  • 31. Data: 2005-12-29 19:33:25
    Temat: Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "Heming" napisał w wiadomości

    > Korzyścią tu jest uzyskanie _możliwości_ korzystania z programu bez
    > konieczności ponoszenia wydatków związanych z jego legalnym nabyciem (A.
    > Adamski "Przestępstwa Komputerwe", s. 119).

    Czyli jak ktos kupi noz, to jest winny, bo osiaga _mozliwosc_ zabicia
    nielubianego sasiada?

  • 32. Data: 2005-12-29 19:57:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Ajgor wrote:

    > wrecz daje dystrybutorowi zysk. Jaki? A w postaci reklamy produktu. Ty
    > skopiujesz, od Ciebie ktos skopiuje, i tak po sznureczku, az wiedza o
    > programie trafi do jakiejs firmy, ktora takiego programu potrzebuje. I ta
    > firma juz kupi oryginal. A gdyby nie piractwo, to byc moze w ogole firma by

    vide dzialana mikrosoftu ktory w ten sposob zmonopolizowal nasz rynek -
    przez zgode na piracenie...

    --
    _______________p___l___a___t___n___a_____r___e___k__
    _l___a___m___a___

  • 33. Data: 2005-12-29 19:59:16
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Heming" napisał w wiadomości

    > Czyli jak ktos kupi noz, to jest winny, bo osiaga _mozliwosc_ zabicia
    > nielubianego sasiada?

    Nie szkoda Ci klawiatury na pisanie bez sensu?

  • 34. Data: 2005-12-29 20:58:28
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@m...pl>

    In article <dp1f6l$85k$1@inews.gazeta.pl>, heming@wytnij_to.gazeta.pl
    says...
    > Nie szkoda Ci klawiatury na pisanie bez sensu?

    Nie ma mozliwosci korzystania z programu, jesli sie go nie zainstaluje.

    --
    KRZYZAK

  • 35. Data: 2005-12-29 21:00:07
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:
    > Oczywiscie, ze mozna. Polecam dokladnie zapoznac sie z Art. 278 KK.
    Oczywiście, że nie - przeczytaj uważnie, a potem zerknij do słownika
    języka polskiego.
    Fonon

  • 36. Data: 2005-12-29 21:23:23
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    > In article <dp1f6l$85k$1@inews.gazeta.pl>, heming@wytnij_to.gazeta.pl
    > says...
    >
    > Nie ma mozliwosci korzystania z programu, jesli sie go nie zainstaluje.

    Możliwość korzystania jest tu ujęta obiektywnie, bez gdybania czy program
    jest zainstalowany, czy ktoś ma komputer itp.

  • 37. Data: 2005-12-29 21:26:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@m...pl>

    In article <dp1k4d$1fr$1@inews.gazeta.pl>, heming@wytnij_to.gazeta.pl
    says...
    > Możliwość korzystania jest tu ujęta obiektywnie, bez gdybania czy program
    > jest zainstalowany, czy ktoś ma komputer itp.

    Wez mi wytlumacz, bo jestem ciezko kapjacy.
    Jak mam torrenta, albo linka do jakiegos softu, to juz mam korzysc, czy
    nie? Bo mozliwosc korzystania mam...

    --
    KRZYZAK

  • 38. Data: 2005-12-29 21:30:37
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Oczywiście, że nie - przeczytaj uważnie, a potem zerknij do słownika
    > języka polskiego.
    > Fonon

    278 par. 2 jest w doktrynie okreslany wlasnie jako "kradziez programu
    komputerowego" - tak wiec mozna program ukrasc:)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 39. Data: 2005-12-29 21:33:19
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, że nie - przeczytaj uważnie, a potem zerknij do słownika
    > języka polskiego.

    Bredzisz. Nośnik danych komputerowych i program komputerowy to osobne
    przedmioty zamachu. Jeśli program jest na jakimś nośniku danych to można
    zastosować kumulatywną kwalifikację art. 278 § 1 i art. 278 § 2 KK
    (oczywiście zakładając, że ten nośnik jest wart więcej niż 250 zł).
    Natomiast jeśli program pochodzi z sieci to będzie to sam art. 278 § 2 KK.

  • 40. Data: 2005-12-29 21:38:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Heming" napisał w wiadomości

    > Czyli jak ktos kupi noz, to jest winny, bo osiaga _mozliwosc_ zabicia
    > nielubianego sasiada?

    czyzby lubelska dz. ?