  • 21. Data: 2007-05-18 12:57:36
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > ale to wynika z menatlnosci tych 3 mln ludzi, chcialbys by wszyscy mogli
    > bezkarnie korzsytac z twojego programu stanowiacego twoje zrodlo dochodu ?

    To jest właśnie efekt działania lobby firm od masowego zarządzania
    prawami "artystycznymi", że miesza się kradzież oprogramowania ze
    sciąganiem z internetu rozpowszechnionych w innym kraju utwórów, których
    wcześniej nikt nawet w naszym kraju rozpowszechniać nie próbował. Mało
    tego - takie podejście to jest właśnie uderzenie w żródło dochodu Twórcy
    bo coraz więcej z tych 3 mln ludzi, którzy regularnie oglądają
    amerykańskie produkcje, których w Polsce nie mozna zobaczyc ani kupic
    inaczej niz poprzez ściaganie z Sieci, kupuja na amazonach lub w innych
    sklepach za granica oryginalne płyty DVD i robia to tylko dlatego, ze
    doszli do wniosku, ze Tworcy odwalili kawal dobrej roboty i te pieniadze
    im sie po prostu naleza...

    j.

  • 22. Data: 2007-05-18 12:59:45
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 13:46:04 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > W przypadku napisow sprawa ma sie inaczej. Przykladowo - ktos napisal w
    > swoim ojczystym jezyku program robiacy jakies cuda-niewidy. Ludziom sie
    > spodobalo, program wyszedl poza granice kraju. Dotarl do Polski, gdzie
    > sprzedaja ten program w wersji oryginalnej a z internetu mozna dociagnac
    > "za free" spolszczenie do programu.

    Raczej inaczej - program jest po polsku, ale ktoś ściąga wersję angielską
    i wgrywa "lewą" łatkę podmieniającą teksty (bo wersja angielska była
    tańsza). Czy jest powinno to być legalne?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2007-05-18 13:02:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Raczej inaczej - program jest po polsku, ale ktoś ściąga wersję angielską
    > i wgrywa "lewą" łatkę podmieniającą teksty (bo wersja angielska była
    > tańsza). Czy jest powinno to być legalne?

    Zupelnie nie tak. Po pierwsze - sa rozne utwory. Moze to byc film pt
    "Shrek V", ktory wyciekl do Sieci dwa tygodnie przed Swiatowa premiera,
    moze to byc wyemitowany wczoraj w amerykanskiej telewizji serial Lost,
    moze to tez byc program Szymon Majewski Show, ktorego kopii szukaja po
    Internecie ludzie, ktorzy oryginalna emisje w TVN przespali etc ;)

    j.

  • 24. Data: 2007-05-18 13:38:42
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 18 May 2007 14:57:36 +0200, januszek napisał(a):

    > takie podejście to jest właśnie uderzenie w żródło dochodu Twórcy

    Że co? Sugerujesz że wprowadzenie jakiegoś niszowego filmu na
    polski rynek dla 50 osób opłaci się producentowi? To chyba za 100zł
    za film - a i wtedy byś wolał kupić z Amazonu bo by było taniej.
    Poza tym jak przeglądałem ostatnio zasoby kolegi-pirata to
    nie widziałem żadnego filmu który byłby niedostępny u nas.
    Mi też zdażyło się kupić oryginał po obejrzeniu divix'a - no ale
    te oryginały były po 5zł z gazetą ;-) Poza tym kupiłbym je także
    po obejrzeniu filmu z wypożyczalni czy w kinie- w żaden sposób nie
    usprawiedliwia to piracta.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 25. Data: 2007-05-18 14:05:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Że co? Sugerujesz że wprowadzenie jakiegoś niszowego filmu na
    > polski rynek dla 50 osób opłaci się producentowi? To chyba za 100zł
    > za film - a i wtedy byś wolał kupić z Amazonu bo by było taniej.

    Sugeruję własnie, że zamiast wprowadzać do sieci detalicznej zlokalizowanej
    po ppolsku wersji producentowi bardziej opłaci sie nie scigac
    udostepniajacych napisy... I ze takie podejscie producenta nie podoba sie
    organizacja od masowego zarzadzania interesem tworcow...

