  • 1. Data: 2005-12-29 12:20:03
    Temat: pracodawca a uzytkowanie prywatnego samochodu
    Od: JACO <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    chciałbym zasięgnąć informacji jak rozwiązywane są sprawy dotyczace
    użytkowania własnego samochodu do celów służbowych.
    mam podpisaną umowę z pracodawcą na uzytkowanie samochodu po za
    granicami miasta i ustaloną stawkę 0,78 i jakies setne
    czyli tak jak jakas tam ustawa - dostaje karte, wpisuje km i wszystko
    jest ok. Jednak większośc spraw jakie musze załatwiać w czasie pracy to
    poruszanie sie po miescie, nie dostaje za to kasy a samochod żre po 10
    litrow, ostatnio taka podroz po mieście to 40 km i stanie w
    niezliczonych korkach...
    Czy są jakies rozwiazania prawne dotyczące uzytkowania samochodu po
    miescie .. jak to jest rozwiazane w innych firmach.
    I jeszcze jedno dlaczego km liczy sie od granic miasta.
    czyli jak jade do oddziału ktory jest po za miastem od własnego oddziału
    to mam jakies 18 km a od granic niecałe 4 km
    i gdzie tu sprawiedliwosc...
    wyglada na to ze sponsoruje pracodawce..

    pozd. JACO

  • 2. Data: 2005-12-29 14:28:51
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "JACO" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poruszanie sie po miescie, nie dostaje za to kasy a samochod żre po 10
    > litrow, ostatnio taka podroz po mieście to 40 km i stanie w

    Nie masz obowiazku uzywania prywatnego samochodu po miescie jesli umowa
    obejmuje tylko wyjazdy poza miasto. Odmow uzywania prywatnego samochodu na
    takie wyjazdy i po sprawie.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-12-29 22:15:06
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

> [...]
    > to mam jakies 18 km a od granic niecałe 4 km
    > i gdzie tu sprawiedliwosc...
    > wyglada na to ze sponsoruje pracodawce..

    dużo podróżuję na wspomnianej stawce (0,7846) ale km liczę nie od granic
    miasta a "rzeczywistą liczbę przejechanych km" i tym samym droga do tego
    samego klienta czasem wynosi 250 km a czasem 270 - i nikt nie robi mi z tego
    powodu wyrzutów. Normalnym jest że są objazdy itp.
    Wskazuj rzeczywistą liczbe przejechanych km. A jeśli chodzi o km w mieście -
    to poproś o ryczał na miasto ..... inna sprawa że to zawsze dobra wola
    pracodawcy .... ja akurat mam spoko :))

    pozdr
    Paweł