  • 1. Data: 2010-02-09 11:47:10
    Temat: Pord: Co oznacza 26.7
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    =========
    Art. 26.7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej,
    używającej specjalnego
    znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący
    jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.
    =========

    I zazwyczaj spotykałem się z interpretacją, że to oznacza iż
    niepełnosprawny może przechodzić w dowolnym miejscu. Dzisiaj jednak
    znalazłem interpretację, że jednak nie i że 13.2 nadal obowiązuje, a
    26.7 tylko zmusza kierowcę do zatrzymania, podczas gdy dla ,,zwykłych''
    pieszych zatrzymanie nie jest konieczne.

    Dla porządku:
    =========
    13. 2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy
    odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje
    się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia,
    przechodzenie
    jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
    =========

    Jak to interpretować?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-02-09 12:13:45
    Temat: Re: Pord: Co oznacza 26.7
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

> [...]
    >
    > I zazwyczaj spotykałem się z interpretacją, że to oznacza iż
    > niepełnosprawny może przechodzić w dowolnym miejscu. Dzisiaj jednak

    A możesz wskazać linka do takiej interpretacji? Zachodzę w głowę,
    jak można wyciągnąć taki wniosek z powyższej treści...

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP