  • 1. Data: 2005-12-29 13:08:33
    Temat: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Czy ktos moglby mi podac podstawe - najlepiej dokladna - odpowiedzialnosci z
    tytulu posiadania nielegalnego oprogramowania komputerowego? Bede wdzieczna.

  • 2. Data: 2005-12-29 13:21:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    T napisał(a):
    > Czy ktos moglby mi podac podstawe - najlepiej dokladna - odpowiedzialnosci z
    > tytulu posiadania nielegalnego oprogramowania komputerowego? Bede wdzieczna.

    Ja będe wdzięczny, jeśli przejrzysz ostatnie wątki na grupie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-12-29 13:32:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moglby mi podac podstawe - najlepiej dokladna - odpowiedzialnosci
    > tytulu posiadania nielegalnego oprogramowania komputerowego? Bede
    > wdzieczna.

    jest odpowidzialnosc z tytulu nabycia nielegalnie oprogramowania, z tytulu
    'crackowania' oraz
    z tytulu rozpowszechniania.
    Ustawa o prawie autorskim rozdzial o odpowiedzialnosci karnej
    kodeks karny art278 ust 2, art 293 ust 1

    P.

    ps.
    nabywajac program osiagasz korzysc majatkowa

  • 4. Data: 2005-12-29 13:35:38
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > P.
    >
    > ps.
    > nabywajac program osiagasz korzysc majatkowa

    Dzieki bardzo

  • 5. Data: 2005-12-29 13:37:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w wiadomości

    > ps.
    > nabywajac program osiagasz korzysc majatkowa

    G..... prawda.

  • 6. Data: 2005-12-29 13:40:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > nabywajac program osiagasz korzysc majatkowa

    A sciagajac z netu? chyba tez?

    --
    _______________p___l___a___t___n___a_____r___e___k__
    _l___a___m___a___

  • 7. Data: 2005-12-29 13:40:15
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:dp0ogp$sgq$1@inews.gazeta.pl...

    > G..... prawda.

    a potrafisz uzasadnic czy tylko bluzgac?

    Kradnac nie placisz zyskujac jednak program przedstawiajacy pewna wartosc

  • 8. Data: 2005-12-29 13:56:05
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > G..... prawda.

    A jednak - co mozna uzasadnic na dwa sposoby:

    1. wchodzac w posiadanie programu komp. nie placac za niego nie zwiekszaja sie
    pasywa bo - nie placisz za ten program. Korzyscia majatkowa bedzie tu wiec
    zachowanie pewnej wartosci majatkowej, ktora utraciloby sie w przypadku
    legalnego nabycia oprogramowania

    2. przez wejscie w posiadanie programu komp. zwiekszaja sie aktywa, bo program
    taki posiada wymierna wartosc majatkowa. Tu wiec korzyscia majatkowa bedze
    wartosc, jaka przedstawia soba program

    Zestawienie obu wyjasnien - powiekszaja sie aktywa poprzez wejscie w posiadanie
    programu o okreslonej wartosci majatkowej bez pomniejszenia o kwote, ktora w
    normalnych warunkach trzeba by za to przysporzenie zaplacic.

  • 9. Data: 2005-12-29 14:05:58
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    >
    > P.
    >
    > ps.
    > nabywajac program osiagasz korzysc majatkowa
    problem w tym ,ze o ile pamietam w przepisie jest "w celu osiagniecia
    korzysci majatkowej".

    doktrynie jest rozbieznosc czy pirat to tylko paserka czy tez kradziez.
    niektorzy uwazaja, ze /"w celu osiagniecia korzysci" w tym przypadku oznacza
    ,ze nabywasz pirata , zeby pozniej czerpac z niego korzysci - czyli handel
    piratami to kradziez a kupno na wlasny uzytek tylko paserka

    a inni ,ze kupno na wlasny uzytek tez kradziez bo w momencie kupna pirata
    osiagnales korzysc

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 10. Data: 2005-12-29 14:21:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    T <t...@p...onet.pl> napisali:

    > Zestawienie obu wyjasnien - powiekszaja sie aktywa poprzez wejscie w posiadanie
    > programu o okreslonej wartosci majatkowej bez pomniejszenia o kwote, ktora w
    > normalnych warunkach trzeba by za to przysporzenie zaplacic.

    To teraz jeszcze wytlumacz w jakiej sytuacji nie osiaga sie korzysci
    majatkowej i bedzie pelny obraz.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .