  • 1. Data: 2013-03-12 20:12:54
    Temat: Złe parkowanie - mandat albo do sądu
    Od: "__Waldek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    będąc na delegacji w odległym mieście miałem nieszczęście zaparkować w
    miejscu niedozwolonym.
    Po powrocie do auta zastałem za szybą wezwanie do "niezwłocznego stawienia
    się" - tu nr pok. w KPP w tym mieście.
    Ponieważ była już 21:00, w dniu następnym zadzwoniłem do ww. KPP i
    przedstawiając sprawę dyżurnemu
    poprosiłem o info, jak w dalszym ciągu powinienem postąpić. Podałem nr tel.
    W kolejnym dniu oddzwonił
    do mnie funkcjonariusz, który wystawił wezwanie i poinformował, że albo
    przed upływem 14 dni
    od daty jego wystawienia stawię się u niego w KPP, albo będzie musiał
    skierować sprawę do sądu.
    Teraz wystawi mi mandat 100 zł i 1 punkt karny, a sąd obciąży mnie jeszcze
    kosztami postępowania.

    Tu pytania:
    1. jaki sąd będzie właściwy dla prowadzenia sprawy (w miejscu mojego
    zamieszkania,
    czy w miejscu popełnienia wykroczenia)?
    2. jakie będą koszty postępowania?

    Uwaga: koszt dojazdu do ww. miejscowości to ok. 100 zł.
    Wiem, że nie ma to znaczenia, ale parkowałem na placu przy bloku
    mieszkalnym, jako pierwszy
    w ciągu trzech pojazdów - wjechałem na miejsce opuszczone bezpośrednio
    przede mną,
    a w okolicy nie ma parkingu płatnego (za mną stały dwa miejscowe pojazdy,
    jeden był w dalszym ciągu, kiedy ja już odjeżdżałem wieczorem).
    Przy krawężniku stał znak zakazu parkowania.

    TIA -
    waldek

  • 2. Data: 2013-03-12 20:43:21
    Temat: Re: Złe parkowanie - mandat albo do sądu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "__Waldek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tu pytania:
    > 1. jaki sąd będzie właściwy dla prowadzenia sprawy (w miejscu mojego
    > zamieszkania, czy w miejscu popełnienia wykroczenia)?

    W miejscu popełnienia czynu.

    > 2. jakie będą koszty postępowania?

    Pierwszy link z Google :-)
    http://www.poradaprawna.pl/porady/koszty-postepowani
    a-w-sprawach-o-wykroczenia,8240.html

  • 3. Data: 2013-03-14 23:55:39
    Od: "__Waldek" <w...@p...onet.pl>

    .pl...

> [...]

    > 1. jaki sąd będzie właściwy dla prowadzenia sprawy (w miejscu mojego
    > zamieszkania, czy w miejscu popełnienia wykroczenia)?

    Dzięki,
    waldek