    > Poza tym jak przeglądałem ostatnio zasoby kolegi-pirata to
    > nie widziałem żadnego filmu który byłby niedostępny u nas.

    http://thepiratebay.org/top/all czyli top 100 najbardziej znanej strony
    pirackiej. Na ktorym miejscu widzisz pozycje ktora jest u nas dostepna na
    plycie DVD np w salonach empiku? Ile jest takich w pierwszej dziesiatce etc?

> [...]
    > te oryginały były po 5zł z gazetą ;-) Poza tym kupiłbym je także
    > po obejrzeniu filmu z wypożyczalni czy w kinie- w żaden sposób nie

    Nie pisalem o piractwie tylko o prywatnym, czy tez raczej fanowskiej metodzie
    lokalizacji produkcji rozpowszechnianych przez media w innych krajach i nie
    dostepnych u nas...

    j.

  • 26. Data: 2007-05-18 14:34:46
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 18 May 2007 15:38:42 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Sugerujesz że wprowadzenie jakiegoś niszowego filmu na polski
    > rynek dla 50 osób opłaci się producentowi?

    _Producentowi_ na pewno by się opłaciło - wszak on już poniósł
    swoje koszty wytworzenia tego filmu. Jego jedynym kosztem byłyby
    koszty wytworzenia nośnika. Byłyby ... gdyby nie sztab organizacji,
    stowarzyszeń i innej maści wysysaczy kasy typu ZA..... ;)

    > To chyba za 100zł za film

    Twierdzisz że premierowe hity są duuuużo tańsze od 100zł?

  • 27. Data: 2007-05-18 14:36:24
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 18 May 2007 15:02:31 +0200, januszek napisał(a):

> [...]
    > moze to tez byc program Szymon Majewski Show, ktorego kopii szukaja po
    > Internecie ludzie, ktorzy oryginalna emisje w TVN przespali etc ;)

    Rozumiem to podejście - ale zwróć uwagę na to że tego ostatniego też
    nie można usprawiedliwiać. TVN wydaje kasę na Majewskiego i jego
    program aby potem zarobić na reklamach. A tu nagle oglądalność spada
    bo niektórym nie chce się włączać TV, tylko sobie ściągają z youtube.
    Jak ktoś szuka programów sprzed roku, czy też mieszka w Australii
    to może jakaś tam wymówka jest. Ale - nawet jak, to raczej TVN powinien
    sprzedawać te programy, a nie powinno się ich ściągać za darmo "bo nie
    sprzedają".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 28. Data: 2007-05-18 14:46:22
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Arek pisze:

    > A Tobie tak zależy żeby UŻYTKOWNICY Twojego programu byli KARANI i
    > nękani przez policję , sądy itd. ?

    Chciałbym aby nielegalni użytkownicy moich programów byli karani i
    nękani przez policję, chociaż raczej w odwrotnej kolejności. Wiesz
    dlaczego ? Bo zdobycie wiedzy która pozwala mi teraz tworzyć programy
    kosztowało mnie masę czasu, wysiłku i pieniędzy. Zainwestowałem w siebie
    i posiadanie narzędzia by móc zarabiać na życie. Dlaczego mam pobłażać
    złodziejom, którzy okradają mnie z mojego dorobku ?

    > Bo mi nie. Bez względu na to, czy korzystaliby z zapłaconych mi wersji
    > czy z lewych.

    To zaznacz w licencji do swoich programów że pozwalasz na ich używanie
    za darmo. Twój program, Twoje warunki. A swoją drogą, nie chcesz mi
    oddać swojej chaty za darmo ? Albo samochodu ? Z chęcią wezmę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL

  • 29. Data: 2007-05-18 14:47:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry (k) napisał(a):

> [...]
    > program aby potem zarobić na reklamach. A tu nagle oglądalność spada
    > bo niektórym nie chce się włączać TV, tylko sobie ściągają z youtube.

    Owszem, rozumiem, ze TVN zarabia na reklamach. I co za tym idzie powinni
    walczyc o rynek internetowy, np poprzez udostepnianie metoda p2p
    wlasnych wersji (czyli z reklamami) tego materialu szybciej nizli robia
    to amatorzy a nie wysylajac na fanow Szymona specjalne oddzialy Policji
    ;)))

    j.

  • 30. Data: 2007-05-18 15:19:28
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

    > A Tobie tak zależy żeby UŻYTKOWNICY Twojego programu byli KARANI i
    > nękani przez policję , sądy itd. ?

    nekani nie, ale tez nie chcialbym by bylo na to oko przymykane, bo wtedy
    producent moze zbankrutowac.

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie