  • 21. Data: 2003-04-29 07:37:35
    Temat: Re: pirackie programy, wizyta policji i syn-kretyn
    Od: "cc.jj" <c...@w...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:b8kas1$1hk$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "WuWu" <d...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Jak najbardziej pełna, na ile znam Corela. Do tego jeszcze Fine Reader 5.0
    > PL w wersji pełnej.

    Heheheheh, proponuja abys podal pelne nazwy programow dolaczonych do
    skanera. Na opakowaniu Corel'a jak sie dokladnie przyjzysz to powinienes
    zobaczyc wyraz "essentials" a na opakowaniu OCR'a - Sprint. NIe wciskaj
    ludziom ciemnoty bo beda jeszcze molestowac dystrybutora.

    JAcek

  • 22. Data: 2003-04-29 13:59:37
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "cc.jj" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zobaczyc wyraz "essentials" a na opakowaniu OCR'a - Sprint. NIe wciskaj
    > ludziom ciemnoty bo beda jeszcze molestowac dystrybutora.

    To ja Ciebie poproszę o podanie czym *rzeczywiście istotnym* różnią się oba
    produkty. Że nie ma supportu przez telefon w Stanach ciągu 7 dni od zakupu?
    Że nie ma bogatej clipartów???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 23. Data: 2003-04-29 14:28:52
    Od: "cc.jj" <c...@w...pl>

> [...]
    oba
    > produkty. Że nie ma supportu przez telefon w Stanach ciągu 7 dni od

    Corel Essentials jest w języku angielskim, generalnie jest programem
    okrojonym (róznice znajdziesz na stronie www.corel.com) w porownaniu z
    pelnym Corel Draw 9, nie ma mozliwości uaktualnienia do nowszych wersji.
    Drugi program: www.finereader.pl.
    Pamietaj o jednej zasadzie niestety albo stety kapitalistycznej, producent
    nie bedzie dodawal do skanera za darmo jakiegos swojego programu ktory
    noramlnie kosztuje 800 zeta.

    JAcek

  • 24. Data: 2003-04-29 14:35:19
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    ups

    chyba nie. Ta sprawa nie skończy się na wokandzie. Prokurator góra co będzie
    chciał zrobić to przepadek płyty ale jeden egzemplarz nie wyczerpuje znamion
    przestepstwa

    Pozdr

    MI

  • 25. Data: 2003-04-29 14:44:04
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > wychodzi na to ze najmadrzej powiedzic, ze sie owszem kupilo i nie
    wiedzalo ze
    > to podrobki(no bo jakby wiedzial, ze beda pozniej takie przygody, to
    przeciez
    > by nie kupil)

    to zalezy od pytan, jeżeli będą one skierowane na ustalenie głównie czym
    zajmuje się syn, jakie są jego źródła dochodu, gdzie ma komputer nie wiem o
    co moga zapytać to syn wie ale nie pamiętak jak to było rok temu bo to tylu
    znajomych ale napewno kupował ale to chyba prawdziwe było bo pirackiego to
    tata mu nie pozwala i lanie dostaje

    prokurator to łyknie. Jak sie zapyta o tamtego pirata to strategia
    identyczna - pamieta, kupił (tu decyzja czy mowimy o tym czy zdawał sobie
    sprawe z tego czy nielegalne - wg mnie myślał że legalne) i już, płyty się
    tacie pochrzaniły

    co do oddania to oddadzą bo mimo że pirackie (nielegalnie skopiowane) to nie
    wyczerpują znamion przestępstwa żadnego znanego mi artykułu

    Pozdr

    MI

  • 26. Data: 2003-04-29 16:10:21
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

> [...]
    > tacie pochrzaniły
    >
    > co do oddania to oddadzą bo mimo że pirackie (nielegalnie skopiowane) to

    - mogą nie oddać

    > wyczerpują znamion przestępstwa żadnego znanego mi artykułu

    - błąd, jest coś takiego :
    Art. 291. § 1. (kodeksu karneg )Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu
    zabronionego ( art 188 Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych) nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
    lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy
    do lat 5.

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    lub

    Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
    powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub
    pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    § 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5

    Wg. mnie będą przesłuchani zostaną w charakterze świadka z uprzedzeniem art.
    183 kpk i na tym się skończy (może jeszcze wezwanie do Sądu). Często
    prokuratura korzysta z takiego oto stwierdzenia : lepszy dobry świadek, niż
    kiepski podejrzany. Chociaż należy się liczyć także w póżniejszym okresie
    czasu z wyłączniem matertiałów przeciwko synowi "hipopotama" w kierunku
    art. 291 kk (paserstwo umyślne), lub art. 292 kk (paserstwo nieumyślne).

    pozdrawiam
    Therion

  • 27. Data: 2003-04-29 16:13:38
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    > Nie jestem przekonany czy to wszystko, ale wydaje mi sie, ze z braku
    > dodatkowych przeslanek (osiaganie korzysci, zrodlo dochodu) w zasadzie nic
    > mu nie grozi. Oczywiscie jesli w momencie zakupu nie byl swiadom ze to
    pirat

    Na to też się znajdzie artykuł ("dajcie mi człowieka, a ja znajdę artykuł na
    niego" należy tu brać pod uwagę art. 292 kk (paserstwo niuemyślne)

    Na

  • 28. Data: 2003-04-29 23:30:42
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > - mogą nie oddać
    >
    > - błąd, jest coś takiego :
    > Art. 291. § 1. (kodeksu karneg )Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu
    [ciach]

    ja mówie z doświadczenia co mi prokurator we Wrocławiu zrobił. Miałem 107
    płyt z filamami o softem a zatwierdzone do oddania jest 106 sztuk.
    Pojedyńcze egzemplarze nie wyczerpują znamion przestępstwa mimo że są
    zrobioone na szkode wydawców co znowy policja oceniałą na podstawie oponii
    jakiejś tam firmy FOTA czy jakoś tak

    do dnia dzisiejszego nie odebrałem ich bo nie wiedomo która płyty jest nie
    do wydania bo nakaz wydania nie wymienia jest płyty

    Icek

  • 29. Data: 2003-04-29 23:31:29
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Jakby rozprowadzał takie programy to najpewniej nie przesłuchiwaliby go
    jako
    > świadka. No i nie wierzę w to, by nie zabezpieczyli komputera.
    ee, przecie zawsze najpier jako świadka mogą CIę przesłuchać. Nie zawsze
    stawiają zarzuty na wstępie

    Icek

  • 30. Data: 2003-04-30 01:28:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pewnie że mogą. Ewentualnie z uprzedzeniem z 183 kpk. Tylko, że w opisanym
    tutaj wypadku raczej cienko widzę zarzut. nieumyślna paserka? To na tej
    podstawie można stawiać taki zarzut połowie internatów. W końcu nikt nie
    widzi co kupuje.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-