  • 161. Data: 2023-04-10 02:44:42
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 01:55:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja to traktuję sumarycznie. Jest kilka odmian tego samego oszustwa.
    > Ostatnio jeszcze wymyślili, że ofiara ma zabezpieczyć swe pieniądze
    > poprzez wybranie rachunku

    Wybranie pieniedzy z rachunku?

    > i wpłacenie do wpłatomatu. Dla pewności
    > podając nr BLIK "policjantowi" :-)

    podajac nr blik "policjantowi", czy podając wpłatomatowi nr blik od
    "policjantów"?

    > Obchodzą tu konieczność przejęcia pieniędzy przez kuriera.

    podobal mi sie sposob z "rachunkiem technicznym", na ktory musi ofiara
    przelac srodki sama.

    > I oczekujesz, że walnę "rozprawkę" opisującą setkę spraw? Czy nazwisk
    > prokuratorów?

    Wystarczy, ze opiszesz jeden czy dwa najpopularniejsze
    uzasadnienia/sytuacje. przeciez prokuratorowi nie chce sie setki
    różnych usazadanien wyszukiwac. I sąd, napisz co tam zawinił.

    P.S. Przypominam, ze usiłowanie nie zachodzi (z nielicznymi
    wyjatkami), jesli sprawca sam przerwał działania jeszcze przed
    popełnieniem czynu zabronionego.
    Zaczął bajerowac babcie, ale po pieniadze nie przyszedł - nie ma
    usiłowania.
    A co zrobic, jak nie "sam", tylko babcia mu powiedziala
    "ty oszuscie, ja nie mam wnuka Pawełka" ?

    J.

  • 162. Data: 2023-04-10 06:37:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 09 Apr 2023 23:55:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No to trzeba będzie karać za myślozbrodnie.

    Taki mamy kodeks. Usiłowanie jest karane tak samo, jak dokonane
    przestepstwo.
    I chyba dobrze. Bo zlapiesz złodzieja na gorącym uczynku ... i
    wypuscic, bo on jeszcze nic nie ukradł?

    > No niech się zorientował w momencie jak się już naparzali i chciał uzyć.

    No to IMHO usiłowanie jest.

    > Jest takie przestępstwo, które jest w pewnym sensie podobne "ideowo" i
    > też powoduje dużo zamieszania, ale większość się chyba już z konceptem
    > oswoiła - groźba karalna. Tam nie wystarczy, że grożący naprawdę grozi.
    > Jeśli ten, któremu grozi nie uważa tej groźby za realną, to nie ma
    > przestępstwa.
    >
    > Generanie MZ chodzi o to, że rzecz musi być realna w istocie wystąpienia
    > potencjalnej szkody. Jak grożący nie łyka tych gróźb, to szkody nie ma.

    OK.

    > Jak potencjalna ofiara oszusta nie daje się wprowadzić w błąd, to nie
    > może być oszustwa bo nie da się wyzyskać nieistniejącego błędu.

    naciagane. Bo jednak usiłujesz w ten bład wprowadzic.

    > Jak
    > zjawisz się u dilera bmw z zamiarem kradziezy i będziesz chciał odjechać
    > nieistnijącym samochodem (bo wszystkie sprzedali w zeszłym tygodniu) to
    > nie ma kradzieży.

    A jakie beda dowody? bo jak sie włamiesz noca do salonu, to usiłowanie
    IMO jest, nawet jesli samochodów nie ma.

    Ale jak zamierzałes porwac auto w czasie jazdy próbnej ... to jak ci
    to udowodnic przed drzwiami salonu ?

    > To oczywiście prawnie, bo społecznie i etycznie taki zamiar oczywiście
    > jest.

    J.

  • 163. Data: 2023-04-10 07:29:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Inny kaliber.

    Ale robert wcale nie powołuje się na kaliber, a twierdzi że po prostu
    wskaówki wskazujące na oszustwo nie wskazują na oszustwo. Oczywiście
    masz rację i chodzi o kaliber - w przypadku oszustwa w miarę bezkarnie
    policja leci w chuja i tyle, ale robert temu zaprzecza tworząc głupie
    teorie jakoby oszustwo to nie oszustwo.

