  • 11. Data: 2003-04-28 20:31:24
    Temat: Re: pirackie programy, wizyta policji i syn-kretyn
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    > Sam nie tak dawno kupiłem LEGALNĄ i nieużywaną licencję na Win95 OEM w
    > hurtowni za 50 zł. Po prostu pozbywali się starych zalegających zapasów...

    Kupiles ja z jakims kawalkiem hardware? Bo w innym przypadku mozesz ta
    licencje wykorzystac np. do odganiania much... jest ona wazna tylko z
    faktura zakupu sprzetu.

    pzdr
    Arkadesh

  • 12. Data: 2003-04-28 20:33:36
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "teamtom" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mała pomoc !
    > Kwestie dotyczące programów komupterowych rególuje ustawa o prawach
    > autorskich - można jej odszukać w internecie i się z nią zapoznać. Swoją
    > drogą zapytaj syna czy powiedział Ci prawdę; może rozprowadzał on pirackie
    > programy komputerowe czerpiąc z tego tytułu korzyści majątkowe a nie jak
    > twierdzisz zakupił jakiś programik przez internet i dlatego jest ścigany;
    > coś tu niegra.

    Wg mnie gra - zlapali pirata i teraz szukaja nabywcow w charakterze
    swiadkow - inaczej przeciez koles moze powiedziec, ze sobie tak na niby
    notowal ile, co i komu sprzedal, a tak naprawde to nic zlego nie robil...

    pzdr
    Arkadesh

  • 13. Data: 2003-04-28 20:45:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiles ja z jakims kawalkiem hardware? Bo w innym przypadku mozesz ta
    > licencje wykorzystac np. do odganiania much... jest ona wazna tylko z
    > faktura zakupu sprzetu.

    ...lub do dalszej odsprzedaży z częscią komputerową (mam małą firmę
    informatyczną).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2003-04-28 20:47:55
    Od: dan <d...@p...pl>

    Dnia 2003-04-28 21:36, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Pozostaje mi tylko poradzić, byście się trzymali wersji, że syn to zakupywał
    > ze świadomością, że przyślą mu legalny program. Młody jest, więc się nie
    > domyślił, że za 15 zł legalnej gry nie kupi.

    jak to nie kupi - koles sprzedawal Extra Gre (czy jakies inne pisemko z
    full wersjami) ktora kosztuje normalnie 29 zl w kosku :D

  • 15. Data: 2003-04-28 21:40:29
    Od: "lucky luck" <l...@i...pl>

  • 16. Data: 2003-04-28 22:03:05
    Od: "WuWu" <d...@n...tlen.pl>

    BaLab wrote:
    [CIACH]
    > Corel 9, warty 2+ tys zł. jest dodawany do skanera Plustek Gwarteko
    > 200+ zł GRATIS. Czy mam podejrzewać Plusteka o piarctwo???
    [CIACH]

    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Ale do skanerow nie daja pelnych wersji, tylko jakies LITE itp... I nie sa
    one warte 2kPLN. Chyba ze Plustek raptem zmienil te zasady

    WuWu

  • 17. Data: 2003-04-28 22:20:09
    Od: h...@o...pl

> [...]
    > swiadkow - inaczej przeciez koles moze powiedziec, ze sobie tak na niby
    > notowal ile, co i komu sprzedal, a tak naprawde to nic zlego nie robil...

    Dobry wieczor
    mam to postanowienie przed soba, tu jest napisane ze prokuratura
    prowadzi "postepowanie przeciwko X" i ze na podstawie dochodzenia ustalono, ze
    moj syn takie plyty za posrednictwem internetu i poczty kupil i od niego
    (mojego syna) sie zada wydania rzeczy w celu zabezpieczenia rzeczy mogacych
    stanowic dowod w sprawie (i dalej o przeszukaniu)
    i choc o nim jest tu najwiecej, to wynika z tego ze prowadza przeciwko X, a
    wezwanie jest dla nas na swiadka
    i pytalem sie, bo najbardziej sie boje, ze jak powie, ze kupil ta plyte co
    dalismy policji, to pozniej nam cos wytocza (albo ze tej kupionej nie ma, a ta
    co dalismy to inna)
    ale przeczytalem wszyskie odpowiedzi (i troche tej ustawy) i dziekuje za odzew,
    moze jednak nie beda scigac pojedynczego klienta
    wychodzi na to ze najmadrzej powiedzic, ze sie owszem kupilo i nie wiedzalo ze
    to podrobki(no bo jakby wiedzial, ze beda pozniej takie przygody, to przeciez
    by nie kupil)

    dziekuje i pozdrawiam
    hipek

    ps. a syn na pewno nie rozprowadzal plyt, chocby dlatego ze nie mamy nagrywarki
    kilka plyt to widac mozna przedemna schowac ale nie haandel!
    no i pisalem ten przypadek tego "pirata" jest w zasadzie marginagalny, gdyby
    bylo wiecej pirackich plyt w domu, to by policja tez je zabrala, bo jednak
    pokoj przeszukali

  • 18. Data: 2003-04-28 22:46:02
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "WuWu" <d...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ale do skanerow nie daja pelnych wersji, tylko jakies LITE itp... I nie sa
    > one warte 2kPLN. Chyba ze Plustek raptem zmienil te zasady

    Jak najbardziej pełna, na ile znam Corela. Do tego jeszcze Fine Reader 5.0
    PL w wersji pełnej.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 19. Data: 2003-04-28 23:19:08
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Pozostaje mi tylko poradzić, byście się trzymali wersji, że syn to
    zakupywał
    > ze świadomością, że przyślą mu legalny program. Młody jest, więc się nie
    > domyślił, że za 15 zł legalnej gry nie kupi. Myślę, że tym sposobem
    > powinniście wylądować na przysłowiowe cztery łapy. Tym, że to pewnie nie
    ta
    > płyta raczej bym się nie przejmował. I tak w żaden sposób nie da się
    > ustalić, czy to ta, czy inna. Tej i tak nie oddadzą, bo pirat. I jeszcze
    > będą drążyć ten nowy wątek.

    W Tesco czy innych, są gry legalne, co prawda nie pierwszej młodości, w
    cenie 19.90 zł. Całkiem niezłe zresztą :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 20. Data: 2003-04-28 23:50:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ > > Corel 9, warty 2+ tys zł. jest dodawany do skanera Plustek Gwarteko
    >+ > > 200+ zł GRATIS. Czy mam podejrzewać Plusteka o piarctwo???
    [...]
> [...]
    >+ > one warte 2kPLN. Chyba ze Plustek raptem zmienil te zasady
    >+
    >+ Jak najbardziej pełna, na ile znam Corela.

    Może nie znasz. Z Plustekiem 24ST (a to "nieco" ponad 200 zł,
    tak ze trzy razy) dostałem Corel Essentials.

    >+ Do tego jeszcze Fine Reader 5.0 PL w wersji pełnej.

    Dokładniej: Sprint. Jakoś tak podejrzewam że pod "wersją pełną"
    to wszyscy coś innego rozumieją :]

    Krótko mówiąc: naciagasz aż materia trzeszczy :), chyba ze
    rzeczywiście mi Plustek (a raczej jego dystrybutor) ciemnotę
    wcisnął ;)

    >+ Pozdrawiam,

    wzajem ! - Gotfryd
    (nie narzekający, bo i Essetial i Sprint mu do większości rzeczy
    *w zupełności* starczają. Co nie znaczy żeby powiedzieć iż
    są wersjami "full" !)