  • 1. Data: 2005-12-29 12:00:50
    Temat: Retuszowany wypis aktu notarialnego
    Od: Leukocyt <leukocyt_NOSPAM_@aster_NOSPAM.pl>

    Czolem!

    Sytuacja jest nastepujaca: kupujacy, bank, developer. Udzielajac
    kredytu bank zada okreslonych dokumentow dotyczacych inwestycji, jej
    stanu prawnego etc... Wstod nich jest wypis aktu notarialnego. Wpisani
    sa do niego sa min. prezesi firmy budujacej budynek mieszkalny. Ich dane
    za wyjatkiem imienia i nazwiska sa na wypisie zasloniete. Bank zada
    pelnej kopii tego dokumentu, bez korekt. Developer takiego dokumentu
    wydac nie chce zaslaniajac sie ochrona danych osobowych. Czy ma do tego
    prawo? Jesli tak to jakie, jesli nie.... czy moze lepiej sie trzymac z
    daleka od takiej inwestycji (praktycznie budynek jest gotowy)

    Pilna sprawa...

    Dzieki za uwagi!

    Pzdr
    Leukocyt

  • 2. Data: 2005-12-29 14:08:17
    Temat: Re: Retuszowany wypis aktu notarialnego
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Leukocyt wrote:

    > Developer takiego dokumentu
    > wydac nie chce zaslaniajac sie ochrona danych osobowych.

    A konkretnie na podstawie jakiego przepisu?
    Fonon

  • 3. Data: 2005-12-29 14:16:15
    Od: Leukocyt <leukocyt_NOSPAM_@aster_NOSPAM.pl>

    Piotr Fonon wrote:

    (...)
    > A konkretnie na podstawie jakiego przepisu?

    ha! Wlasnie dlatego pisze na p.s.prawo :) zeby sie jakichs konkretow
    dowiedziec i tego co z tym zrobic dalej...

    Leukocyt

    > Fonon

    Wyprawy Rowerowe Leukocyta
    http://www.rowerowanie.prv.pl
    leukocyt (at/malpa) aster (kropka/dot) pl

  • 4. Data: 2005-12-29 14:20:36
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2005-12-29 13:00 +0200, Użytkownik Leukocyt napisał :
> [...]
    > prawo? Jesli tak to jakie, jesli nie.... czy moze lepiej sie trzymac z
    > daleka od takiej inwestycji (praktycznie budynek jest gotowy)

    Zaproponowalabym developerowi, zeby wypchal sie sianem. Jesli maja cosdo
    ukrycia to niech sprzedaja buraki.

    --
    Edytka [edymon]
    http://labradory.info/

  • 5. Data: 2005-12-29 14:31:06
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    Leukocyt <leukocyt_NOSPAM_@aster_NOSPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    > prawo? Jesli tak to jakie, jesli nie.... czy moze lepiej sie trzymac z
    > daleka od takiej inwestycji (praktycznie budynek jest gotowy)

    Nie wiem czym zasłania się developer, ale IMHO Bank coś nie tak robi.
    Dokumentem potwierdzającym własność developera co do gruntu i budynku będzie
    aktualny odpis z księgi wieczystej, a nie wypis aktu notarialnego (toż po
    miesiącu developer mógł to spylić, czy nawet wnieść aportem do innej spółki)
    i nie bardzo rozumiem po co Bankowi wypis aktu.
    Inną rzeczą jest, że taki pokreślony wypis IMHO jest zniszczony, bo nie
    odzwierciedla aktu notarialnego i jest bezużyteczny jako dokument.

    Chyba, że zachodzi sytuacja, że księga wieczysta nie odzwierciedla aktualnego
    stanu prawnego nieruchomości ze względu na zaległości sądu we wpisywaniu do
    ksiąg - wtedy banki czasem posiłkują się wypisem aktu notarialnego jako
    dokumentem potwierdzającym własność, co IMHO jest mocno ryzykowne, bo wypis
    aktu takim dokumentem nie jest.

    b.

