  • 11. Data: 2010-02-09 19:44:40
    Temat: Re: foto-radar zdjęcie nieczytelne
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hksd31$abu$1@inews.gazeta.pl>:

    > art 78 PORD

    > 4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    > wykroczenie z tego artykulu dotyczy właściciela/posiadacza pojazdu, a
    > nie kierujacego.

    "Zona sklada oswiadczenie, ze w tym dniu samochodem jechal jej maz i
    syn,ktorzy nie moga dojsc miedzy soba do porozumienia i wskazac, ktory z
    nich byl kierowca."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2010-02-09 19:45:30
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 09-02-2010 o 20:29:42 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >

    > wykroczenie z tego artykulu dotyczy właściciela/posiadacza pojazdu, a

    Pisalem o tym art w moim peirwszym poscie. A skoro nakladaja grzywne
    wlascicielowi na podstawie KW to mamy
    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega TEN TYLKO, KTO
    POPELNIA czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą w
    czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia wolności,
    grzywny do 5.000 złotych lub nagany.

    z tego wynika iz nie mozna karac wlasciciela pojazdu.

    leon

  • 13. Data: 2010-02-09 19:51:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hksb2a$qsp$3@inews.gazeta.pl>:

    > Pojaz , czyli dokumenty i kluczyki wreczyla konkretnej osobie i ta osobe
    > ma wskazac. Nikogo nie interesuje kto w danym momencie jechal
    > samochodem, tylko komu go dala.

    Czyli wykroczenie polegające na przekroczeniu prędkości nastąpiło w chwili
    przyjęcia dokumentów?

    > I jesli na to pytanie nie odpowie to zarobi grzywne za to ze nie wie i
    > to nie ma nic wspolnego z wykroczeniem i zdjeciem.

    Przecież sam zacytowałeś:
[...]

    "

    Powierzyła mężowi i synowi, obaj posiadaja odpowiednie kwalifikacje do
    kierowania pojazdem, ba pewnie mąż, a możliwe, że syn też, sa właścicielami
    pojazdu

    > Jak wskaze konkretna osobe, to ta osoba dostanie to samo pytanie. Czy
    > prowadzila, a jak nie to komu dala samochod.
    > Jak nie bedzie wiedziala, to zarobi taka sama grzywne "za niewiedzenia",
    > a sama sprawe o wykroczenie sie umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.

    > tak czy siak ktos z was zaplaci, tylko z innego paragrafu.

    Jakiego innego paragrafu? Cały czas piszesz o niewskazaniu...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2010-02-09 19:56:46
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 13:29:42 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >
    > wykroczenie z tego artykulu dotyczy właściciela/posiadacza pojazdu, a

    Dodam, że wskazanie kilku osób i oczekiwanie, że SM, czy sąd sobie z nich
    wybierze jest traktowane jako niewskazanie. Gdyby było inaczej każda firma
    w odpowiedzi na list z zapytaniem o to kto prowadził, wysyłałaby kompletną
    listę swoich pracowników.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 15. Data: 2010-02-09 20:01:36
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >

    > wykroczenie z tego artykulu dotyczy właściciela/posiadacza pojazdu, a nie

    No to przecież wskazuje! Nie jest duchem świętym, żeby wiedzieć
    który z dwojga jadących prowadził, jeśli jej tam nie było.
    I chciałaby wskazać dokładniej na podstawie zdjęcia
    ale na nim nic nie widać!

  • 16. Data: 2010-02-09 20:06:30
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    > to sa dwie oddzielne sprawy
    >
    > jedna to identyfikacja sprawcy wykroczenia, druga to obowiazek wlascicela
    > pojazdu wskazania komu powierzylo sie pojazd.
    >

    > Pojaz , czyli dokumenty i kluczyki wreczyla konkretnej osobie i ta osobe
    > ma wskazac. Nikogo nie interesuje kto w danym momencie jechal samochodem,
    > tylko komu go dala.

    dała synowi kluczyki, a mężowi dokumenty auta. I co dalej?

