  • 1. Data: 2004-09-10 12:03:19
    Temat: clo na dysk twardy
    Od: adrin <a...@i...pl>

    witam,
    tak sie nieszczesliwie zlozylo, ze niedawno popsul mi sie dysk twardy,
    ktory jest jeszcze na gwarancji producenta(Western Digital)
    aby otrzymac nowy podzespol, stary i wadliwy musze wyslac do centrali w
    Niemczech.
    W zwiazku z tym mam pytanie czy ten dysk podlega odprawie celnej i czy
    zostana naliczone oplaty?
    niby jestesmy w EU ale moga byc jakies 'wyjatki' czy okresy przejsciowe.
    jakich formalnosci musze dopelnic wysylajac dysk?
    zalezy mi na tym zeby paczka byla nie otwierana, bo grozi to utrata
    gwarancji.
    producent podaje jakies numery HTS(Harmonized Tariff Schedule), wspomina o
    'Proforma invoice/packaging list' ale nie mam pojecia coz to takiego i
    gdzie mialbym to umiescic
    do dysku kaze natomiast dolaczyc notke ze wysylany towar jest 'In-warranty
    replacement', ale to chyba bedzie potrzebne w drodze powrotnej... a co z
    wysylka do nich?
    podaja tez cene dysku, zaznaczajac ze jest for 'Customs purposes only',
    czyli ja mam ja gdzies zamiescic???

    to moja pierwsza wysylka za granice stad pytania moga sie wydawac troche
    naiwne, ale naprawde sie nie orientuje w kwestiach celnych :)
    jesli mozecie pomozcie mi i rozjasnijcie jak to wlasciwie jest z tymi
    oplatami/odprawami w przypadku dyskow do naprawy?

    pozdrawiam
    *a*

  • 2. Data: 2004-09-10 12:16:42
    Temat: Re: clo na dysk twardy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    adrin pisze:

> [...]
    > Niemczech.
    > W zwiazku z tym mam pytanie czy ten dysk podlega odprawie celnej i czy

    Jakiej odprawie ?
    Odprawa celna jest na granicy celnej.
    Pomiedzy Polska a Berlinem takiej nie ma...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-10 13:01:15
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > aby otrzymac nowy podzespol, stary i wadliwy musze wyslac do centrali w
    > Niemczech.

    Oplaci Ci sie to w ogole?
    Gdzie kupiles ten dysk? W Niemczech?

    > producent podaje jakies numery HTS(Harmonized Tariff Schedule), wspomina o
    > 'Proforma invoice/packaging list' ale nie mam pojecia coz to takiego i
    > gdzie mialbym to umiescic

    Faktury pro-forma nie masz po co wystawiac. To samo tyczy sie listu
    przewozowego i innych dokumentow (OL, CL) zwykle potrzebnych
    przy odprawach celnych (ale nie na skale 1 sztuki).

    > podaja tez cene dysku, zaznaczajac ze jest for 'Customs purposes only',
    > czyli ja mam ja gdzies zamiescic???

    Nie ma po co.

    > oplatami/odprawami w przypadku dyskow do naprawy?

    Nawet jesli mi padnie moj HDD, nigdy nie wpadne na taki pomysl.
    Taki dysk idzie automatycznie do pieca.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-09-10 13:44:18
    Od: adrin <a...@i...pl>

    "rezist.com" <s...@p...com> wrote in

    > Oplaci Ci sie to w ogole?
    > Gdzie kupiles ten dysk? W Niemczech?
    dysk kupilem w Polsce, w firmie ktora niedawno przestala istniec, a tym
    samym nie moge zadac od nich wymiany.

    Dysk jednak podlega gwarancji producenta(serwis na europe wlasnie w
    niemczech, wypelnia sie formularz online, dostaje nr RMA i adres serwisu)
    paczka via poczta polska to wydatek ok 57 zl, nowy dysk kosztuje ponad 300,
    zakladajac ze przyjma mi sprzet i nie bedzie zadnych dodatkowych oplat to
    chyba sie oplaca.

> [...]
    >
    > Nie ma po co.

    > Nawet jesli mi padnie moj HDD, nigdy nie wpadne na taki pomysl.
    w kazdym razie nie zycze Ci tego :)

    czyli normalnie moge wyslac ta paczke nie martwiac sie o nic?

    dzieki za odpowiedzi i pomoc!

  • 5. Data: 2004-09-10 14:48:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > czyli normalnie moge wyslac ta paczke nie martwiac sie o nic?

    A ufasz Polskiej Poczcie? :D :D :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com