  • 21. Data: 2010-02-09 20:14:40
    Temat: Re: foto-radar zdjęcie nieczytelne
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.02.2010 20:45), leon wrote:

    > Pisalem o tym art w moim peirwszym poscie. A skoro nakladaja grzywne
    > wlascicielowi na podstawie KW to mamy
    > Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega TEN TYLKO, KTO
    > POPELNIA czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą
    > w czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia
    > wolności, grzywny do 5.000 złotych lub nagany.
    >
    > z tego wynika iz nie mozna karac wlasciciela pojazdu.

    No to tutaj właściciel popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony
    przez ustawę - nie wskazuje prowadzącego pojazd.

    p. m.

  • 22. Data: 2010-02-09 20:39:19
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia 9 Feb 2010 21:10:28 +0100, to napisał(a):

    > A co to za argument?

    To bardzo dobry argument. Pracuję w firmie zatrudniającej kilkaset osób i
    użytkującej kilkadziesiąt samochodów. Dodatkowo firma jest właścicielem
    tylko kilku pojazdów - pozostałe są w najmie długoterminowym. Uważasz, że
    jesteśmy frajerami płacąc mandaty? W końcu każdorazowo możnaby odpisać do
    SM, że wskazujemy jako osobę, której powierzyliśmy pojazd wszystkich
    kolegów ze swojego działu, a każdy z nich wskaże też wszystkich kolegów ze
    swojego działu :-) I niech się bujają frajerzy z SM.
    Wskazać musisz OSOBĘ: imię, nazwisko, adres. Nie grupę osób - choćby ta
    grupa, to był tylko mąż i syn.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 23. Data: 2010-02-09 20:52:21
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 21:07:59 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > Do kierowania pojazdem wymagane są kluczyki i dokumenty.Kluczyki sąco
    > prawda podwójna, ale dokumenty już nie.Ma wskazać komu dała kluczyki i
    > dokumenty.

    Jak powie, że zostawiła na szafce w przedpokoju, to można to podciągnąć
    pod:

    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany w czasie postoju zabezpieczyć pojazd
    przed możliwością jego uruchomienia przez osobę niepowołaną oraz zachować
    inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia wypadku.

    Ale to już chyba byłaby przesada :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 24. Data: 2010-02-09 20:58:36
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 21:13:36 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Wskazałem grupę osób i nikt już im żadnych pytań nie zadawał.

    To wygląda, że w firmach mandaty płacą tylko chorobliwie uczciwi i
    frajerzy. Nie podważam prawdziwości Twojej opowieści, ale wykręt od mandatu
    jest tak prosty, że aż nieprawdopodobny. Każdy złapany wskazuje jako
    prowadzącego wszystkich ośmiu kolegów z działu i po sprawie. Z tym, że u
    Ciebie było o tyle łatwo, że byłeś wykluczony z grona podejrzanych i trudno
    Ci było kontrolować co się dzieje z kluczykami, gdy leżałeś w szpitalu.

    > Nieprawda, chyba że coś się ostatnio w przepisach zmieniło.
    > Właściciel pojazdu ma prawo nie wiedzieć kto jechał i ma
    > prawo tego nie pamiętać.

    Tu będę polemizował:

  • 25. Data: 2010-02-09 21:04:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Straż zgłasza wykroczenie a właściciel przyjmuje mandat karny lub
    > grzywnę - bo to jego auto a nie potrafi wskazać sprawcy. Punktów karnych
    > nie przyjmuje, bo mu nikt nie udowodni, że to on był kierującym.
    > Sugeruję przyjęcie mandatu - sąd i tak uzna winę właściciela auta (jest
    > numer rej, starczy) a jeszcze może dowalić koszty.

    Przemyś swoje stanowisko. A jakby samochód miał kilku współwłaścicieli, to
    sad uznałby, że keirowali pojazdem wspólnie i w porozumieniu? :-)

> [...]
    > remoncie drogi (ludzie już jeździli "normalnie" a znaki jeszcze stały).
    > No i policaje nałapali tyle osób, że wzywali je nawet po 5 miesiącach -
    > oczywiście nie szło już zapłacić mandatu, tylko sąd. Mnie sąd przywalił
    > 200zł za przekroczenie prędkości o 23km/h, bratu 100 za 12km/h nadwyżki
    > (ograniczenie do 30km/h na równej jak stół drodze, z pierwszeństwem i
    > ekstra widocznością, na terenie "już w zasadzie nie zabudowanym" :) ) - i
    > obydwaj zapłaciliśmy po 200, bo brat jeszcze dostał koszty (choć
    > policjanci sami we wnioskach do sądu wnosili o odstąpienie od opłaty)

    Przykre, ale jaki to ma związek z omawianym zagadnieniem?

  • 26. Data: 2010-02-09 21:13:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dała synowi kluczyki, a mężowi dokumenty auta. I co dalej?

    I to dobre.

    > ma w sumie prawo do odmowy zeznń, jeśli sprawa dotyczy osób
    > jej najb,iższych lub jej samej

    To akurat niecelne. Odmowa przysługuje w wypadku przeststw, a tos ą
    wykroczenia. Też uważam, ze narusza to podstawowe zasady prawa, ale tak to
    obecnie jest ujęte.

    > to juz wierutna bzdura

    > i tego właśnie nie jestem taki pewny.
    > Już mnie kiedyś straszyli na policji Sądem, kiedy po 10 miesiącach nie
    > byłem w stanie
    > powiedzieć kto prowadził, bo zdjęcie nie było czytelne.
    > I jakoś nigdy nie doczekałem do rozprawy.

    Bo poza formalnym naruszeniem przepisów prawa konieczne jest udowodnienie
    winy. Pytanie kogoś o to, kto kierował w sytuacji, gdy z samochodu korzysta
    kilku domowników po roku nie ma sensu i w sądzie by to padło -
    najprawdopodobniej.

  • 27. Data: 2010-02-09 21:44:52
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Przemyś swoje stanowisko. A jakby samochód miał kilku współwłaścicieli, to
    > sad uznałby, że keirowali pojazdem wspólnie i w porozumieniu? :-)

    Moim zdaniem sąd nałożyłby łączną karę grzywny na współwłaścicieli. Ale Ty
    pewnie sądzisz, że jak auto ma sześciu współwłaścicieli to nic im się nigdy
    nie stanie, bo auto jest homologowane na 5 osób i to można przed każdym
    sądem udowodnić? Prawnik - teoretyk? No cóż tacy też potrzebni...

    Że albo zapłaci mandat, albo grzywnę.

  • 28. Data: 2010-02-09 21:45:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nigdy nie stanie, bo auto jest homologowane na 5 osób i to można przed
    > każdym sądem udowodnić? Prawnik - teoretyk? No cóż tacy też potrzebni...

    Nawet jakby było sześcioosobowe, to przeważnie miewa jedną kierownicę :-)

  • 29. Data: 2010-02-09 21:45:19
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    > Przemyś swoje stanowisko. A jakby samochód miał kilku współwłaścicieli, to
    > sad uznałby, że keirowali pojazdem wspólnie i w porozumieniu? :-)

    Hmmm? Nie wspomniałem o tym wcześniej.
    Ten samochód ma 3 współwłaścicieli, ten drugi to syn, a ten trzeci
    to nie mąż.

  • 30. Data: 2010-02-09 21:48:05
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > winy. Pytanie kogoś o to, kto kierował w sytuacji, gdy z samochodu
    > korzysta kilku domowników po roku nie ma sensu i w sądzie by to padło -

    No i jeszcze na dodatek kiedy w rodzinie są 2 auta ;-)