  • 1. Data: 2013-03-12 14:57:15
    Temat: Zatarcie - grzywna vs zawiasy
    Od: "CPL" <n...@s...com>

    Opisywałem jakiś czas temu historię mojego kuzyna, gówniarz nawywijał
    (190kk) poszedł na policję i się przyznał. Prokurator zaproponował albo
    grzywnę (1000 zł) lub 6 miesięcy w zawieszeniu na 2 lata próby. Dał czas do
    piątku do namysłu. Młody za parę lat chce lecieć do rodziny do USA i zrobił
    się problem - nie będzie miał szans na wizę bo nie dostanie zaśw. o
    niekaralności.

    Pytanie - co lepiej wybrać. Karę pieniężną czy zawieszenie na 2 lata? Co się
    szybciej da zatrzeć z papierów? Gdyby grzywna byla rozłożona np na 10 rat po
    100 zł, czy będzie to mieć wpływ na dłuższy czas oczekiwania na zatarcie?

  • 2. Data: 2013-03-12 15:03:27
    Temat: Re: Zatarcie - grzywna vs zawiasy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2013 14:57, CPL pisze:

> [...]
    > się szybciej da zatrzeć z papierów? Gdyby grzywna byla rozłożona np na
    > 10 rat po 100 zł, czy będzie to mieć wpływ na dłuższy czas oczekiwania

    Wszystko jest w kodeksie karnym, leniuszku ;)

    Generalnie zawiasy zacierają się 6 miesięcy roku po upłynięciu okresu
    próby a grzywna 5 lat po jej całkowitym zapłaceniu lub ewentualnie 3
    lata na wniosek skazanego (jeśli sąd się przychyli).

    Czysto czasowo, zwłaszcza z tymi ratami, lepiej wychodzi (paradoksalnie)
    odsiadka w zawiasach.

  • 3. Data: 2013-03-12 15:32:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.03.2013 15:03, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > lata na wniosek skazanego (jeśli sąd się przychyli).
    >
    > Czysto czasowo, zwłaszcza z tymi ratami, lepiej wychodzi (paradoksalnie)

    Z tym, że dla zamorskiego imperium zatarcie nie istnieje. Rozważania,
    co z tego, że jest to sprzeczne z naszym prawem, oraz jakie są szanse,
    że się dowiedzą o zatartej karze, pozostawiam jako rozrywkę dla czytelnika.

    MJ

  • 4. Data: 2013-03-12 15:33:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2013 15:32, Michał Jankowski pisze:

    > Z tym, że dla zamorskiego imperium zatarcie nie istnieje. Rozważania,
    > co z tego, że jest to sprzeczne z naszym prawem, oraz jakie są szanse,
    > że się dowiedzą o zatartej karze, pozostawiam jako rozrywkę dla czytelnika.

    Ale niby skąd mają (legalnie) wiedzieć, że ktoś po zatarciu był kiedyś
    skazany?

  • 5. Data: 2013-03-12 15:58:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale niby skąd mają (legalnie) wiedzieć, że ktoś po zatarciu był kiedyś
    > skazany?

    A po co im legalnie, skoro rozstrzygnięcie zapadnie tu, w Polsce,
    więc zamorska wersja "zatrucia dowodu" nie działa? :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-03-12 16:07:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A po co im legalnie, skoro rozstrzygnięcie zapadnie tu, w Polsce,
    > więc zamorska wersja "zatrucia dowodu" nie działa? :>

    Twierdzisz, że CIA rutynowo włamuje się do naszych archiwów?

  • 7. Data: 2013-03-12 16:51:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-12 16:07, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Twierdzisz, że CIA rutynowo włamuje się do naszych archiwów?

    Biorąc pod uwagę niechęć do wpuszczania elementu wszelakiego
    to mają do tych archiwum stały abonament.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-03-12 22:45:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2013-03-12 15:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale niby skąd mają (legalnie) wiedzieć, że ktoś po zatarciu był kiedyś
    > skazany?

    A może się dowiedzieli wcześniej?

    MJ

  • 9. Data: 2013-03-12 22:55:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 12.03.2013 22:45, Michal Jankowski pisze:

    > A może się dowiedzieli wcześniej?

    Tak jak o broni masowego rażenia w Iraku oraz o planach świrów od
    porwanych samolotów? ;->

  • 10. Data: 2013-03-13 00:12:31
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 12.03.2013 16:51, RadoslawF pisze:

    > Biorąc pod uwagę niechęć do wpuszczania elementu wszelakiego
    > to mają do tych archiwum stały abonament.

    Abonament? :) Raczej wynajmują naszym miejsce na swoim serwerze...

    Pozdr.!
    (D)