  • 1. Data: 2007-08-16 17:49:07
    Temat: mundurki w szkołach
    Od: <a...@n...pl>

    Witam
    czy w przedszkolach dzieci 6 letnie (tzw. zerówki) też muszą uczęszczać w
    mundurkach? Czy wogóle jest przewidziana jakaś kara dla rodziców jeśli nie
    kupią dziecku mundurka? Ze szkoły dziecka usunąć nie mogą bo jest obowiązek
    szkolny ale czy mogą nałożyć jakąś karę na rodziców?
    Grzesiex

  • 2. Data: 2007-08-16 21:02:26
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    <a...@n...pl> napisał(a):

    > czy w przedszkolach dzieci 6 letnie (tzw. zerówki) też muszą uczęszczać w
    > mundurkach?

    W przedszkolach nie. Tylko uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów.

    > Czy wogóle jest przewidziana jakaś kara dla rodziców jeśli nie
    > kupią dziecku mundurka?

    Kary regulaminowe i wychowawcze wobec ucznia.

    Sz.

  • 3. Data: 2007-08-16 21:20:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kary regulaminowe i wychowawcze wobec ucznia.

    Czyli wobec sprzeciwu rodziców zostaje mu ukraść ten mundurek? Ładne mi to
    wychowawcze kary :-)

  • 4. Data: 2007-08-16 22:06:35
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Kary regulaminowe i wychowawcze wobec ucznia.

    LOL ... to uczen bedzie karany za niepolitycznosc rodzicow ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-08-16 22:15:25
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 17 sierpnia 2007 00:06
    (autor KrzysiekPP
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <M...@n...task.gda.pl>):

    > LOL ... to uczen bedzie karany za niepolitycznosc rodzicow ?

    A rodzice poprzez tego ucznia. Normalka. Jak rodzice uznają, że zeszyty są
    dziełem szatana, to też dziecko zostanie ukarane za niepolityczność
    rodziców...

    Albo rodzice dostosują się do obowiązującego systemu prawnego i zasad
    panujących w szkołach albo niech go zmienią lub nie podejmują się
    wychowania dziecka.

    Nie żebym był za mundurkami... A wręcz przeciwnie... Należy je natychmiast
    znieść, a rachunek za koszt tej błazenady przesłać do Naszej Szkapy.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 6. Data: 2007-08-17 05:11:40
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > W przedszkolach nie. Tylko uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów.

    A w przedszkolu do ktrego uczęszcza mój syn wymyślono że będą mundurki, nie mogę
    znaleźć tego
    rozporządzenia wprowadzającego obowiązek mundurkowy, na stronach MEN jest tylko mowa
    o spoobie
    dopłat dla dzieci z ubogich rodzin. Poratujcie linkiem.
    Grzesiex

  • 7. Data: 2007-08-17 07:09:52
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    Grzesiex pisze:

    > A w przedszkolu do ktrego uczęszcza mój syn wymyślono że będą mundurki, nie mogę
    znaleźć tego
    No i dobrze napisałeś "wymyślono"
    > rozporządzenia wprowadzającego obowiązek mundurkowy, na stronach MEN jest tylko
    mowa o spoobie
    > dopłat dla dzieci z ubogich rodzin. Poratujcie linkiem.
    Ustawa o systemie oświaty art. 64a (nowelka wprowadzająca mundurki -
    Dz.U. 2007 nr 80 poz. 542)

    --
    ZauraK

  • 8. Data: 2007-08-17 07:14:17
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Poratujcie linkiem.
    > Ustawa o systemie oświaty art. 64a (nowelka wprowadzająca mundurki - Dz.U. 2007 nr
    80 poz. 542)
    Dzięki

  • 9. Data: 2007-08-17 11:35:30
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Czyli wobec sprzeciwu rodziców zostaje mu ukraść ten mundurek?

    Analogicznie jak w przypadku podręczników, obuwia zamiennego, odrabiania
    lekcji (rodzice mogą zabronić)... Dziecko jest w szkole i ma się stosować do
    jej prawa. A rodzice mają obowiązek dopilnować tego, pomóc, wyegzkewować.

    Sz.

  • 10. Data: 2007-08-17 12:21:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > do
    > jej prawa. A rodzice mają obowiązek dopilnować tego, pomóc, wyegzekwować.

    Nie do końca tak jest. W wypadku podręczników czy lekcji można wywieść, że
    rodzice zaniedbują wychowanie dzieci. Co do obuwia, to ewentualnie
    zaniedbania w dbaniu o zdrowie. Skutku nieposiadania mundurka wymyślić nie
    potrafcie, by ewentualnie ukarać za pośrednictwem sądu rodzinnego rodziców.
    Po prostu głupi obowiązek bez żadnego głębszego uzasadnienia. Za moich
    czasów obowiązywały tarcze szkolne. Każdy uczeń musiał taką mieć na
    ubraniu. Tarcze dostawało się od szkoły (można było chyba w sklepiku
    dokupić więcej).