  • 6. Data: 2005-12-29 14:39:45
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 13:00:50 +0100, Leukocyt napisał(a):

> [...]
    > prawo? Jesli tak to jakie, jesli nie.... czy moze lepiej sie trzymac z
    > daleka od takiej inwestycji (praktycznie budynek jest gotowy)

    Dawno takiej bzdury nie słyszałem - uciekaj od tego developera jak
    najszybiej.

    --
    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-12-29 20:53:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Leukocyt" <leukocyt_NOSPAM_@aster_NOSPAM.pl> napisal w
    wiadomosci news:dp0j37$3o3$1@inews.gazeta.pl...

    Wyjasnij developerowi, ze wypis z aktu notarialnego jest dokumentem i
    przerabianie go poprzez zamalowywanie - bez wzgledu na to jak wazne ma
    ku temu powody - jest jego falszowaniem. Fakt, ze na tyle nieudolnym,
    ze na pierwszy rzut widocznym, ale mimo wszystko to stanowi
    przestepstwo. Zapytaj ich, czy masz zlozyc zawiadomienie do
    prokuratury, czy przestana sie sami wyglupiac i dadza przyzwoity
    dokument.

    Poza tym, jesli mozesz, to wycofaj sie z tej transakcji. Skoro robia
    takie cuda, to diabli wiedza co jeszcze wymysla do konca inwestycji. Z
    idiotami nie prowadzi sie interesów. Spokojnie mozesz sie powolac na
    ich wine, albowiem to oni Tobie przedstawili przerobiony dokument.

    Ustawa o ochronie danych osobowych chroni bazy danych i wykazy
    zawierajace dane osobowe, a nie pojedyncze dokumenty urzedowe
    obejmujace te dane. Jak myslisz, co by sie stalo, jakby ktos zamalowal
    swoje dane w dowodzie osobistym i poszedl do banku twierdzac, ze jego
    dane sa tajne.

  • 8. Data: 2005-12-29 23:11:04
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    BTW to wypisywanie na niemal kazdym akcie notarialnym i adresów, i numerów dowodów i
    PESEli/dat urodzenia nie wydaje sie
    byc konieczne, a moze byc przykre, gdy dostanie sie w niepowolane rece.
    Prezesi to akurat moga zalatwic meldujac/zamieszkujac pod adresami-slupami, czy moze
    wprost wystawiajac pelnomocnictwo
    osobie trzeciej.
    Sa jednak sytuacje, gdy Twoje dane moga sie dostac do wielu osób, a po co?
    JaC

  • 9. Data: 2005-12-29 23:49:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2005 00:11:04 +0100, 666 napisał(a):

    > Sa jednak sytuacje, gdy Twoje dane moga sie dostac do wielu osób, a po co?
    > JaC

    Miałem w reku akt notarialny z budynku, gdzie mieszka osoba publiczna,
    wysoki urzędnik państwowy podlegający bezpośrednio Prezesowi Rady
    Ministrów... i w tym akcie są jego dane.
    Każdy z 90 lokatorów budynku ma taki akt notarialny i zapewne chodzi z tym
    aktem po urzędach, bankach i nie wiadomo jeszcze gdzie załatwiając różne
    sprawy.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 10. Data: 2005-12-29 23:54:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik " 666" <j...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > BTW to wypisywanie na niemal kazdym akcie notarialnym i adresów, i
    numerów dowodów i PESEL/dat urodzenia nie wydaje sie
> [...]
    > osobie trzeciej.
    > Sa jednak sytuacje, gdy Twoje dane moga sie dostac do wielu osób, a

    Adresy prezesów z numerami PESEL kazdy sredniointeligentny sobie
    znajdzie w Rejestrze Handlowym. Za darmo. Nawet za drobna oplata mu do
    domu przesla.

    Zreszta - jak juz napisalem poprzednio - bez wzgledu na to, jak
    szczytne intencje sprawcy przyswiecaja zamalowywanie czegokolwiek na
    dokumencie urzedowym jest jego przerabianiem i jest karalne. Tyle, ze
    jest to na tyle nieudolne, ze pewnie sad od wymierzenia kary moze i
    odstapi, co nie zmienia faktu, ze gosc bedzie w swietle prawa karany.