  • 331. Data: 2007-08-23 15:42:00
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 16:05
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fak485$n81$1@inews.gazeta.pl>):

    > Powiedz to tym z Wiejskiej, przecież to oni stanowią o tym, co się
    > dzieje.

    Znów ONI z kosmosu... Jak ja to lubię...

    > W jakim sensie? Że 500 zł do ręki to mało? Pewnie, że mało, dlatego
    > brakuje pracowników za taką kasę.

    No w takim sensie, że dowodziłaś jak to niewolnicy mogą rzucić niewolę i
    znaleźć z palcem w dupie inną pracę, bo pełno wisi ogłoszeń. Więc
    stwierdziłem, że to ogłoszenia na jeszcze bardziej lub równie niewolniczą
    pracę. Co potwierdziłaś. Więc zgodziliśmy się w końcu, że twierdzenie o
    lepszej pracy zostało obalone.

    > A wy do czego doszliście?

    Do rozwiniętej gospodarki, co sama przyznałaś.

    > W końcu to nie ja poszłam do pracy za 500 zł?
    > Uwążasz, że jak rząd ogłosi najniższa krajowa na poziomi 2000 zł, to
    > nagle będzie multum miejsc pracy za te 2000?

    A czy ja coś mówiłem o najniższej krajowej? ja mówiłem o porządku w
    gospodarce. I o systemie prawnym nie pozwalającym na niewolnictwo.

    Samo ogłaszanie ochrony nie pomoże, ale to jeden z wielu elementów. Nie
    można zlikwidować ochrony do zera, bo dojdziemy do rzeczywistego
    niewolnictwa z poganianiem biczem. Bo tak działa tzw. wolny rynek.
    Dlaczego niby wszystko wokoło jest już made in china? Bo tam jest dozwolone
    niewolnictwo większe niż gdzie indziej.

    Panikujesz na temat sterowanej gospodarki... Ale nigdzie na świecie nie ma
    gospodarki działającej całkowicie bez żadnych zasad prawnych.

    > Za to maruderów Ci u nas dostatek.

    No :D Przecież pisałem o tym już dawno :D

    > Który rząd i parlament, za przeproszeniem?

    Dowolny... Jak tylko któryś cokolwiek chce, to są protesty... Bo się
    ogranicza Wolność. A Złota Wolność Szlachecka w Polsce jest ceniona od
    wieków. Nie porządek, nie interes społeczny, nie dobro państwowe.

    > Ja tam widzę, że od 17 lat
    > afera goni aferę, a w/w mało się nie pozabijają w wyścigu do żłobu. A
    > jak już go wygrają, całe zmiany polegaja na wymianie kadry
    > na "własciwą". "Folwark zwierzęcy" Orwella na żywo.

    Ano... Patologia ekstremalna... Ale też nie ma się czemu dziwić. Bo takie
    ZOO odpowiada wyborcom. Bo sobie popatrzą na darmowy cyrk, teatr i kabaret.
    Bez biletów, bez wychodzenia z domu... Najlepsza rozrywka. A jak ktoś
    próbuje coś zrobić, to się go zdejmuje. Roman wprowadził mundurki i zero
    tolerancji -- nie ma Romana. To widoczne, ale niewidocznych jest cała
    masa... Kiedyś znajomy zaangażował się naprawę sytuacji informatycznej.
    Lobbował, rozmawiał z ministrem i wiele ciekawych dobrych dla gospodarki
    rzeczy z ministrem dogadał... Niestety ministra zdjęli...

    > Właściwie, skoro jesteś tak zafascynowany Niemcami, czemu jeszcze tu
    > jesteś?

    Bo jestem ofiarą języka. Niestety jestem osobą w średnim wieku, w czasach
    szkolnych języków nie poznałem (to jedna z niewielu wg mnie i na pewno
    największa wada szkolnictwa PRL), a teraz wchodzą słabo, bardzo słabo (nie
    tylko z powodu wieku, ale i totalnego braku talentu językowego). Do tego
    mam dość niskie wykształcenie i totalny brak doświadczenia. A znów do
    fizycznej pracy się nie nadaję...

    Dlatego na razie uczę się języka i szukam pomysłu na to, jak tam się
    przenieść.

    > No, wiek w takim razie nie jest Twoim sprzymierzeńcem. Ale może masz
    > inny talent, w rękach na przykład,

    No nie mam... Wiesz przecież kim jestem z zawodu i jaka tam jest
    selekcja :-P

    > i znajomych z okolicy/branży, którzy podadzą rękę?

    No niestety nie :(

    > Może warto spróbować?

    Może.... Tylko na razie nie mam koncepcji jak.
    Realnie myśląc: osobnik o średnim wykształceniu, bez języka, w średnim
    wieku, z nadwagą, bez zdolności do pracy fizycznej ma małe szanse.... Garów
    myć to akurat nie zamierzam... To już wolę być nauczycielem w Polsce.

    > Może kupienie chleba być ważniejsze. Albo wizyta u lekarza.

    codziennie....

    > Albo
    > kupowanie cementu traktuje tak, jak niektórzy pójscie do muzeum, bo
    > jest koneserem,

    Zastanawiałem się... Wyciąć czy nie.... Ręce mi opadli i nie mam siły tego
    skomentować inaczej niż że na takie bzdury to już po prostu nie ma
    argumentów.

