  • 1. Data: 2007-08-16 09:20:52
    Temat: zwrok kosztów sądowych - znowu
    Od: "anonymous" <a...@w...pl>

    Witam,
    skierowałem dwie sprawy do sądu . Przed otrzymaniem nakazu zapłaty w
    postepowaniu upominawczym dłuznicy zapłacili zaległości. Oczywiście
    skierowałem do sądu pismo w którym zrzekałem się roszczen i wnosiłem o
    wycofanie pozwu. Od sądu otrzymałem pismo w którym sąd umorzył posępowanie
    ze względu na to ż dłużnik zapłacił.
    Co ciekawe w jednym pismie sąd zwócił mi koszty postepowania sądowego (30
    zł) a w drugiej prawie tylko umorzył postepowanie i nie ma tam żadnej
    informacji że nastąpi zwrot kosztów. Sprawy rozpatrywało dwóch róznych
    sędziów.

    Moje pytanie jest następujące: dlaczego w jednej sprawie otrzymam zwrot a w
    drugiej nie?
    Czy może mieć na to wpływ to że:
    - może jedna sprawa (rozprawa) się odbyła a druga nie
    - może jeden sędzia zna lepiej swoje obowiązki niż drugi?

    Albo inaczej - kiedy Sąd zwraca koszty postępowania sądowego (chodzi o
    wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym)

    thx.
    z.

  • 2. Data: 2007-08-16 10:12:27
    Temat: Re: zwrok kosztów sądowych - znowu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    anonymous pisze:

    > Czy może mieć na to wpływ to że:
    > - może jedna sprawa (rozprawa) się odbyła a druga nie

    No właśnie.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-17 19:56:14
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "anonymous" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Albo inaczej - kiedy Sąd zwraca koszty postępowania sądowego (chodzi o
    > wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym)

    A w obu pozwach wnosiłeś o zasądzenie kosztów?

    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 4. Data: 2007-08-17 20:58:31
    Od: "Zibi" <s...@w...pl>

    > A w obu pozwach wnosiłeś o zasądzenie kosztów?

    tak. tylko ze pozwy były złozone w odstępie około 5 dni więc moze jedna
    rozprawa sie rzeczywiscie odbyła

    z.