  • 1. Data: 2012-01-03 07:13:46
    Temat: oplaty via tool - zespół pojazdów
    Od: "jojo" <j...@w...pl>

    Może ktoś mi zinterpretuje:
    pojazd DMC (poz. F.1 i F.2) = 2850 kg
    poz. F.3 = 3650 kg

    przyczepka lekka DMC 600 kg

    Czy zespół pojazdów to 2850 kg + 600 kg,
    czy też 3650 kg + 600 kg?

    F.3 to dmc zespołu pojazdów, ale liczone dla cięższej przyczepki (z hamulcem
    najazdowym)
    Czy zatem skubną mnie w viatool za lekką przyczepkę?

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2012-01-03 08:18:59
    Temat: Re: oplaty via tool - zespół pojazdów
    Od: "mArek" <m...@v...pl>

    >Czy zatem skubną mnie w viatool za lekką przyczepkę?

    8673,System_e_myta_tak_szczelny__ze____placa_kierowc
    y_osobowek.html

    Mecenas

  • 3. Data: 2012-01-03 10:23:20
    Od: "jojo" <j...@w...pl>

    Czytałem.

    Dlatego się zastanawiam bo miałbym możliwość skorzystania z auta o mniej
    więcej takich parametrach.
    Obawiam się jednak co do interpretacji - czyli wątpliwości jakie miałem w
    poprzednim poście.

    Szkoda bo mógłbym sobie przewieść trochę zakupów, ale w takim wypadku lepiej
    obrócić 5 razy bez przyczepki.

    --
    dr_indy
    Użytkownik "mArek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

  • 4. Data: 2012-01-03 12:28:33
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2012-01-03 11:23, jojo pisze:
> [...]
    > w poprzednim poście.
    >
    > Szkoda bo mógłbym sobie przewieść trochę zakupów, ale w takim wypadku

    DMC pojazdu + DMC przyczepy jak przekracza 3,5 tony to płacisz

    jak do tego pójdziesz kupić via toll w stacji BP to zostaniesz
    poproszony o zgodę właściciela. Jeżeli pracujesz w spółce akcyjnej to
    masz jaja bo wg BP zarząd spółki akcyjnej lub zoo to za mało aby opłacić
    za autostradę.

    Napisałem skargę do BP, GDDKiA ale bez jakiejkolwiek odpowiedzi

    Icek

  • 5. Data: 2012-01-03 14:11:32
    Od: "jojo" <j...@w...pl>

    > DMC pojazdu + DMC przyczepy jak przekracza 3,5 tony to płacisz

    skąd taka interpretacja? Dlaczego nie poz. F.3 z dowodu pojazdu, gdzie może
    być np. 4,5 tony dla przyczepy hamownej? A jaką masz naprawdę to ne ma
    znaczenia.

    Też mi się tak wydaje, ale na wydawaniu to mozna się przejechać.

  • 6. Data: 2012-01-03 14:14:06
    Od: "jojo" <j...@w...pl>

    chyba obaj mamy racje:
    "
    Uwaga osoby korzystające z przyczep:

    Bardzo ważne aby sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym czy po doczepieniu
    przyczepy, Dopuszczalna Masa Całkowita zespołu pojazdów (pojazd + przyczepa)
    nie przekracza 3,5t. W przypadku gdy przekracza, taki zespół pojazdów
    podlega obowiązkowemu elektronicznemu poborowi opłat i musi posiadać
    działające urządzenie viaBOX gdy chce poruszać się po drogach płatnych
    objętych systemem viaTOLL."

    http://viabox.pl/viatoll/

    --
    dr_indy

[...]