  • 1. Data: 2013-03-12 10:47:51
    Temat: Re: brak domofonu i skrzynki na listy - czy tak moze byc?
    Od: "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn>

    Witam Państwa .

    Mieszkamy w domkach 4 rodzinnych,jest to osiedle nie zbyt spokojne trzeba mieć mocne
    nerwy aby tutaj nie ponieść się emocjom.Ale do czego zmierzam -wprowadzając sie w
    drzwiach wejściowych był zamek i klucze mieli wszyscy którzy zamieszkiwali dany
    budynek,lecz w zeszłym roku ktoś z administracji bez podania jakiejkolwiek przyczyny
    zdemontował zamki w drzwiach i w chwili obecnej budynki są pozostawione w nocy bez
    jakiegokolwiek zabezpieczenia .Nie mamy tu piwnic wiec rowery są na klatce
    schodowej,na domofon nas nie stać bo mieszkania na parterze stoją puste!A
    administracja nam nie zamontuje brak srodków.Proszę wiec o pomoc co możemy zrobic w
    takiej sytuacji czy jest to zgodne z prawem lokalowym ?
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu e-Prawnik.pl Zajrzyj na http://e-prawnik.pl

  • 2. Data: 2013-03-12 11:07:04
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Kazik napisał:

> [...]
    zamieszkiwali dany budynek,
    > lecz w zeszłym roku ktoś z administracji bez podania jakiejkolwiek

    Na poczatek zazadac (pisemnie) wyjasnienia sytuacji.

  • 3. Data: 2013-03-12 11:56:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu wtorek, 12 marca 2013 10:47:51 UTC+1 użytkownik Kazik napisał:
    >!A administracja nam nie zamontuje brak srodków.Proszę wiec o pomoc co możemy
    >zrobic w takiej sytuacji czy jest to zgodne z prawem lokalowym ?

    1. kupic zamek z 4 kluczami- koszt maks 50zł zapewne
    2. domofon dla 2 rodzin(bo piszesz że na parterze nikt nie mieszka to tez nie jest
    wielki koszt
    2. sprawdzić czy macie fundusz remontowy- jesli tak to zlecić administracji
    zamontowanie zamka a koszty pokryć z funduszu

  • 4. Data: 2013-03-12 14:26:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, Kris wrote:

    >zrobic w takiej sytuacji czy jest to zgodne z prawem lokalowym ?
    >
    > 1. kupic zamek z 4 kluczami- koszt maks 50zł zapewne

    IMVHO zacząć trzeba od tego co napisał Mr. Misio.
    Jako (prawdopodobnie) lokatorzy mają wyłącznie prawo korzys-
    tania z części wspólnych, nie mogą nimi rozporządzać, w poście
    nie było ani słowa o tym żeby lokale stanowiły ich własność.
    Czyli mogą pytać, a potem w zależności od wyniku próbować
    naciskać właściciela.

    > 2. sprawdzić czy macie fundusz remontowy- jesli tak to
    > zlecić administracji

    Ale oni najwyraźniej nie są właścicielami.
    Ja też mogę zlecić abyś coś tam zrobił w Twoim domu, nie
    wiem czy bardzo się tym przejmiesz ;)

    Jeśli są to lokale komunalne, to oczywiście powinni zacząć
    od administracji (która pewnie pełnomocnictwo do załatwiania
    takich spraw ma), ale w braku porozumienia muszą rozmawiać
    z właścicielem, czyli wydziałem lokalowym ichniej gminy.
    I zdecydowanie pismo ze "zgodą na zainstalowanie własnego
    zamka". Jak administracja nie podpisze, to do wydziału
    lokalowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-03-12 15:28:59
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale oni najwyraźniej nie są właścicielami.
    > Ja też mogę zlecić abyś coś tam zrobił w Twoim domu, nie
    > wiem czy bardzo się tym przejmiesz ;)

    Co nie przeszkadza, zeby sobie cichcem zainstalowali zamek. JEsli
    przyjdzie wlasciciel i go zniszczy albo ukradnie, to juz sprawa
    kryminalna :] Tak jak z z samowola budowlana - mozna sie procesowac i
    dopiero potem zburzyc, a nie mozna wjechac sobie i zburzyc :)

    > I zdecydowanie pismo ze "zgodą na zainstalowanie własnego
    > zamka". Jak administracja nie podpisze, to do wydziału
    > lokalowego.

    I juz za 4 lata dostana zgode.

    J.w. pisalem - zainstalowac samemu i opcjonalnie rznac glupa
    "myslelismy, ze to spoldzielnia, pojawily sie w skrytkach klucze i nowy
    zamek byl rano" ;)

  • 6. Data: 2013-03-13 11:35:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, Mr. Misio wrote:

    > Co nie przeszkadza, zeby sobie cichcem zainstalowali zamek. JEsli przyjdzie
    > wlasciciel i go zniszczy albo ukradnie, to juz sprawa kryminalna :]

    A niekoniecznie.
    Pod ochroną "miru domowego" nie są, bo ani właściciel obcy,
    ani budynek "dany na wyłączność", a właściciel działa
    "w celu przywrócenia stanu zgodnego z prawem".

