  • 11. Data: 2005-07-15 10:42:53
    Temat: Re: falszywy alarm bombowy i zarzut usilowania spowodowania zagrozenia
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > czy w sadzie liczy sie "gdyby" czy to co sie stalo i zamiar sprawcy ?

    No to "gdyby" to jest powodowanie zagrozenia.

    A tutaj to ja widze, ze sytuacja jest podobna do napadu z bronia w reku.
    tylko w reku byla nie prawdziwa bron a atrapa. Niestety - atakowany
    chyba nie musi sie znac na tym i rozpoznawac, czy to ostra bron, czy
    tylko straszak..

    --
    Batman Begins .................................. http://tiny.pl/qq7x
    ________________

  • 12. Data: 2005-07-15 10:43:12
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > czy zadaniem policji jest wybrowadzenie przechodniow nie informujac ich
    > czemu to robia, czy zadaniem
    > policji jest wyslanie jednego z pracownikow by stanal po srodku placu i
    > krzyknal
    > "Uwaga , w tunelu jest bomba, ewakuacja! " ?
    To pierwsze. Ale - czytalem reakcje tych ewakuowanych ludzi... skoro
    trafil sie gosc ktory mowil "ja nie wyjde, pokazcie mi ta bombe to ja
    sam rozbroje" to zakladam ze wiele osob nie bardzo chcialoby zareagowac
    na polecenie ewakuacji - dopytywaliby sie o co chodzi. Ci z chora
    wyobraznia albo jacys dowcipnisie zaraz by pewnie zaczeli krzyczec ze
    waglik, terrorysci itp... w przypadku ewakuacji takiej chmary ludzi
    zadne wyszkolenie nie pomoze - ryzyko paniki zawse jest i to raczej duze

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 13. Data: 2005-07-15 11:17:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:db805m$jmj$1@inews.gazeta.pl...

    Też się nad tym zastanawiałem i przyznam, że zarzut również wydaje mi
    się trudny do udowodnienia. Taki zarzut stawiano w przypadku ewakuacji
    szpitali. Ale tam to miało sens. Wydaje mi się, że ktoś wstępnie się
    wzorował na tamtych postępowaniach.

    Zarzut z art. 165 kk podejrzewam, że oparli na tym, że doprowadził do
    unieruchomienia metra, a tym samym sprowadził zagrożenie dla
    ewakuowanych osób, albo próbują iść w kierunku "innych szczególnie
    niebezpiecznych okoliczności". Czy uda się go dowieść przed sądem?
    Zobaczymy. Generalnie wydaje mi się, ze zatrzymanie metra z takich czy
    innych powodów jest okolicznością, którą projektanci jednak powinni byli
    przewidzieć i samo w sobie nie powinno powodować zagrożenia dla życia
    lub zdrowia.

    Bo w opisanym wypadku na pewno sprawca popełnił wykroczenie.

  • 14. Data: 2005-07-15 14:18:45
    Od: blas <m...@d...com>

    badzio wrote:

    > 1) Spowodowanie paniki (mozliwosc ofiar)

    Przeciez panike mogl spowodowac tylko durny milicjant. Kto mial kontrole
    nad zachowaniem pasazerow?

    > 2) Ktos o slabszych nerwach moglby zaslabnac, dostac zawalu itp

    Bylbys w stanie polaczycmedycznie zawal z tym konkretnym przypadkiem?
    Obowazkiem milicjantow bylo przeprowadzic akcje bez zawalow.

    > 3) Sciagniecie policji/pogotowia/strazy w rejon rzekomego zagrozenia -
    > gdyby w tym samym czasie nastapil wybuch w innej czesci miasta bylby
    > duzy problem. Gdyby nawet zdarzyl sie jakis karambol, koniecznosc
    > skoncentrowania sie na falszywym alarmie bylaby uciazliwoscia.

    Raczej sprawa cywilna.

