  • 1. Data: 2010-02-09 09:34:09
    Temat: Re: Data nabycia spadku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 10:19:51 +0100, my way napisał(a):

    > mam pytanie dotycz?ce daty nabycia spadku. W 2006 roku umiera ojciec X,
    > rok póOEniej jego matka Y.

    Napisz to jednoznacznie. Bo można rozumieć na 2 sposoby: "ojciec, który
    się nazywa X" i "ojciec X-a". A potem "jego matka" - czyli czyja? Ojca?
    W zależności od tego co wybierzesz, dalsze odpowiedzi mogą się różnić.

  • 2. Data: 2010-02-09 09:43:08
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Napisz to jednoznacznie. Bo można rozumieć na 2 sposoby: "ojciec, który
    > się nazywa X" i "ojciec X-a". A potem "jego matka" - czyli czyja? Ojca?
    > W zależności od tego co wybierzesz, dalsze odpowiedzi mogą się różnić.

    Ojciec, który nazywa się X
    Matka X-a, która nazywa się Y
    Dzieci są oczywiście dziećmi X-a

    pozdr,
    m.w.

  • 3. Data: 2010-02-09 09:48:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 10:43:08 +0100, my way napisał(a):

    > Ojciec, który nazywa sie X
    > Matka X-a, która nazywa sie Y
    > Dzieci s? oczywi?cie dzieaemi X-a

    W tej chwili toczy się sprawa spadkowa o spadek po Babce. Datą nabycia
    spadku przez wnuka będzie oczywiście data śmierci Babki Y.

    Oczywiście jeśli był jakiś spadek po ojcu X to też należało by to
    uregulować, ale to nie ma nic wspólnego z twoim pytaniem. Ponieważ X miał
    dzieci więc tylko one były jego spadkobiercami - nie była nim jego matka.

  • 4. Data: 2010-02-09 10:05:14
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Datą nabycia
    > spadku przez wnuka będzie oczywiście data śmierci Babki Y.

    a to szkoda ;)

    > Oczywiście jeśli był jakiś spadek po ojcu X to też należało by to
    > uregulować, ale to nie ma nic wspólnego z twoim pytaniem.

    uregulowano to w 2007

    dziękuję i pozdrawiam,
    m.w.