    From: "t...@w...pl" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pirackie programy, wizyta policji i syn-kretyn
    Date: Tue, 29 Apr 2003 18:13:38 +0200

    > Nie jestem przekonany czy to wszystko, ale wydaje mi sie, ze z braku
    > dodatkowych przeslanek (osiaganie korzysci, zrodlo dochodu) w zasadzie nic
    > mu nie grozi. Oczywiscie jesli w momencie zakupu nie byl swiadom ze to
    pirat

    Na to też się znajdzie artykuł ("dajcie mi człowieka, a ja znajdę artykuł na
    niego" należy tu brać pod uwagę art. 292 kk (paserstwo niuemyślne)

    Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
    powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub
    pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    > /ust. 3/ (szczerze mowiac widzac oferte za 20 zl programu wartego 200 zl
    > malo to prawdopodobne, choc chyba dosc trudne do udowodnienia ;-)

    Na