  • 21. Data: 2012-01-15 18:01:54
    Temat: Re: e-sąd - definiowanie roszczeń
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-14 12:43, _ąćęłńóśźż. pisze:

    > I jeszcze nigdy sąd tego nie zakwestionował.

    Bo od kwestionowania tego (czyli właściwości, pozew właściwością
    wyłączną) to jest druga strona a nie sąd. Wystarczy że pozwany powie że
    poprosi że sprawa ma iść do jego sądu i wystarczy. Chyba że byłaby
    właściwość przemienna.

    Normalnie mam wrażenie że procesujecie się przed sądami a nawet głupiego
    kpc nikt nie przeczytał.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 22. Data: 2012-01-15 20:07:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-15 18:49, Johnson pisze:
    > Nie bardzo. Sąd któremu przekazano sprawę jest związany postanowieniem o
    > przekazaniu, co oznacza że nie może wydać kolejnego postanowienia w
    > przedmiocie właściwości.

    Czy 505(36) par. 2 kpc nie przeczy powyższemu?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2012-01-15 20:25:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-15 21:07, Liwiusz pisze:

    > Czy 505(36) par. 2 kpc nie przeczy powyższemu?

    No tak, częściowo masz rację. Zapomniałem o tym ;(
    Choć to tylko częściowy wyjątek. Tylko przy umowie prorogacyjnej. Zdarza
    się ona rzadko ale się zdarza.

  • 24. Data: 2012-01-15 20:30:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-15 21:25, Johnson pisze:
    > Tylko przy umowie prorogacyjnej. Zdarza się ona rzadko ale się zdarza.

    Obserwuję trochę umów między przedsiębiorcami i klauzula taka jest dosyć
    często spotykana (zwłaszcza, jeśli jedną ze stron jest "duża firma"),
    więc nie wiem skąd Twoje twierdzenia o rzadkości tegoż ;)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2012-01-15 20:33:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-15 21:30, Liwiusz pisze:

    > więc nie wiem skąd Twoje twierdzenia o rzadkości tegoż ;)

    Z mojego doświadczenia.

  • 26. Data: 2012-01-15 20:35:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-15 21:33, Johnson pisze:

    > Z mojego doświadczenia.

    Widać pracujesz w sądzie (jeśli prawdą są pogłoski, że jesteś sędzią :)
    ), którego obywatele nie wybierają jako sąd właściwy umownie. Macie
    jakieś spore zaległości w sprawach, czy co? :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2012-01-15 20:40:49
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    A to nawet dobrze, potwierdzi w ten sposób swój adres zamieszkania, co w PRL-
    bis jest zagadnieniem nietrywialnym ;-)

    -----

  • 28. Data: 2012-01-15 20:49:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-15 21:35, Liwiusz pisze:
    > jeśli prawdą są pogłoski, że jesteś sędzią :)

    Ciekawe skąd się biorą takie pomysły ?

  • 29. Data: 2012-01-15 20:54:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-15 21:49, Johnson pisze:

    > Ciekawe skąd się biorą takie pomysły ?

    Z ebosu, z sedziowie.net, no chyba że to przypadkowa koincydencja:)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2012-01-15 21:06:21
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Bez epitetów, Panowie, bez epitetów ;-)

    PS. Z tego, że coraz mniej rozumiem, co pisze, to jednak przesłanka wynika,
    że rozwija się i awansuje ;-)

    -----