    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problemy domownika a Ja...
    Date: 3 Mar 2004 17:31:45 +0100

    > te przepisy widocznie stoja w sprzecznosci z zasada domniemanej
    > niewinnosci.

    imho pomylily Ci sie pewne pojecia i zagadnienia. co ma tutaj domniemanie
    niewinnosci? jesli jestes we wladaniu pewnej rzeczy domniemywa sie, ze jest
    to twoja rzecz. jesli masz na sobie spodnie, to jak sadzisz, ludzie pomysla,
    ze czyje one sa? Twoje czy sasiada? :) oczywiscie spodni komornik nie
    zabierze, ale to tylko przyklad.

    ale jest jeszcze druga strona medalu. (art. 845. § 2 k.p.c.) jesli bedziesz
    we wladaniu np. komputera, ktory nalezy do dluznika, to komornik moze
    go zajac dopiero gdy Ty sie na to zgodzisz lub przyznasz, ze komputer
    stanowi wlasnosc dluznika :) no i co Ty na to? :))

    > Prezpraszam, zle przeczytalem. Ale czy to powod do takiej
    > irytacji?

    pewnie nie :) ludzka rzecza jest sie pomylic.

    pozdr
    marcin