    > Jak Cię stać, to pewnie można. Tyle, ze ja osobiście wolałabym zrobić to
    > sama. Przynajmniej miałabym pewność, że to, co kupione, jest tym, co
    > było zamówione.

    Taaaaaak... Masz rację. Najważniejszy jest samodzielny zakup cementu w
    niedzielę... Tylko co ci fachowcy ci budują? Grobowiec? Bo nic innego ci
    nie jest potrzebne w opisanej sytuacji życiowej.

    > Porównywałeś oba kraje.

    No... I zobacz gdzie doszła Polska z jej Wolnością Szlachecką...

    > Mnie też się to podoba :-/

    No... Ślicznie jest.
    Dlatego mówię, że potrzebny jest ogólnonarodowy porządek i dyscyplina i
    poświęcenie osobistych racji w imię odbudowy.

    > Od Twojej krytyki nic się nie zmieni,

    Od ślepego zgadzania się na problem tym bardziej.

    > a ja wiem, jak jest, więc realnie
    > mogę szukać wyjścia z sytuacji, zamiast malkontencić.

    Szukasz? Jak? Co już zrobiłaś?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 332. Data: 2007-08-23 15:48:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 17:06
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fak7or$66u$1@inews.gazeta.pl>):

    > No i nie wiem jak Ty, ale ja w zdaniach: "narkotyki zawsze zabijają",
    > i "narkotyki mogą zabijać" widzę różnicę. Dużą.

    No... To drugie jest kłamstwem.

  • 333. Data: 2007-08-23 15:48:34
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    > No i nie wiem jak Ty, ale ja w zdaniach: "narkotyki zawsze zabijają",
    > i "narkotyki mogą zabijać" widzę różnicę. Dużą.

    No... To drugie jest manipulacją sugerującą, że istnieje alternatywa.

  • 334. Data: 2007-08-23 15:49:05
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 16:47
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fak6lj$3ff$1@inews.gazeta.pl>):

    > A teraz się próbuje minimalizować ryzyko.

    I maksymalizować zidiocenie i nieudolność społeczną

  • 335. Data: 2007-08-23 18:42:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Łatwo sobie wyobrazić co dzisiaj spotkałoby takiego nauczyciela :(

    Wyleciałby. I bardzo słusznie - nie jest zadaniem nauczyciela wyzywanie
    uczniów.

  • 336. Data: 2007-08-23 18:43:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr wrote:

    > Dodam jeszcze, że właśnie to jest to, co mnie najbardziej wpienia w
    > dzisiejszym szkolnictwie. Cała szkoła, z całym jej aparatem przymusu
    > wychowawczego, nie potrafi poradzić sobie z kilkoma roznegliżowanymi
    > panienkami!

    Masz jakąś obsesję na tym punkcie? Lecz się...

  • 337. Data: 2007-08-23 18:43:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest, jest częścią statutu placówki, która nie może być sprzeczna z
    > prawem wyższego rzędu.

    I nie jest.

  • 338. Data: 2007-08-23 18:47:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr wrote:

    > Ja orzeknę, ja przypilnuję i ja zmuszę. I dopilnuję, żeby niewykonanie
    > poleconej pracy nigdy się uczniowi nie opłaciło.

    Taaaak? Ciekawe jak zmusisz.

    > Tzw. przerwa w życiorysie. Na przykład dziecko spędza samotnie w klasie
    > (podczas przerwy) tyle minut, ile ma lat.

    Do toalety nie wypuścisz?

    > Żartujesz chyba. Ja dysponuję nagrodami i karami, więc w interesie ucznia
    > jest się ze mną dogadać. I uczeń wie, że nie odpuszczę, póki jego
    > zachowanie będzie mnie zadowalać.

    I co mu zrobisz?

  • 339. Data: 2007-08-23 18:48:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr wrote:

    > To przesiedzi tę godzinkę bezczynnie pod moim nadzorem, a ja sobie
    > tymczasem sprawdzę zaległe klasówki.

    Poza godzinami zajęć?

    > Akurat. To ja jestem sprytniejszy, mądrzejszy i bardziej doświadczony. No i
    > za mną stoi słuszność oraz prawo.

    Hehehe.

    "Nie mogłem złamać prawa! Ja jestem prawem!" ;->

  • 340. Data: 2007-08-23 18:53:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No widzisz, więc straszysz? Straszysz.

    Nie, informuję o możliwych konsekwencjach.

    > I jak to kwalifikujecie?

    Tak samo, jak każdy inny nielegalny program. Jakie tu mogą być wątpliwości?

    > Napisałem, że logika prawa karnego nie obowiązuje w prawie
    > administracyjnym, nie że można popełniać przestępstwa.

    To napisz szerzej, co też to oznacza Twoim zdaniem, bo nie mam ochoty
    zgadywać.

    > Ponieważ kara wychowawcza jest jakiś odrębnym rodzajem działań
    > faktycznych
    > Twoim zdaniem?

    Pisz jaśniej, bo trudno polemizować z takimi skrótami myślowymi. Kary
    regulaminowe zawiera bodajże Statut szkoły. Kilka z nich miałem okazje
    widzieć z bliska. Żaden pozbawienia wolności przez "Time-out" nie zawiera.