  • 1. Data: 2007-08-16 17:52:19
    Temat: Cofniecie wypowiedzenia o prace
    Od: "jB" <b...@p...pl>

    Witam.

    Mam zamiar zlozyc wypowiedzenie z pracy na zasadzie porozumienia stron. Nie
    powinno byc problemow z jego przyjeciem. Zbliza sie jednak okres intensywnej
    pracy w mojej firmie. W zwiazku z tym nurtuja mnie dwa pytania, na ktore nie
    znalazlem odpowiedzi.

    Czy w przypadku rozwiazania umowy na zasadzie porozumienia stron pracodawca
    moze jednostronnie je cofnac czy wymagana jest moja zgoda? Czy tryb
    rozwiazywania umowy ma tutaj jakis wplyw?

    Wydaje mi sie, ze zgodnie z K.C. art 61 pkt 1 musi uzyskac moja akceptacje.

    --
    jB

  • 2. Data: 2007-08-16 17:57:03
    Temat: Re: Cofniecie wypowiedzenia o prace
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jB pisze:

    > Czy w przypadku rozwiazania umowy na zasadzie porozumienia stron
    > pracodawca moze jednostronnie je cofnac czy wymagana jest moja zgoda?

    Nie można jednostronnie zmienić umowy. A porumienienie stron to w
    istocie umowa.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-16 18:03:05
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    jB <b...@p...pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Mam zamiar zlozyc wypowiedzenie z pracy na zasadzie porozumienia stron.

    "Wypowiedzenie z pracy na zasadzie porozumienia stron" to coś jak kwiat
    paproci, jednorożec i kamień filozoficzny. Krótko mówiąc: NIE ISTNIEJE.

    --
    JoP

  • 4. Data: 2007-08-16 18:09:13
    Od: "jB" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał...

    > Nie można jednostronnie zmienić umowy. A porumienienie stron to w istocie
    > umowa.

    W zasadzie to rozwiazuje moje watpliwosci. Dzieki.

    --
    jB

  • 5. Data: 2007-08-16 18:10:20
    Od: "jB" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> napisała...

    > "Wypowiedzenie z pracy na zasadzie porozumienia stron" to coś jak kwiat
    > paproci, jednorożec i kamień filozoficzny. Krótko mówiąc: NIE ISTNIEJE.

    Ale wszyscy wiemy o co chodzi. Mimo to odpowiedzi na pytanie nie dostalem...

    --
    jB

  • 6. Data: 2007-08-16 21:01:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa22t5$9a8$1@inews.gazeta.pl jB <b...@p...pl> pisze:

    > Mam zamiar zlozyc wypowiedzenie z pracy na zasadzie porozumienia stron.
    Następny mądry w specyficzny sposób...
    Który to już będzie?

    > Nie powinno byc problemow z jego przyjeciem.
    Z przyjęciem zapewne nie. Ze skutecznością może być różnie.

    > Czy w przypadku rozwiazania umowy na zasadzie porozumienia stron
    > pracodawca moze jednostronnie je cofnac czy wymagana jest moja zgoda?
    Jeśli druga strona udowodni wadę swego oświadczenia woli to nie.
    Jeśli wycofanie oświadczenia woli dotrze do adresata przed tym oświadczeniem
    albo razem z nim - także nie.
    W pozostałych przypadkach - tak.

    > Czy tryb rozwiazywania umowy ma tutaj jakis wplyw?
    Raczej nie.

    --
    Jotte