  • 1. Data: 2005-12-29 11:59:01
    Temat: hurtowy zakup win na wlasny uzytek
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Witam,

    Chcialbym sobie sprowadzic z zagranicy z hurtowni duza ilosc (okolo 2000
    litrow) wina na wlasny uzytek. Zastanawiam sie, bo przeciez nie bede nim w
    Polsce handlowal - czy jest potrzebne jakies zezwolenie, czy po prostu
    wystarczy, jak uiszcze odpowiednie clo i zapakuje winka do piwniczki? Musza
    miec akcyze, czy w takiej sytuacji nie jest ona potrzebna? A jakby to bylo
    mozliwe i jeszcze ktos by mi powiedzial, jakie jest clo na winka do 12%, to
    by bylo miodzio :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2005-12-29 20:56:38
    Temat: Re: hurtowy zakup win na wlasny uzytek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tiger [###c...@c...pl.###] napisał:

    Musisz zapytać w kraju, gdzie chcesz to kupić. W Polsce na przykład
    hurtownia może sprzedać tylko i wyłącznie osobie posiadającej
    zezwolenie na sprzedaż detaliczną co wynika z warunków zezwolenia (czy
    koncesji, bo nie pamiętam, jak to się ostatnio nazywa, a nie chce mi
    się szukać). Ale za granicą mogą mieć inne unormowania tej kwestii.

    Natomiast co do cła, to przede wszystkim zależy od tego, z jakiego
    kraju chcesz to sprowadzić. Skoro pytasz, to zakładam, że spoza UE.

  • 3. Data: 2005-12-29 23:47:06
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Musisz zapytać w kraju, gdzie chcesz to kupić.
    > Natomiast co do cła, to przede wszystkim zależy od tego, z jakiego
    > kraju chcesz to sprowadzić. Skoro pytasz, to zakładam, że spoza UE.

    Bulgaria ;-) Jest takie przepyszne winko Klosterkeller (polslodkie), ktore
    po solidnym sezonowaniu daje naprawde smacznego wytrawniacza. Kupuje je od
    blisko 3 lat i zastanawiam sie powaznie nad piwniczka. Cena jest
    zatrwazajaco niska, bowiem po przeliczeniu (bez cla i oplat) w hurcie wynosi
    1,71 zl za 2l butelke ;-) Stad moje pytanie.

    Pozdrawiam,

    Tiger