  • 21. Data: 2005-09-08 09:32:37
    Temat: Re: jak to jest z mandatami za jazde bez biletow ??
    Od: qoofel<q...@o...pl>

    > Ale jest przepis szczegolny - art 778 kc 1 rok i to nie od wymagalnosci ale
    > od dnia przejazdu na gape.

    > Cezar

    dzieki, czyli moge spac spokojnie i nie martwic sie o firme windykacyjna?
    pzdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2005-09-08 09:41:36
    Od: qoofel<q...@o...pl>

    > Jesli minal rok od przejazdu to mozesz im pokazac srodkowy palec. Ale firma
    > winydkacyjna (wierzyciel) moze do Ciebie pisac monity o zwrot kasy nawet po
    > uplywie roku - ty zas nie musisz tego robic i nie ma mozliwosci sciagniecia
    > tego przymusem, bo nastapilo przedawnienie. I czasem nie wpadnij na pomysl
    > uznania tego roszczenia, jesli by do Ciebie pisali o to - takie triki tez
    > stosuja. - bo wtedy cale dobrodziejstwo art 778 kc szlag trafia.
    >
    > Cezar

    minely juz ponad 2 lata od przejazdu. zapomnialem juz o tym ale ostatnio dostalem
    (chyba, bo nie bylem jeszcze w domu i wiem to z drugiej reki) wezwanie do sadu
    czy cos takiego. czyli strasza ??
    pozdro i dzieki raz jeszcze

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2005-09-08 09:47:14
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

  • 24. Data: 2005-09-08 13:23:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Cezar napisał(a):
    > Ale jest przepis szczegolny - art 778 kc 1 rok i to nie od wymagalnosci ale
    > od dnia przejazdu na gape.

    art.77 prawa przewozowego
    rok + trzy miesiące zawieszenia biegu przedawnienia

    KG

  • 25. Data: 2005-09-08 13:23:40
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > art.77 prawa przewozowego
    > rok + trzy miesiące zawieszenia biegu przedawnienia

    3 miesiące ???

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 26. Data: 2005-09-08 13:44:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
    > 3 miesiące ???

    Tak, art.75 ust.1 i 2 prawa przewozowego - dochodzenie roszczeń z ustawy
    możliwe jest po bezskutecznym wezwaniu do zapłaty, wezwanie uważa się za
    bezskuteczne po 3 miesiącach. W tym czasie bieg przedawnienia jest
    zawieszony (art.77 ust.4). Nie widzę podstaw żeby nie stosować tych
    przepisów do opłaty dodatkowej, która wynika przecież z ustawy.

    KG

  • 27. Data: 2005-09-09 15:42:34
    Od: qoofel<q...@o...pl>

    Cezarze, czy mam cos pisac do Biura Detyktywistycznego czy poprostu olac??
    w pismie strasza mnie sadem i komornikiem. moze cos im napisac, jakies madre
    pismo z artkulami ??

  • 28. Data: 2005-09-09 16:14:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    qoofel wrote:
    > minely juz ponad 2 lata od przejazdu. zapomnialem juz o tym ale ostatnio
    > dostalem (chyba, bo nie bylem jeszcze w domu i wiem to z drugiej reki)
    > wezwanie do sadu czy cos takiego.

    "Czy coś takiego" jest tutaj szalenie istotne. Jeśli dostałeś list z firmy
    windykacyjnej, to możesz się nim spokojnie podetrzeć. Listu z sądu broń
    Boże nie ignoruj.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 29. Data: 2005-09-12 15:49:48
    Od: qoofel<q...@o...pl>

    list z kruka a nie z sadu. dokladnie z biura detektywistycznego kruk o mozliwowsci
    mwszczecia dochodzenia ustalajacego miejsce pobytu i majatek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 30. Data: 2005-12-09 12:06:55
    Od: via_sacra<e...@o...pl>

    Słyszałam, że sprawę w sądzie robią dopiero wtedy, gdy łączna kwota do
    zapłacenia przekracza "niska szkodliwość społeczną". Wynika z tego, że jak ktoś
    ma tylko jeden mandat to nie mogą mu zrobić sprawy w sądzie a skoro detektyw
    nie ma mocy prawnej to mozna spać spokojnie. Ile wynosi ta kwota i czy to jest
    wogóle prawda? Od niezapłaconego mandatu rosną jakieś odsetki?

    -> http://usenet.pomocprawna.info