  • 41. Data: 2005-12-29 21:38:44
    Temat: Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndr7up3.pml.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > No wlasnie. Gdyby kazde skopiowanie softu bez zgody autora oznaczalo
    > korzysc majatkowa, to po cholere takie zastrzezenie w ustawie???

    moze dlatego ze przywlaszczenie to przestępstwo polegające na bezprawnym
    rozporządzaniu cudzym mieniem ruchomym, a oprogramowanie ni ejest mieniem
    ruchomym
    (zgaduje)

  • 42. Data: 2005-12-29 21:41:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    > In article <dp1k4d$1fr$1@inews.gazeta.pl>, heming@wytnij_to.gazeta.pl
    > says...
    >
    > Wez mi wytlumacz, bo jestem ciezko kapjacy.
    > Jak mam torrenta, albo linka do jakiegos softu, to juz mam korzysc, czy
    > nie? Bo mozliwosc korzystania mam...

    nie masz mozliwosci korzystania jezlei masz linka bo nei uzyskales
    oprogramowania, gdyby cie przylapano na sciaganiu tego softu to juz mozna
    zarzucic probe dokonania przestesptwa .
    P.

  • 43. Data: 2005-12-29 21:44:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A co w sytuacji, w ktorej pracownik zainstaluje lewe oprogramowanie na
    > sluzbowym
    > kompie? Teoretycznie mozna zalozyc, ze zrobila to osoba, ktora nastepnie
    > nie
    > czerpie z tego zadnych korzysci majatkowych. A co z pracodawca? Czy
    > odpowiada w
    > jakikolwiek sposob za to, ze na JEGO kompie jest lewizna? Zeby bylo
    > ciekawiej
    > dodajmy np, ze pracowinik uzywal tego oprogramowania przy wypelnianiu
    > swoich
    > obowiazkow sluzbowych.

    nie wazne kiedy z niego korzystalkorzyscia jest same nabycie, pracodawca
    odpowiada rowniez o ile
    jest mu wiadome ze pracownik zainstalowal lewy soft

    P.

  • 44. Data: 2005-12-29 21:45:48
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

> [...]

    > Wez mi wytlumacz, bo jestem ciezko kapjacy.
    > Jak mam torrenta, albo linka do jakiegos softu, to juz mam korzysc, czy

    Nie, bo go jeszczę nie uzyskałeś (nie ściągnąłeś). Zresztą w przypadku
    torrenta i innych p2p to imho bardziej by to podpadało pod 293 § 1 KK niż
    pod art. 278 § 2 KK.

  • 45. Data: 2005-12-29 21:49:44
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

  • 46. Data: 2005-12-29 21:51:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > In article <dp166a$6d3$1@atlantis.news.tpi.pl>, l...@p...o2.pl
    > says...
    >
    > To wlasnie dowodzi jak silnie lobbuja koncerny plytowe i softwarowe.
    > Kupno kradzionego samochodu to pasarka, kupno kradzionego filmu to
    > kradziez. Niedlugo pewnie rozboj.

    zakup lewego programu to tez paserka (przeczytaj tresc art 293 kk i 292),

  • 47. Data: 2005-12-29 21:53:37
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dp1l67$66s$1@inews.gazeta.pl...

    > nie masz mozliwosci korzystania jezlei masz linka bo nei uzyskales
    > oprogramowania, gdyby cie przylapano na sciaganiu tego softu to juz mozna
    > zarzucic probe dokonania przestesptwa .

    Raczej nie próbę (usiłowanie), ale przygotowanie, z tym że to jest karalne
    tylko wtedy jak KK tak stanowi.

  • 48. Data: 2005-12-29 22:09:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:dp1l67$66s$1@inews.gazeta.pl...

    > Raczej nie próbę (usiłowanie), ale przygotowanie, z tym że to jest karalne

    przygotowanie to instalcja oprogramowania, nabywanie linkow,czyli
    stwaraznie warunkow do popelnienia przestesptwa , gdy juz zaczyna sciagac to
    jest moim zdaniem usilowanie

    P.

  • 49. Data: 2005-12-29 22:11:40
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dp1mqk$fdc$1@inews.gazeta.pl...

    > przygotowanie to instalcja oprogramowania, nabywanie linkow,czyli
    > stwaraznie warunkow do popelnienia przestesptwa , gdy juz zaczyna sciagac
    > to jest moim zdaniem usilowanie

    Ok. Nie doczytałem drugiej części Twojej wypowiedzi.

  • 50. Data: 2005-12-29 22:15:37
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Heming wrote:
    > Bredzisz.

    Jak widać nie jesteś w stanie zrozumieć najprostszej rzeczy. Słowa mają
    swoje znaczenie, dlatego potrzebna jest precyzja wypowiedzi. Prócz tego
    jest ustawa o języku polskim, która również obowiązuje.
    Fonon