  • 1. Data: 2012-01-03 19:46:20
    Temat: Czy moge do dlugu doliczyc koszt wyslania wezwania do zaplaty?
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Witam

    Mam dluznika (umowa pozyczki), kwota pozyczki nie jest duza (150 zl + odsetki).

    Czy mogę do kwoty dlugu doliczyc koszt wezwania do zaplaty wyslanego listem
    poleconym ZPO?
    Nie chodzi mi o jakies koszty wziete z sufitu, tylko realny koszt wysylki
    poczta (ok 6 zl)?

    Bedzie to tylko jeden list polecony. Pozniej sprawa idzie od razu do e-sadu.

    Jak to zrobic, by w e-sadzie nie bylo problemow z ta dodatkowa oplata?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2012-01-03 21:10:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-03 20:46, Raf pisze:
> [...]
    >
    > Jak to zrobic, by w e-sadzie nie bylo problemow z ta dodatkowa oplata?

    Nie ma reguły.

    Co prawda nie w e-sądzie, tylko w zwykłym sądzie, miałem okres, że
    żądałem zapłaty za wezwanie.

    Niektórzy sędziowie zasądzali, inni nie. Pewnie zależało to od tego, jak
    dokładnie wczytali się w pozew.

    Kwoty na tyle małe, że składać zażaleń na postanowienie o kosztach
    raczej się nie opłaca.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-03 21:26:58
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Niektórzy sędziowie zasądzali, inni nie. Pewnie zależało to od tego, jak
    > dokładnie wczytali się w pozew.

    mialem ostatnio sprzeciw od NZ na 10000 i sedzinie sie tez nie chcialo
    wczytac w pozew - wielokrotnie wykazywala sie nieznajomoscia sprawy - tylko
    ugoda i ugoda...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2012-01-03 22:00:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-03 22:26, wromek pisze:

    > mialem ostatnio sprzeciw od NZ na 10000 i sedzinie sie tez nie chcialo
    > wczytac w pozew - wielokrotnie wykazywala sie nieznajomoscia sprawy - tylko
    > ugoda i ugoda...

    Szczerze mówiąc, nie dziwię się temu dążeniu, zwłaszcza jak sprawa zawiła ;)

    Jak jeszcze bym sobie (jako sędzia) pomyślał, że miałbym pisać
    uzasadnienie do sprawy, której nie chce mi się "ogarnąć"... :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-01-03 22:26:03
    Od: "Rafał Markieiwcz" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Co prawda nie w e-sądzie, tylko w zwykłym sądzie, miałem okres, że
    > żądałem zapłaty za wezwanie.

    Na to jest jakas podstawa prawna? Czy po prostu w pozwie pisac tez o zwrot
    tych kosztow?

    > Niektórzy sędziowie zasądzali, inni nie. Pewnie zależało to od tego, jak
    > dokładnie wczytali się w pozew.
    > Kwoty na tyle małe, że składać zażaleń na postanowienie o kosztach
    > raczej się nie opłaca.

    Czyli np, e-sad moze wydac nakaz po prostu bez tych 6 zl kosztow, a nie
    odrzucic pozew? Chodzi mi o to, czy nie ryzykuje odrzucenia pozwu/skierowania
    go do "zwyklego" sadu doliczajac te koszt wezwania do zaplaty?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2012-01-04 13:34:30
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Jak jeszcze bym sobie (jako sędzia) pomyślał, że miałbym pisać
    > uzasadnienie do sprawy, której nie chce mi się "ogarnąć"... :)

    a byla taka mozliwosc bo jakby nie ugoda po mojej mysli to na pewno bym o to
    wnosil ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 7. Data: 2012-01-04 21:22:13
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przyzwyczaili się do zasądzania 17 zł za pełnomocnictwo.
    Natomiast uparcie nie chcą zasądzać 7,32 zł/str. za notarialne poswiadczenie
    dokumentów (i to tych, których notarialnego poświadczenia sam sąd żąda pod
    rygorem zwrotu pozwu).

    -----

  • 8. Data: 2012-01-04 23:47:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-04 22:22, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
    > dokumentów (i to tych, których notarialnego poświadczenia sam sąd żąda pod

    Bo należą się koszty niezbędne, a nie jakieś fanaberie notarialne.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 9. Data: 2012-01-05 06:13:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 00:47, Johnson pisze:

    > Bo należą się koszty niezbędne, a nie jakieś fanaberie notarialne.

    Jak sąd żąda pod rygorem umorzenia, to też są fanaberie? Pięknie, pięknie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-01-05 12:44:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-05 07:13, Liwiusz pisze:

    > Jak sąd żąda pod rygorem umorzenia, to też są fanaberie? Pięknie, pięknie.

    Wątpię. Żądanie notariusza jest kierowane do strony gdy składa kopię
    dokumentu. Ale przecież może złożyć po prostu oryginał dokumentu. Jak go
    nie chce złożyć to strona ma fanaberie (chce złożyć kopię) a nie sąd. I
    czemu za fanaberie strony ma płacić druga strona.