  • 61. Data: 2005-12-30 11:48:42
    Temat: Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > A juz zupelna paranoja sa kary wyzsze niz za rozboj czy gwalt.

    podaj przyklad bo ja znam tylko przykłady smiesznie niskiej kary za
    piractwo

  • 62. Data: 2005-12-30 12:14:18
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Goomich wrote:
    > A ponieważ art. 278 jest generalnie o kradzieży, to 272 § 2 jest o
    > kradzieży programu komputerowego.

    Niestety nie masz racji. Art 278 par. 1 jest o 'przywłaszczeniu',
    natomiast par. 2 stanowi, że "tej samej karze podlega, kto (...)
    UZYSKUJE cudzy program komputerowy". Dlatego, uwzględniając normę języka
    polskiego, nie można mówić o kradzieży programu w przypadku posiadania
    nielegalnego oprogramowania. W par. 5 jest mowa o kradzieży energii.
    Ustawodawca bardzo słusznie rozróżnił pojęcia - mógł przecież zapisać,
    że chodzi o kradzież oprogramowania, wtedy jednak popadłby w konflikt z
    normą językową i zdrowym rozsądkiem.
    Fonon

  • 63. Data: 2005-12-30 12:46:26
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndr9p5a.pml.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > No i?

    no i to ,ze Twoje porownanie nie bylo trafne

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 64. Data: 2005-12-30 12:55:25
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "Michał Wilk" napisał w wiadomości

    > 278 par. 2 jest w doktrynie okreslany wlasnie jako "kradziez programu
    > komputerowego" - tak wiec mozna program ukrasc:)

    Jak mozna nazwac kradzieza sytuacje, kiedy "okradziony" nic nie traci? Bo
    powiedzmy sobie szczerze. Nosnika zadnego mu nie zabierasz. A program? W
    ogromnej wiekszosci przypadkow jak ktos danego programu (na przyklad
    photoshopa) nie sciagnie z sieci, to i tak go nie kupi (bo uzywa go jako
    zabawke, a nikt nie wyda na zabawke kilku tysiecy zlotych), wiec wydawcy nie
    przyniesie zysku. Gdzie wiec strata? Zreszta o wiele szerzej na ten temat
    napisalem w innym poscie.

  • 65. Data: 2005-12-30 13:32:07
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > zabawke, a nikt nie wyda na zabawke kilku tysiecy zlotych), wiec wydawcy
    > nie przyniesie zysku. Gdzie wiec strata? Zreszta o wiele szerzej na ten

    Strata nie nalezy do znamion przestepstwa kradziezy. Jesli ktos zabierze Ci
    w celu przywlaszczenia stara, zepsuta Syrenke nic nie warta to nadal jest to
    kradziez, jesli ten samochod jest obciazony zastawem to nadal jest to
    kradziez. Wiec mimo ze mozesz sie cieszyc, ze Ci jakas rzecz ukradziono (bo
    i tak miales ja wyrzucic) to i tak jest to kradziez.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 66. Data: 2005-12-30 16:06:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > No i?

    Dlatego jest inna kwalifikacja.
    Skopiuj projekt samochodu i zacznij produkować własne, to zobaczysz o co
    zostaniesz oskarżony.

  • 67. Data: 2005-12-31 15:13:35
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Strata nie nalezy do znamion przestepstwa kradziezy. Jesli ktos zabierze Ci
    > w celu przywlaszczenia stara, zepsuta Syrenke nic nie warta to nadal jest to
    kradzież

    Syrenki akurat są w cenie - kolekcjonerzy chętnie je skupują. Podobnie
    jak oryginalne trabanty :-)

    chester
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl