  • 41. Data: 2012-01-17 13:58:05
    Temat: Re: e-sąd - definiowanie roszczeń
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Wracaj Kamilu do szkoły.
    W języku polskim tak wygladają &#8222;cudzysłowy&#8221; otwierający cytat i i
    zamykający
    cytat.
    Wstrętnym makaronizmom Kamila nasze gromkie &#8222;Nie&#8221; ;-)
    Zdrówka

  • 42. Data: 2012-01-17 14:10:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 14:58, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > tak wygladają&#8222;cudzysłowy&#8221;

    Pierwsze widzę. W której szkole mogę się tego naumieć..?.!

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2012-01-17 14:18:53
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Wyższej szkole prawniczej:
    Copy -> Paste ;-)

    -----

  • 44. Data: 2012-01-17 16:55:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2012, Johnson wrote:

    > Jakieś prawo takie jest ? Czy jak? "Morze" Dz. U "wskarz" ;)

    Trzeba przyznać, że do stosowania Dz.U. 1999 Nr 90 poz. 999 brakuje
    żebyś występował wobec podmiotów podpadających pod definicję
    "konsumenta" ;)
    Art.13 jednoznacznie określa "i interpunkcji", po prawdzie na urzędowe
    stanowisko Rady w tym zakresie linku nie mam, ale pewnie Kamil poda ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-01-17 17:04:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2012, Kamil wrote:

    > Ad znaku zapytania:
    > Postanowiłam o tym napisać, ponieważ zauważyłam,

    No dobra.
    To żeby wyrównać kwity w sprawie czepialstwa, powiem, że
    nick jest oryginalny :P i chyba wymaga wyjaśnienia.
    A przy okazji:

    > Nie stawiamy spacji przed znakiem interpunkcyjnym. I nie zapominamy o
    > spacji po znaku interpunkcyjnym.

    ...i nie łamiemy tekstu za pojedynczym jednoliterowym spójnikiem.
    Miało być:
    +++
    I nie zapominamy
    o spacji
    ---

    A Worda muszę tego uczyć makrami :> (w MS$ też nie doczytali?)

    > Jeśli w dłuższym tekście wstawiasz cytat - jako odrębne zdanie, które
    > zaczynasz cudzysłowem - to kończysz je cudzysłowem przed kropką czy po
    > kropce?
    >
    > Odpowiedź jest banalna:
    > Cytowane zdanie obejmujemy cudzysłowem. Kropkę stawiamy zawsze po jego
    > zamykającej części, np:
    > Zabraniano mu słodyczy, więc mówił sobie: "Gdy będę dorosły, będę zawsze
    > przy sobie nosił czekoladę i jadł".

    Teraz bierzesz sobie cytat, stanowiący kompletne zdanie, ale
    nie zamykający zdania cytującego ;)
    Stawiam zarzut tendencyjnego sobierania cytatów :|

    pzdr, Gotfryd