  • 91. Data: 2007-08-20 10:26:36
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:fabpn8$vvt$1@news.onet.pl...

    > Bo nie chcieli w ramach buntu i idei prawa do puszenia się i rywalizacji.
    > to nie licuje z I komunią świętą i naukami KK.

    Wchodzisz na grząski grunt. KK uczy, ze nie powinno się nikomu zazdrościć
    nic, więc strój nie powinien mieć dla prawdziwego katolika żadnego
    znaczenia.

  • 92. Data: 2007-08-20 10:32:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie razy.... Mówiłem o wszystkich klasach jakie uczę.

    Ja nie uczę, ale żona tak. U nas, to 1 osoba na rok na klasę. W skali
    szkoły to będzie kilka-kilkanaście osób. Może u Was mniejsza migracja jest.

    > Też :D Ale uprawnienia do przebywania w szkole i godnego reprezentowania
    > tejże :D

    Czyli wyrzucisz ucznia podstawówki za brak mundurka ze szkoły? A jak
    wpadnie pod samochód, to kto pójdzie siedzieć? Zza monitora komputera, to
    można wiele rzeczy wymyślić. Tyle, że to się w konfrontacji z
    rzeczywistością rozleci w drobny mak.

    > A jest obowiązek mundurowania całą dobę? Myślałem, że tylko w czasie
    > pobytu
    > w szkole.

    Całą dobę nie. No ale w szkole chyba nie ma większego problemu ze
    zidentyfikowaniem, z której szkoły jest uczeń.

    > No ale tąże licencje wydaną zresztą sobie samodzielnie, ma także jego
    > kumpel-zabójca z armii USA. To czemu se nie mają wymieniać znaczkami?

    \Choćby po to, by było wiadomo kogo reprezentują i kogo miejscowi mają
    wysadzić w powietrze następnym razem na zastrzelenie szwagra.

  • 93. Data: 2007-08-20 10:43:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > Bo nie chcieli w ramach buntu i idei prawa do puszenia się i
    > rywalizacji.

    To ja tam byłam, a nie Ty:-). Powody były zupełnie inne. Również takie,
    że strój komunijny szyty przez zakonnice cenowo był zbliżony do
    produktów sklepowych, czego o jakości powiedzieć nie można było.
    To sobie ludzie wybrali inny wariant i IMHO mieli do tego prawo, wszak
    nie o strój w I Komunii chodzi, czyz nie? (każdy kij ma 2 końce)

    > A to nie licuje z I komunią świętą i naukami KK.

    Tego nie będę komentować.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 94. Data: 2007-08-20 12:35:32
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Ale powołałeś się również na fora dyskusyjne. To jest argument
    > weryfikowalny.

    Nie jest, bo nie prowadzę archiwum znalezionych w necie interesujących mnie
    opinii. To jest dokładnie tak, jak w luźnych rozmowach z ludźmi: wyrabiasz
    sobie jakiś pogląd, ale raczej nie jesteś w stanie powtórzyć po jakimś
    czasie, kiedy i w jakich dokładnie okolicznościach usłyszałeś to konkretne
    zdanie. Może w ważnych życiowych sprawach tak, ale ta do takich nie należy.

    Subiektywizmu w spojrzeniu na problem nie neguję zresztą i się go nie
    wstydzę. Dyskusja jest światopoglądowa, więc wzajemne przekonywanie się jest
    bezcelowe.

    Sz.

  • 95. Data: 2007-08-20 12:37:56
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Czyli wyrzucisz ucznia podstawówki za brak mundurka ze szkoły? A jak
    > wpadnie pod samochód, to kto pójdzie siedzieć?

    Nawet jeśli wyrzuci, to z jakiego art. sugerujesz odsiadkę?

    Sz.

  • 96. Data: 2007-08-20 13:07:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał

    > Zapewniam cię, że dyrekcja swoich ancymonków zna dobrze...

    Jak powiem "nastoletni szatyn" to od razu będą wiedzieli który to
    z setki takich?

    > O! A teraz jest niepraktyczne i be?

    Właściwie to już nie pamiętam czy to był obowiązek czy raczej
    powszechnie przyjęta praktyka. Jedyny przymus jaki pamiętam
    to noszenie tarczy.
    Ja po prostu miałem inne ubrania do szkoły, inne na podwórko
    a inne do kościoła. Akurat do szkoły był to fartuszek.

    > Dzieci szpanują i gnoją się wzajemnie strojami...

    Gdyby nawet miały identyczne stroje to będą szpanować innymi
    rzeczami. A jeśli ten "mundurek" będzie miał postać kamizelki
    to pozostałe ciuchy i tak będą po staremu widoczne.

    > Do tego ubierają się coraz bardziej wyzywająco, co przeszkadza
    > bardziej konserwatywnym członkom społeczeństwa.

    I z tym trzeba IMO walczyć, ale mundurek niczego tu nie załatwia.

    > Czyli wynika z tego, że Polak marudzi dla marudzenia... Jak se szkołę
    > upatrzy i jest elytarna, to i mundurek nie przeszkadza.... A jak szkoła
    > rejonu to wszystko jest be,

    Jak się świadomie _wybierze_ szkołę umundurowaną, skoszarowaną, wyznaniową
    czy w jakikolwiek inny sposób specyficzną to się ma to
    co się wybrało. Gdyby jednak wszyscy _musieli_ uczęszczać do takiej
    to powód do narzekania jest oczywisty.

    > a szkołą rządzą Oni.

    To akurat prawda.

  • 97. Data: 2007-08-20 13:13:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nawet jeśli wyrzuci, to z jakiego art. sugerujesz odsiadkę?

    Porzucenie bez opieki. W szkołach z tego powodu zarzucono dawniej stosowaną
    kar.ę wywalenia na korytarz przed klasą.

  • 98. Data: 2007-08-20 13:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Subiektywizmu w spojrzeniu na problem nie neguję zresztą i się go nie
    > wstydzę. Dyskusja jest światopoglądowa, więc wzajemne przekonywanie się

    Czyli generalnie wracamy do punktu wyjścia. Powołując się na opinię
    większości pisałeś o Tobie i szwagrze :-) . A to miał być z mojej strony
    tylko żart dla rozładowania napięcia.

  • 99. Data: 2007-08-20 13:17:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > KK uczy, ze nie powinno się nikomu zazdrościć nic, więc strój
    > nie powinien mieć dla prawdziwego katolika żadnego znaczenia.

    Dobrze, zganiłeś niegodziwych zazdrośników, których nie stać na
    drogie i łysym okiem patrzą na tych których stać. A teraz niech
    dobrodziej poświęci kilka słów tym, którzy uważają, że _muszą_
    ubrać dziecko za grube tysiące, wyposażyć w złote zegarki,
    brylantową biżyterię itd. wyłącznie po to żeby koleżankom kopary
    poopadały.

  • 100. Data: 2007-08-20 13:20:07
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Porzucenie bez opieki.

    210?
    Jak udowodnisz zamiar?

    > W szkołach z tego powodu zarzucono dawniej stosowaną kar.ę wywalenia
    > na korytarz przed klasą.

    Nie rozśmieszaj mnie. Time-out na korytarzu ma być porzuceniem małoletniego?
    Rozumiem, że jest to opinia jakiegoś oświatowego mądrali, którą Żona
    słyszała na szkoleniu?

    Sz.