  • 181. Data: 2013-03-19 19:12:25
    Temat: Re: komornik i nie moje konto
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 19.03.2013 09:06, Liwiusz pisze:

    > Nic nie jest przerzucane, to jest u źródła problem tych "przypadkowych
    > osób". To chyba naturalne, że jak dajemy komuś laptop, to ryzykujemy
    > tym, ze go zgubi, ukradną mu, spali się, czy też... zostanie zajęty
    > przez komornika. Ostatnia sytuacja jest o tyle dobra, że mamy możliwość
    > reakcji post factum.

    Dalej uniknąłeś odpowiedzi na pytanie, dlaczego uprawnienia wierzyciela
    i komornika są istotnie szersze niż pechowego właściciela laptopa.
    Znaczy, rozumiem, że tak chciał ustawodawca w swojej mądrości, ale ja
    mam wątpliwości, czy tu na pewno mieliśmy do czynienia z mądrością...

    Pozdr.!
    (D)

  • 182. Data: 2013-03-19 19:14:05
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 18.03.2013 21:53, Liwiusz pisze:

    > Wprowadzenie relatywizmu
    >
    > - że jak ma 5 laptopów to można zająć, a jak 10 to już nie -
    >
    > prowadzi do jeszcze większego burdelu.

    OK, zgoda, aczkolwiek uważam że właściciel serwisu byłby skończonym
    bałwanem, gdyby dał sobie w ten sposób zwindykować *swój* laptop :D

    Pozdr.!
    (D)

  • 183. Data: 2013-03-19 19:14:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-19 19:12, Daniel Pyra pisze:

> [...]
    > Znaczy, rozumiem, że tak chciał ustawodawca w swojej mądrości, ale ja
    > mam wątpliwości, czy tu na pewno mieliśmy do czynienia z mądrością...

    Nie rozumiem pytania co masz na myśli przez "szersze". Komornik z
    wierzycielem mogą zajmować ruchomości, pechowi właściciele ruchomości
    zajmować nie mogą w ogóle - trudno się nie zgodzić, że uprawnienia tych
    pierwszych są szersze, tylko co z tego i co chciałeś przez to powiedzieć?

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2013-03-19 19:15:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-19 19:14, Daniel Pyra pisze:

    > OK, zgoda, aczkolwiek uważam że właściciel serwisu byłby skończonym
    > bałwanem, gdyby dał sobie w ten sposób zwindykować *swój* laptop :D

    W jaki sposób?

    --
    Liwiusz

  • 185. Data: 2013-03-19 21:54:26
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Jakie problemy wierzyciela i komornika sa przerzcane na przypadkowe osoby?
    Chyba raczej problemy dluznika ktory nie potrafil (lub nie chcialo mu sie) wykazac ze
    dany przedmiot nie jest jego wlasnoscia.
    Przy odrobinie starannosci dluznik zabezpieczylby przypadkowa osobe. Jesli tego nie
    zrobil to niech przypadkowa osoba szarpie sie z nim i domaga sie dowolnie wysokiego
    odszkodowania.

  • 186. Data: 2013-03-19 22:21:16
    Od: hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl>

    On 19.03.2013 21:54, Tomasz Myrdin wrote:
> [...]
    zrobil to niech przypadkowa osoba szarpie sie z nim i domaga sie dowolnie wysokiego

    pomyrdalo ci sie cos widze ;P

    zen.aspx

  • 187. Data: 2013-03-19 23:19:48
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 19.03.2013 19:15, Liwiusz pisze:

    > W jaki sposób?

    "- A ten?
    - A, to laptop kolegi X, poprosił mnie żebym mu zrobił szybki przegląd i
    zainstalował jakiś darmowy program do odtwarzania mp3".

    Pozdr.!
    (D)

  • 188. Data: 2013-03-19 23:23:49
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 19.03.2013 19:14, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zajmować nie mogą w ogóle - trudno się nie zgodzić, że uprawnienia tych
    > pierwszych są szersze, tylko co z tego i co chciałeś przez to powiedzieć?

    Chciałem przez to powiedzieć, że jak przez 30 dni właściciel zajętego
    mienia nie sformułuje sprzeciwu, to sprzęt diabli biorą. Czy taka opcja
    jest możliwa w jakimkolwiek innym przypadku?
    Jak policja Tobie przypadkowo rozwali drzwi albo prokurator do spółki z
    sędzią niesłusznie przyskrzynią w areszcie tymczasowym, to na składanie
    "reklamacji" masz znacząco dłuższy okres.
    Przypominam też, że rozmawiamy o masowym zajęciu laptopów w serwisie,
    gdzie istnieje wręcz pewność, że nie wszystkie są własnością dłużnika.

    Pozdr.!
    (D)

  • 189. Data: 2013-03-19 23:52:20
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 19/03/13 07:32, Tomasz Myrdin wrote:
    > Warto dokladnie przeczytac np. Art 822 kpc. To o malzonku dluznika i co ma zrobic
    komornik na wniosek wierzyciela.
    > Jak wiec widac mozna a nawet czasami trzeba rowniez w przypadku gdy ktos nie jest
    dluznikiem. ;)
    Tak właśnie myślałem. Ta znana starsza Pani co jej komornik zabrał
    pieniądze była po prostu żoną/mężem innej Pani o tym samym nazwisku.

  • 190. Data: 2013-03-20 00:34:01
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-19 23:52, Alojzy Bomba pisze:
    komornik na wniosek wierzyciela.
    > Tak właśnie myślałem. Ta znana starsza Pani co jej komornik zabrał
    > pieniądze była po prostu żoną/mężem innej Pani o tym samym nazwisku.

    Ale głupoty wymyślileś.
    Po prostu zbieżność nazwisk, ale na PESEL to już nie spojrzeli.

    --
    animka