    > 4) Koniecznosc zorganizowania objazdow, takze dla karetek - gdyby akurat
    > jechala karetka z ciezka chorym, pewnie bylaby zmuszona jechac objazdem
    > - dodatkowe minuty moglyby zawazyc na szansach przezycia pacjenta

    Ale musialbys medycznie powiazac konkretny przypadek karetki z konkretna
    sekwencja zdarzen.

  • 15. Data: 2005-07-15 14:21:01
    Od: blas <m...@d...com>

    badzio wrote:

    > No tak... jak ktos sprobuje kogos zamordowac ale mu sie nie uda, to
    > dostaje lagodniejszy wyrok bo byla to tylko proba morderstwa a nie samo
    > morderstwo. ot prawnicy:(

    Nie. W sadzie przedstawia sie konkretny zarzut konkretnej osobie. Tutaj
    nie masz tego elementu. Karetka mogla jechac i mogla miec kogos i ten
    ktos mogl miec zawal.

  • 16. Data: 2005-07-15 14:22:30
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blas"

    > Przeciez panike mogl spowodowac tylko durny milicjant. Kto mial kontrole
    > nad zachowaniem pasazerow?

    widzę kolega znawca psychologii tlumu

    macso

  • 17. Data: 2005-07-15 14:45:42
    Od: blas <m...@d...com>

    macso wrote:

    > Użytkownik "blas"

    > widzę kolega znawca psychologii tlumu
    >
    > macso

    1. Architekt wzial niezle pieniazki za zaprojektowaie stacji. W tych
    pieniazkach byla oplata za myslenie. Czyli za takie zaprojektowanie zeby
    mozna bylo w sposob zorganizowany szybko ewakuowac. Oraz w taki sposob,
    zeby na wypadek paniki nie bylo tratowania.

    I nie, do takiego projektowania wcale nie potrzeba przepisow. Wystarczy
    mozg,

    2. Milicjanci podjeli sie wykonywania pracy. A w tym wykonywaniu jest
    uzywanie mozgu. Wiem, w milicji to trudne. Nie mniej nalzey zakladac ze
    to milicjant zdecydowal ewakuacje i to jego obowaizek byl przeprowadzic
    ewakuacje w sposob zorganizowany. Tym bardziej ze nie bylo zadnych
    czynnikow zmuszajacyh do gwaltownego powodowania paniki.

  • 18. Data: 2005-07-15 14:56:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:q_PBe.232$Zx3.80@trndny05:

> [...]
    > zeby mozna bylo w sposob zorganizowany szybko ewakuowac. Oraz w taki
    > sposob, zeby na wypadek paniki nie bylo tratowania.

    W wypadku paniki żadne myślenie nie istnieje. Jest tylko rządza jak
    najszybszej ucieczki.

> [...]
    > byl przeprowadzic ewakuacje w sposob zorganizowany. Tym bardziej ze
    > nie bylo zadnych czynnikow zmuszajacyh do gwaltownego powodowania

    Sam tłum jest zbiorem czynników wywołujących panikę.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Módlmy sie za dzieci, które wsiakly w przescieradla!

  • 19. Data: 2005-07-15 15:09:07
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blas"

    > I nie, do takiego projektowania wcale nie potrzeba przepisow. Wystarczy
    > mozg,

    proponuję stań przed uciekającym tlumem
    i siłą swojego wielkiego umysłu postaraj się powstrzymać
    (powiedz im że jak tak będa pędzić to cię zadepczą -
    może usłuchaja)

    macso

  • 20. Data: 2005-07-15 15:10:22
    Od: blas <m...@d...com>

    Goomich wrote:
    > blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:q_PBe.232$Zx3.80@trndny05:

    > W wypadku paniki żadne myślenie nie istnieje. Jest tylko rządza jak
    > najszybszej ucieczki.

    I te panike da sie jak najbardziej przewidziec i zaprojektowac schody
    mogace ewakuowac na raz odpowiednia do pojemnosci ilosc osob.

    > Sam tłum jest zbiorem czynników wywołujących panikę.

    nie prawda. Poza tym, panike da sie to przewidziec. No, przynajmniej
    powinno sie dac przy IQ=(>25). Jakie wymagaja od milicjantow w Wawie?