  • 1. Data: 2003-04-28 17:52:26
    Temat: Czynsz a sprzedaż lokalu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Nieskomplikowana, dwuelementowa sprawa :)

    1. Oczywistym jest że czynsz (*czynsz*, płacony przez najemcę)
    podlega wypowiedzeniu "miesięcznemu", czyli zalicza się
    zawsze całe miesiące.
    2. Czy równie oczywistym jest, że w razie zmiany właściciela
    czynsz powinien należeć się proporcjonalnie do *dni* posiadania
    lokalu przez starego właściciela i nowego ?

    Tłumacząc na polski: jeśli czynsz wynosi 300 zł to lokator
    w razie wyprowadzenia się w dniu 11. danego miesiąca płaci
    i tak 300 zł za cały miesiąc (no, może tak: o ile właściciel
    zażąda to zapłaci i nie ma zmiłuj się).
    Jeśli mieszkanie zostanie sprzedane 11. to za 10 dni kasuje
    "stary" właściciel, za resztę - nowy (czyli mniej więcej
    100 zł i 200 zł) - oczywiście o ile w umowie nie postanowiono
    inaczej.

    +++++++++
    No to pytanie: a co jeśli mieszkanie wykupuje były lokator ??

    Owszem, można się upierać że powinien zapłacić 300 zł.
    Ale z tego 200 zł powinien zapłacić sobie, bo jemu przysługują
    "pożytki", czyż nie ? ;)
    +++++++++

    Może ktoś rzucić paragrafem albo linkiem bądź cytatem
    na/z/do wyroku w przedmiotowej sprawie ?

    I dla jasności: w umowie nie ma słowa na ten temat, jest
    o obowiązku przejęcia "kosztów eksploatacji i zarządzania"
    (czego nie podważam) oraz wskazany (stary) zarządca "do
    momentu zmiany uchwałą" (też nie mam uwag).

    W sumie się nie czepiałem (nie zauważyłem takiej kwoty
    płacąc za mieszkanie i grunt :>), ale właśnie były
    zarządca podgrzał atmosferę przysyłając pismo z rozli-
    czeniem w którym są różne nienależne kwoty :], więc
    skoro już będziemy wyjaśniać to sobie wyjaśnimy
    wszystko :> (również inne rzeczy o które nie pytam
    bo były ewidentnie nienależnie naliczone, ale
    w kilkunastozłotowych ilościach więc machnąłem
    poprzednio ręką - podobnie jak sąsiedzi).

    Na razie przygotowuję się do naszpikowania paragrafami
    tekstu w stylu: "w razie uznania konieczności wpłaty
    czynszu miesięcznego w oparciu o [...] proszę uprzej-
    mie o naliczenie a następnie odprowadzenie mi bądź
    zaliczenie w ramach kompensaty 22/31 należności
    jako pożytku przysługującego właścicielowi z mocy
    art/par.[...] KC"
    Ale jakbym miał popełnić gruby błąd to lepiej wy mnie
    skrzyczcie !
    :)

    z podziękowaniami z góry
    - pozdrowienia