  • 11. Data: 2004-09-11 11:10:12
    Temat: Re: mandat <foto> czy wazny po 40 dniach?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:chueta$k8a$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Niewielki szanse na przedawnienie. Sąd wyda wyrok nakazowy bez
    > przeprowadzenia rozprawy.
    > Przedawnienie ściągalności grzywny orzeczonej przez Sąd następuje po
    trzech
    > latach.

    Dziwne, mozliwe ze cos sie zmienilo. Bo w moich przypadkach sad wydawal
    wyrok zaoczny po przeprowadzeniu rozprawy, ktory to wyrok nie mogl byc
    prawidlowo doreczony (proby podejmowal komornik sadowy) i po 2 latach od
    domniemanego popelnienia wykroczenia proby wyegzekwowania sie konczyly. Nie
    bardzo wiem skad te 3 lata, bo ja zylem w przekonaniu, ze jesli ktos dopusci
    do uprawomocnienia sie wyroku, to jest to 10 lat, ale fachowcem w tej
    dziedzinie nie jestem.

    marekz

  • 12. Data: 2004-09-11 15:08:34
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ"

> [...]
    dopusci
    > do uprawomocnienia sie wyroku, to jest to 10 lat, ale fachowcem w tej

    Czymś innym jest przedawnienie karalności czynu a czym innym przedawnienie
    ściągalności wymierzonej grzywny, a czymś innym zatarcie skazania.

    Co do wykroczeń:
    Przedawnienie karalności:
    Art. 45. § 1. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie,
    karalność wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.
    Zatarcie skazania:
    Art. 46. § 1. Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania,
    darowania lub przedawnienia wykonania kary.
    Przedawnienie ściągalności kary grzywny:
    Art. 45. § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli
    od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.
    Mam nadzieję, że teraz jest to jasne.
    -----
    Pzdr

  • 13. Data: 2004-09-11 15:56:03
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Art. 45. § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu,
    jeżeli
    > od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.
    > Mam nadzieję, że teraz jest to jasne.

    Wow! Czyli jednak nawet jesli dopusci sie do uprawomocnienia sie wyroku
    sytuacja nie jest taka niedobra. Bo to sa 3 lata od dnia uprawomocnienia
    sie, a nie 10 lat. Dzieki.

    Skad mi sie zatem wzielo 10 lat ? Moze przy przestepstwach tak jest ? No i
    jeszcze takie dodatkowe pytanie mi przyszlo do glowy, czy te 3 lata dotycza
    takze wykroczen skarbowych (bo domniemuje ze przestepstwa skarbowe to
    podobnie jak przestepstwa w ogole) ? A jak jest z ostatecznymi decyzjami
    podatkowymi i decyzjami organu rentowego ? Wzglednie z wyrokami w sprawie
    decyzji podatkowych (albo rentowych), od ktorych juz nie przysluguja srodki
    odwolawcze (oprocz tych jakichs tam dziwnych wznowien postepowania itp), lub
    ktore sa wykonalne (chyba dotyczy to wszystkich wyrokow sadow II instancji).
    Moze komus by sie chcialo napisac ?

    marekz

  • 14. Data: 2004-09-11 19:52:48
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ"

    > Skad mi sie zatem wzielo 10 lat ? Moze przy przestepstwach tak jest ?

    Faktycznie, tak jest przy przestępstwach.

> [...]
    dotycza
    > takze wykroczen skarbowych (bo domniemuje ze przestepstwa skarbowe to

    Nie, dla wykroczeń skarbowych jest to okres dwuletni.

    Nie mam pojęcia, nie moja "działka".
    ---
    Pzdr.

  • 15. Data: 2004-09-11 22:06:39
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Teraz to juz po ptokach ... na wystawienie i przyjecie mandatu jest 30
    > dni. Potem to tylko sąd grodzki i dodatkowe koszty. Jesli wiec juz
    > minelo 30 dni, to mozesz tylko czekac na wezwanie do sądu ... Dziwne w
    > ogole, ze do ciebie dzwonili.

    Hmm tak to bywa :)

    Pojechale mkiedys do niemiec, dostalismy tam maly mandacik za parkowanie.
    Wrocilismy do polski nieplacac mandatu.
    Nikt sie nie upominal wszystk obylo oki. Po 4 latach pojechalismy do Niemiec
    ponownie po auto. Wracamy sobie przez granice, a tu kontrola po stronie
    niemieckiej. Okazalo sie ze ten niezaplacony przed laty mandacik zaowocowal
    300% bonusem, i w dodatku nie chcieli przepuscic nam auta :)

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 16. Data: 2005-09-08 07:35:15
    Temat: jak to jest z mandatami za jazde bez biletow ??
    Od: qoofel<q...@o...pl>

    jak to jest z mandatami za jazde bez biletow ??

    z tego co zrozumialem z powyzszych postow moge byc spokojny. ale.
    z kodeksu wykroczen:
[...]

    czyli jezeli mandat z czerwca 2003r do chwili obecnej nie zostal oplacony a zgodnie
    z kw minely juz 2 lata (jezeli wystawienie mandatu to juz postepowanie) nie musze
    juz go oplacac i moge sie czuc "bezpiecznie" bo karalnosc wykroczenia ustala??

    prosze o odpowiedz
    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2005-09-08 08:22:15
    Temat: Re: jak to jest z mandatami za jazde bez biletow ??
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    postępowanie,
    > karalność wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.

    Primo a : "mandat" z tramwaju nie jest mandatem, tylko "oplata dodatkowa" o
    charakterze cywilnoprawnym i podlega regulacji kc w zakresie przedawnienia,
    a dokladnie wynosia to 1 rok (przepisy o umowach przwozu osob)
    Primo b : jazda na gape ew. moze stac sie wykroczeniem po spelnieniu znamion
    czynu nazywanego "szalbierstwem" - jesli pamietam to chyba art 122 kw

    Cezar

  • 18. Data: 2005-09-08 08:40:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znamion
    > czynu nazywanego "szalbierstwem" - jesli pamietam to chyba art 122 kw

    121 kw

    P.

  • 19. Data: 2005-09-08 08:59:07
    Od: qoofel<q...@o...pl>

> [...]
    > czynu nazywanego "szalbierstwem" - jesli pamietam to chyba art 122 kw

    ok, ale jezeli moja "oplata dodatkowa" zostala sprzedana firmie windykacyjnej to
    ma zastosowanie Art. 118 KC. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć ??
    szalbierstwo (art 121 kw) mi nie grozi. dobrze wytlumaczone jest na
    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?
    id=2028&Session=3210ca1ca85ac7677bd13481fa87dfae tylko nadal mnie martwi
    ta sprawa z windykacja. Cezarze, mozesz mi to wyjasnic ??

    pzdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 20. Data: 2005-09-08 09:32:04
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Użytkownik "qoofel" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    windykacyjnej to
    > ma zastosowanie Art. 118 KC. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi

    Ale jest przepis szczegolny - art 778 kc 1 rok i to nie od wymagalnosci ale
    od dnia przejazdu na gape.

    Cezar