    > Tak jak z samowola budowlana - mozna sie procesowac i dopiero potem zburzyc,
    > a nie mozna wjechac sobie i zburzyc :)

    Ale dlatego, że chcesz wjechać właścicielowi albo innemu
    dzierżycielowi.
    A tu właśnie tego brakuje - najemcy *lokali* nie są upoważnieni
    do rozporządzania *budynkiem*, prawo do ułamkowego rozporządzania
    mają tylko właściciele.

    > I juz za 4 lata dostana zgode.

    Nie przesadzaj.
    Swojego czasu walczyłem z administracją o poważniejsze sprawy ;)
    Osobna sprawa, że logiki "zakazu zamka" o ile lokatorzy są zgodni
    nie rozumiem, ale tu wyjaśnienia administracja będzie musiała
    udzielić właścicielowi (wydziałowi lokalowemu).

    > J.w. pisalem - zainstalowac samemu i opcjonalnie rznac glupa "myslelismy, ze
    > to spoldzielnia, pojawily sie w skrytkach klucze i nowy zamek byl rano" ;)

    No to gość z narzędziami do metalu rozwiąże problem w kilka sekund ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-03-13 12:01:10
    Od: m <m...@g...com>

    > Osobna sprawa, że logiki "zakazu zamka" o ile lokatorzy są zgodni
    > nie rozumiem, ale tu wyjaśnienia administracja będzie musiała
    > udzielić właścicielowi (wydziałowi lokalowemu).

    A logika przepisów ppoż?

    p. m.

  • 8. Data: 2013-03-13 13:29:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Mar 2013, m wrote:

    > A logika przepisów ppoż?

    Jest taka, że drzwi mają się dać wyważyć lub rozwalić za pomocą
    posiadanego przez strażaków sprzętu w ileś tam minut.
    Logika ppoż nie zabrania zamykania pomieszczeń, ograniczenia
    dotyczą AFAIK tylko pomieszczeń publicznie dostępnych lub
    w których są "imprezy masowe".

    Ponadto odnoszę wrażenie, że wystarczyłby zamek z blokadą
    klamki (lub bez klamki) wyłącznie od zewnątrz, dający się
    otworzyć od środka.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-03-13 13:41:57
    Od: m <m...@g...com>

    > Jest taka, że drzwi mają się dać wyważyć lub rozwalić za pomocą
    > posiadanego przez strażaków sprzętu w ileś tam minut.

    Czy dotyczy to korytarzy i innych ciągów komunikacyjnych?

    Bo np. taką kanapę czy szafę można bez problemu "spacyfikować" w ciągu
    kilku minut, zwłaszcza posługując się sprzętem strażackim, a
    administracje wszelkie dbają o to żeby na korytarzach nic nie stało -
    powołując się właśnie na kwestie ppożarowe.

    Tak czuję że demontaż zamku był spowodowany właśnie powyższym. Inna
    sprawa czy słusznie, ale na 99% to właśnie grało w głowie demontażyście.

    > Ponadto odnoszę wrażenie, że wystarczyłby zamek z blokadą
    > klamki (lub bez klamki) wyłącznie od zewnątrz, dający się
    > otworzyć od środka.

    Albo najtaniej - wkładka z pokrętłem z jednej strony.

    p. m.

  • 10. Data: 2013-03-13 16:15:03
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > A niekoniecznie.
    > Pod ochroną "miru domowego" nie są, bo ani właściciel obcy,
    > ani budynek "dany na wyłączność", a właściciel działa
    > "w celu przywrócenia stanu zgodnego z prawem".

    Ale ale, to ich zamek - ich wlasnosc. Zniszczenie lub usuniecie zamka to
    w najgorszym wyoadku wandalizm. JEsli oficjalnie nie poprosi "a czyje
    to, prosze zabrac z moejej posesji".

    Bo jesli jest tak jak piszesz, to ja mam praweo wyjsc teraz z metalowym
    prentem i rozwalic wszystkie auta stojace na parkingu, ktore nie maja
    prawa tam stac (jest zakaz wjazdu dla niemieszkancow).

    Ale nie moge, powinienem wezwac SM lub policje. Bo za samowolne
    wytluczenie szyb bym musial beknac.

> [...]
    > A tu właśnie tego brakuje - najemcy *lokali* nie są upoważnieni
    > do rozporządzania *budynkiem*, prawo do ułamkowego rozporządzania

    Ale jak juz samowolnie zainstaluja ICH zamek, to nie mozna go ot tak
    ukrasc, usunac, zniszczyc :)

    > Nie przesadzaj.
    > Swojego czasu walczyłem z administracją o poważniejsze sprawy ;)

    Im powazniejsza sprawa, tym wieksze zaangazowanie ;)

    > No to gość z narzędziami do metalu rozwiąże problem w kilka sekund ;)

    Wtedy trzeba podniesc raban, ze byl zamek, nie ma zamka!