  • 31. Data: 2012-01-15 21:22:23
    Temat: Re: e-sąd - definiowanie roszczeń
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-15 21:54, Liwiusz pisze:

    > Z ebosu, z sedziowie.net, no chyba że to przypadkowa koincydencja:)

    Nie rozumiem. Forum sędziów ???

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 32. Data: 2012-01-17 09:28:18
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 21:49:37 +0100, Johnson napisał(a):

    > Ciekawe skąd się biorą takie pomysły ?

    Spacji należy używać z głową.
    Znaki interpunkcyjne, jakim jest m.in. znak zapytania, stawiamy ZA wyrazem
    BEZ SPACJI.

  • 33. Data: 2012-01-17 11:55:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-17 10:28, Kamil pisze:

    > Spacji należy używać z głową.
    > Znaki interpunkcyjne, jakim jest m.in. znak zapytania, stawiamy ZA wyrazem
    > BEZ SPACJI.

    Jakieś prawo takie jest ? Czy jak? "Morze" Dz. U "wskarz" ;)

  • 34. Data: 2012-01-17 11:56:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 12:55, Johnson pisze:

    > Jakieś prawo takie jest ? Czy jak? "Morze" Dz. U "wskarz" ;)

    Wskarz Dź. Uśt. Poczemu oN maiłby Cji cośkolwiek wskarzyvać?? ?

    --
    L.

  • 35. Data: 2012-01-17 12:09:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-17 12:56, Liwiusz pisze:

    > Wskarz Dź. Uśt. Poczemu oN maiłby Cji cośkolwiek wskarzyvać?? ?

    Scelina XXVII XXIII tablicy CHamórabiego tak muwi :)

  • 36. Data: 2012-01-17 12:38:40
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Bo użył środka wskarzenia.
    PS. Od dziecka na jez. polskim uczyli 'Bo nie zaczyna się zdania od "bo"' ;-)
    A co do pytajnika:
    IMHO opinia słuszna przy czcionce nieproporcjonalnej (czyli maszynie do
    pisania).
    Przy czcionkach proporcjonalnych pytajnik bez odstępu częstokroć zlewa się z
    tekstem.

    -----

  • 37. Data: 2012-01-17 13:04:42
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 13:09:50 +0100, Johnson napisał(a):

    > Scelina

    Jak mosz miyndzy ciuciokami scelina to sie drab gibnij do dyntysty, by ci
    jom zaklajstrowoł.

  • 38. Data: 2012-01-17 13:14:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 12:38:40 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

    > A co do pytajnika:
    > IMHO opinia słuszna przy czcionce nieproporcjonalnej (czyli maszynie do
    > pisania).

    Dobrze że napisałeś IMHO.
    Co ma interpunkcja i jej zasady wspólnego z rodzajem czcionki???
    Czy pismo ręczne ma miec zachowane zasady interpunkcji czy nie - wedle
    ciebie?

    > Przy czcionkach proporcjonalnych pytajnik bez odstępu częstokroć zlewa się z
    > tekstem.

    To może pora na udanie się do specjalisty od chorób oczu?

    Ad znaku zapytania:
    Postanowiłam o tym napisać, ponieważ zauważyłam, że niektórzy piszący
    kompletnie nie zwracają uwagi na to, w jakim miejscu postawić znak
    interpunkcyjny, w jakim spację, a w jakim zakończyć wyraz czy zdanie. To
    naprawdę banalne i proste:
    1. Kończymy wyraz.
    2. Stawiamy znak interpunkcyjny.
    3. Stawiamy spację.
    4. Zaczynamy nowy wyraz, zdanie.
    Na przykład: Cześć!_Co robisz?_Pójdziemy na lody?_Chodź._ (gdzie _
    odpowiada spacji)
    Nie stawiamy spacji przed znakiem interpunkcyjnym. I nie zapominamy o
    spacji po znaku interpunkcyjnym. Zachowanie tych zasad zapewni nam
    czytelność tekstu.
    Wyjątkiem jest myślnik, spację stawiamy przed i po nim.

    Jeśli w dłuższym tekście wstawiasz cytat - jako odrębne zdanie, które
    zaczynasz cudzysłowem - to kończysz je cudzysłowem przed kropką czy po
    kropce?

    Odpowiedź jest banalna:
    Cytowane zdanie obejmujemy cudzysłowem. Kropkę stawiamy zawsze po jego
    zamykającej części, np:
    Zabraniano mu słodyczy, więc mówił sobie: "Gdy będę dorosły, będę zawsze
    przy sobie nosił czekoladę i jadł".

    Zasada ta dotyczy także cytatów składających się z kilku zdań, np.:
    W kółko powtarzał swoje: "Nudno tu. Nie mam co robić. Chodźmy już".

    Znak zapytania i wykrzyknik, jeśli należą do cytowanego tekstu, umieszczamy
    przed cudzysłowem, np.:

    Niedawno kolega zapytał mnie: "Dlaczego dziewczyna taka jak ty jest sama?".
    Krzyczała: "Bandyci, ratunku!".

    Miejsce, w którym urywamy cytat zaznaczamy wielokropkiem, ale przed nim
    stawiamy cudzysłów zamykający. Jeśli wielokropek należy do cytowanego
    zdania, cudzysłów stawiamy po nim, np.:
    Powiedział, że "ten bałagan musi za chwilę zniknąć, a jak nie zniknie, to
    ja wam..."

  • 39. Data: 2012-01-17 13:25:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-01-17 14:14, Kamil pisze:
    > Powiedział, że "ten bałagan musi za chwilę zniknąć, a jak nie zniknie, to
    > ja wam..."
    To teraz ja coś w temacie:
    "Zawiadomienie. Sąd Rejonowy w AAA II Wydział Karny zawiadamia jako
    pokrzywdzonego o posiedzeniu w dniu BBB o godz CCC sala nr w AAA Sądzie
    Rejonowym w AAA ul. DDD w przedmiocie rozpoznania zaż. na podst. o odm.
    wszczęcia doch., śledz. lub umorzenie."
    Podpisano: Sekretarz sądowy.

    Po każdym znaku interpunkcyjnym spacja jest ;-)

    Maciek

  • 40. Data: 2012-01-17 13:42:16
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 14:25:30 +0100, Maciek napisał(a):

    > Po każdym znaku interpunkcyjnym spacja jest ;-)

    Widze smile, więc kumam bazę i nie dam się sprowokować ;)