    > I jesli na to pytanie nie odpowie to zarobi grzywne za to ze nie wie i to
    > nie ma nic wspolnego z wykroczeniem i zdjeciem.

    ma w sumie prawo do odmowy zeznń, jeśli sprawa dotyczy osób
    jej najb,iższych lub jej samej

    > Jak wskaze konkretna osobe, to ta osoba dostanie to samo pytanie. Czy
    > prowadzila, a jak nie to komu dala samochod.
    > Jak nie bedzie wiedziala, to zarobi taka sama grzywne "za niewiedzenia",

    to juz wierutna bzdura

    > a sama sprawe o wykroczenie sie umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.
    >
    > tak czy siak ktos z was zaplaci, tylko z innego paragrafu.

    i tego właśnie nie jestem taki pewny.
    Już mnie kiedyś straszyli na policji Sądem, kiedy po 10 miesiącach nie byłem
    w stanie
    powiedzieć kto prowadził, bo zdjęcie nie było czytelne.
    I jakoś nigdy nie doczekałem do rozprawy.

  • 17. Data: 2010-02-09 20:07:59
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-09 20:51, 'Tom N' pisze:

    > Powierzyła mężowi i synowi, obaj posiadaja odpowiednie kwalifikacje do
    > kierowania pojazdem, ba pewnie mąż, a możliwe, że syn też, sa właścicielami
    > pojazdu

    Do kierowania pojazdem wymagane są kluczyki i dokumenty.Kluczyki sąco
    prawda podwójna, ale dokumenty już nie.Ma wskazać komu dała kluczyki i
    dokumenty.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 18. Data: 2010-02-09 20:09:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

> [...]
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    No, ale przecież pojazd można powierzyć do używania grupie osób, a ukarać
    grupę osób już niezbyt. Nie widzę tu obowiązku wskazania, kto konkretnie
    kierował autem w danej chwili.

    --
    cokolwiek

  • 19. Data: 2010-02-09 20:10:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Bernat wrote:

    > Dodam, że wskazanie kilku osób i oczekiwanie, że SM, czy sąd sobie z
    > nich wybierze jest traktowane jako niewskazanie.

    Niby dlaczego?

    > Gdyby było inaczej
    > każda firma w odpowiedzi na list z zapytaniem o to kto prowadził,
    > wysyłałaby kompletną listę swoich pracowników.

    A co to za argument?

    --
    cokolwiek

  • 20. Data: 2010-02-09 20:13:36
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-09 19:55, Użytkownik witek napisał:

    > Pojaz , czyli dokumenty i kluczyki wreczyla konkretnej osobie i ta osobe
    > ma wskazac. Nikogo nie interesuje kto w danym momencie jechal
    > samochodem, tylko komu go dala.

    Miałem podobny przypadek dwa lata temu.
    W dzień zrobienia zdjęcia leżałem w szpitalu.

    > I jesli na to pytanie nie odpowie to zarobi grzywne za to ze nie wie i
    > to nie ma nic wspolnego z wykroczeniem i zdjeciem.

    Kluczyki i dokumenty były w domu do którego mieli dostęp: rodzice,
    siostra ze szwagrem, druga siostra ze szwagrem.
    Miły policjant powiedział ze jak nie wskaże jednej osoby dysponującej
    pojazdem to wystawią wniosek do sądu o ukaranie mnie.
    Z uśmiechem odpowiedziałem że jeśli muszą to trudno.

> [...]
    > Jak nie bedzie wiedziala, to zarobi taka sama grzywne "za niewiedzenia",
    > a sama sprawe o wykroczenie sie umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.

    Wskazałem grupę osób i nikt już im żadnych pytań nie zadawał.

    > tak czy siak ktos z was zaplaci, tylko z innego paragrafu.

    Nieprawda, chyba że coś się ostatnio w przepisach zmieniło.
    Właściciel pojazdu ma prawo nie wiedzieć kto jechał i ma
    prawo tego nie pamiętać.
    A za wykroczenie można ukarać tego kto je popełnił a nie tego
    kto jest właścicielem pojazdu.
    Nie zapisywanie czy niepamiętanie komu użyczaliśmy pojazd
    miesiąc czy dwa temu nie jest wykroczeniem ani przestępstwem.