    From: "t...@w...pl" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pirackie programy, wizyta policji i syn-kretyn
    Date: Tue, 29 Apr 2003 18:10:21 +0200

    > prokurator to łyknie. Jak sie zapyta o tamtego pirata to strategia
    > identyczna - pamieta, kupił (tu decyzja czy mowimy o tym czy zdawał sobie
    > sprawe z tego czy nielegalne - wg mnie myślał że legalne) i już, płyty się
    > tacie pochrzaniły
    >
    > co do oddania to oddadzą bo mimo że pirackie (nielegalnie skopiowane) to
    nie

    - mogą nie oddać

    > wyczerpują znamion przestępstwa żadnego znanego mi artykułu

    - błąd, jest coś takiego :
    Art. 291. § 1. (kodeksu karneg )Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu
    zabronionego ( art 188 Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych) nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
    lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy
    do lat 5.

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    lub

    Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
    powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub
    pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    § 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5

    Wg. mnie będą przesłuchani zostaną w charakterze świadka z uprzedzeniem art.
    183 kpk i na tym się skończy (może jeszcze wezwanie do Sądu). Często
    prokuratura korzysta z takiego oto stwierdzenia : lepszy dobry świadek, niż
    kiepski podejrzany. Chociaż należy się liczyć także w póżniejszym okresie
    czasu z wyłączniem matertiałów przeciwko synowi "hipopotama" w kierunku
    art. 291 kk (paserstwo umyślne), lub art. 292 kk (paserstwo nieumyślne).

    pozdrawiam
    Therion