  • 1. Data: 2012-01-03 17:12:51
    Temat: Odpis z Księgi Wieczystej
    Od: Marcin <u...@c...com>

    witam.

    mam kilka pytań w kwestii uzyskiwania odpisu z Księgi Wieczystej (w
    Sądzie w Krakowie).

    procedura mniej więcej jest taka:
    1. wypisanie wniosku - gotowego formularza
    - nazwisko
    - imię
    - numer księgi
    - data
    - podpis
    2. wpłacenie w kasie 30zł
    - trzeba dać "pani w okienku" wypełniony wniosek oraz 30zł
    - pani oddaje wniosek oraz pokwitowanie tytułem "ODPIS KW 1 SZT
    NAZWISKO IMIĘ"
    - na pokwitowaniu widnieją dwa tajemnicze identyfikatory:
    RKNNNNNNN/NNN/2012 oraz KT NNNNNNN/2012
    3. wniosek i pokwitowanie "oddaje się" w pokoju / biurze podawczym
    (po czym zostaje się wyproszonym - drukowanie/stemplowanie trwa
    15-20 minut)
    4. wniosek zostaje zatrzymany
    5. pokwitowanie wraca z pieczątką "WYDANO DOKUMENT WNIOSKODAWCY" i do
    tego jakis numer nabazgrany długopisem BNN.NNN/NNN
    6. otrzymuje się zwykły wydruk z wbitą pieczątką z orzełkiem (na
    pieczątce jest bodaże napis "Centralna Informacja" (czy jakoś tak,
    nawet informacji o tym,
    że to Sąd wydaje ten druk nie ma)
    6. i tu kwestia - TRZEBA PODPISAĆ PUSTĄ STRONĘ (z tego co zauważyłem -
    ostatnią stronę wydruku KW) na której widnieje tylko data

    na przytomne pytania pań urzędniczek - co ja mam właściwie podpisać
    można tylko usłyszeć "a chce Pan ten odpis otrzymać czy nie?".
    po "krótkim spięciu" i dopisaniu "Kwituję odbiór odpisu" sprawa
    zakończona.

    po co tyle papierologi/numerologii? dlaczego nie można zapłacić
    przelewem? dlaczego kosztuje to aż 30zł?

    no i moja kwestia - dlaczego trzeba podpisywać odbiór? kto to i do
    czego ewidencjonuje?
    po co w ogóle podaje się imię i nazwisko wnioskodawcy? nikt tu nie
    sprawdza dowodu więc można podać cokolwiek?

    a może się po prostu czepiam?
    Marcin

  • 2. Data: 2012-01-03 17:32:51
    Temat: Re: Odpis z Księgi Wieczystej
    Od: "mArek" <m...@v...pl>

    >po co tyle papierologi/numerologii? dlaczego nie można zapłacić
    >przelewem? dlaczego kosztuje to aż 30zł?

    mozna przelewem a 30 dychy to tanio

    jk

  • 3. Data: 2012-01-03 17:42:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-01-03 18:12, Marcin pisze:

    > a może się po prostu czepiam?

    A może wystarczyło zajrzeć tylko do EKW ? :)

  • 4. Data: 2012-01-03 21:54:39
    Od: Marcin <u...@c...com>

    > A może wystarczyło zajrzeć tylko do EKW ? :)

    EKW Bankowi jak psu na budę.
    musi być "dokument urzędowy" i basta

    swoją drogą ciekawe czy dożyjemy czasów, że banki będą korzystać (i
    ufać) elektronicznej
    wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

    Marcin

  • 5. Data: 2012-01-03 23:52:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-01-03 22:54, Marcin pisze:

> [...]
    > ufać) elektronicznej
    > wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

    Korzystają i ufają. Ale banki, a nie popłuczyny do których
    biegasz ;)

    Z GeoPortalem i źródłem tegoż jest gorzej - urzędy bronią się
    jak mogą przed tym by to się nie stało powszechnie dostępne i
    zelektronizowane, bo ustalenie stanu prawnego kawałka ziemi
    okaże się do zrealizowania zza komputera i tysiące panienek w
    okienkach stracą pracę.

    A co do potwierdzenia odbioru - zapłaciłeś, i nie pokwitujesz ?

    A potem przyjdziesz i się będziesz awanturował, że nie
    otrzymałeś, poszedłeś do kibla, złapała cie biegunka, siedziałeś
    do zamknięcia sądu ... i 30 PLN jak psu w dupę.

  • 6. Data: 2012-01-04 08:32:41
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "mArek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > mozna przelewem a 30 dychy to tanio
    >
    > jk

    Sąd w Oławie:
    6zł jeśli księga jest wciąz papierowa
    30zł jeśli księga jest już elektroniczna

    :):):)

  • 7. Data: 2012-01-04 10:30:01
    Od: Marcin <u...@c...com>

    w jaki sposób przelewem?
    pani w okienku kasowym drukuje 3 pokwitowania - 2 są "wewnętrzne",
    liczba papierków musi się zgadzać! :)

    > S d w O awie:
    > 6z je li ksi ga jest wci z papierowa
    > 30z je li ksi ga jest ju elektroniczna

    a tą księge papierową kserują czy jak?

    a nie jest tak, że wszystkie księgi zostały już wprowadzone do bazy?

    tak przy okazji - jaki w ogole jest schemat nadawania numeru KW?
    bo czasami (patrząc po EKW) są jakieś dziury na kilka numerów...

    Marcin

  • 8. Data: 2012-01-04 15:36:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > ufać) elektronicznej
    > wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

    W sumie mój bank sam sobei pobierał dokumenty z Ksiąg i to do kredytu :)

  • 9. Data: 2012-01-04 18:21:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Jan 2012 13:54:39 -0800, Marcin napisał(a):

    > swoją drogą ciekawe czy dożyjemy czasów, że banki będą korzystać (i
    > ufać) elektronicznej
    > wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

    Ostatnio do założenia rachunku firmowego w Inteligo wystarczyły wersje
    elektroniczne REGON i CEIDG.

  • 10. Data: 2012-01-04 21:08:43
    Od: "_ąćęłńóśćż." <j...@N...gazeta.pl>

    W Selgrosie przy wydawaniu karty panienka sama w internecie sprawdza.
    Ale to jednak nie kredyt hipoteczny.