
    Zlozylem wniosek o rozwod. Zona sie nie zgadza. Jestesmy po pierwszej
    rozprawie. Mamy wspolny majatek - szeregowy domek. Zona grozi mi ze wezmie
    pozyczke pod hipoteke domku.

    Czy moze to zrobic bez mojej wiedzy i zgody?

    Jak moge to sprawdzic?

    Jak sie zabezpieczyc by tego nie zrobila?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-03-03 09:27:17
    Temat: Re: pozyczka pod hipoteke wspolnego majatku
    Od: s...@g...pl

    On Wed, 3 Mar 2004 00:52:37 +0100, "grzegorz" <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    >pozyczke pod hipoteke domku.
    >
    >Czy moze to zrobic bez mojej wiedzy i zgody?

    Nie może, bo byłoby to zaciągnięcie zobowiązania przekraczającego
    zwykły zarząd (art. 36 ust. 2 KRO).

    >Jak moge to sprawdzic?

    Myślę, że pojawią się problemy przy wpisie hipoteki do księgi
    wieczystej i sąd będzie chciał aby wniosek podpisali oboje
    małżonkowie...
    Chyba że żona zrezygnuje z wpisania hipoteki, ale wtedy to żadne
    zabezpieczenie.

    >Jak sie zabezpieczyc by tego nie zrobila?

    W razie czego możesz żądać, aby rozporządzenie majątkiem wspólnym do
    czasu zakończenia sprawy rozwodowej uzależnić od zgody sądu - art. 40
    KRO.

  • 3. Data: 2004-03-03 19:07:40
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W razie czego możesz żądać, aby rozporządzenie majątkiem wspólnym do
    > czasu zakończenia sprawy rozwodowej uzależnić od zgody sądu - art. 40
    > KRO.

    Dzieki - tylko do kogo mam kierowac to zadanie? Mam zlozyc gdzies to na
    pismie? Na rozprawie rozwodowej?

    --
    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-03-04 08:44:06
    Od: s...@g...pl

    On Wed, 3 Mar 2004 20:07:40 +0100, "grzegorz" <m...@t...pl> wrote:

    >Dzieki - tylko do kogo mam kierowac to zadanie? Mam zlozyc gdzies to na
    >pismie? Na rozprawie rozwodowej?

    Do sądu oczywiście - można to potraktować jako element zabezpieczenia
    powództwa, jeszcze przed rozprawą.

    silvermane

  • 6. Data: 2004-03-04 23:50:11
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    40...

    > Do sądu oczywiście - można to potraktować jako element zabezpieczenia
    > powództwa, jeszcze przed rozprawą.

    jeszcze raz dzieki

    --
    Grzegorz