    > Trochę sobie trudno wyobrazić, że tak jak napisałeś,
    > zgłaszasz, że widziałeś, iż kogoś zastrzelili, a policjant mówi eeeeee,
    > panie. Nie, że od razu jakieś śledztwo, ale sprawdzić sprawdzą.

    No właśnie. Za to zupełnie łatwo sobie wyobrazić, że takie cięcie w
    chuja odbywa się przy mniej poważnych sprawach.

    > Tego nie trzeba ustalać. Mowa o tym jak to ogarnąć praktycznie.

    No ale takie kryterium "od 10 wzwyż" jest bezprawne - obowiązkiem
    kulsona jest zająć się każdym jednym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 164. Data: 2023-04-10 07:34:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem ile tego jest, podejrzewam, że dużo. Szrek twierdzi, że policja
    > się opierdala. Ja co prawda nie twierdzę, że nie, ale coś mi się wydaje,
    > że jakby próbowali wyjaśniac w ramach oficjalnego śledztwa każde tego
    > typu zgłoszenie to by nic innego nie robili i dostawali zjeby, że nie
    > pilnują porządku na ulicach.

    Ale ja nie twierdzę, że nie ale zauważ że taki argument w sumie nie
    padł, tylko fikołki że okoliczności wskzujące na oszustwo nie wskazują
    na oszustwo.

    A nadmiar roboty to mógł działać kiedyś. Teraz ten argument jest
    inwalidą, skoro zaglądają podnośnikami przez okna pilnują schodów i
    skrzynki pocztowej naczelnika. O całym koronaburdelu nie wspomnę. Z ich
    zachowania wynika że mają za dużo czasu i za mało roboty.

    > Bo to inny kaliber.

    Ale robert nie powołuje się na kaliber, tylko brak przesłanek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 165. Data: 2023-04-10 07:35:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robi się jeszcze kilka innych rzeczy, ale w praktyce najlepszym
    > rozwiązaniem jest właśnie współpraca z platformami. Pisałem już kilka
    > razy, gdzie są problemy, ale niektórzy są odporni na argumenty.

    Nie ma żadnego znaczenia czy wyruchał 1 osobę czy 100.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 166. Data: 2023-04-10 07:39:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2023 o 00:15, J.F pisze:

    > PPS. zakladajac, ze zadzwoni taki do mnie, a ja ... moze powiem
    > "witaj wnusiu" i zaraz potem zadzwonie do was poinformowac, ze jest
    > taka sprawa ... ulatwi wam łapanie, czy tylko kłopotu sobie narobie -
    > Wam to zepsuje statystyki, a ja sie naczekam ... i lepiej mu od razu
    > mowic "spieprzaj dziadu" ?

    A jak myślisz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 167. Data: 2023-04-10 07:41:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2023 o 02:44, J.F pisze:

    > Wystarczy, ze opiszesz jeden czy dwa najpopularniejsze
    > uzasadnienia/sytuacje. przeciez prokuratorowi nie chce sie setki
    > różnych usazadanien wyszukiwac. I sąd, napisz co tam zawinił.

    bierę popkorna;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 168. Data: 2023-04-10 07:48:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taki mamy kodeks. Usiłowanie jest karane tak samo, jak dokonane
    > przestepstwo.
    > I chyba dobrze. Bo zlapiesz złodzieja na gorącym uczynku ... i
    > wypuscic, bo on jeszcze nic nie ukradł?

    Jak chciał ukraść czego ukraść nie mógł?

    > No to IMHO usiłowanie jest.

    Za pomocą narzędzia, którego nie ma?

    > OK.

    > naciagane. Bo jednak usiłujesz w ten bład wprowadzic.

    Nu tak jak z groźbą karalną. Groże całkiem na serio ale nic z tego nie
    wynika bo nie mam komu.

    > A jakie beda dowody? bo jak sie włamiesz noca do salonu, to usiłowanie
    > IMO jest, nawet jesli samochodów nie ma.
    >
    > Ale jak zamierzałes porwac auto w czasie jazdy próbnej ... to jak ci
    > to udowodnic przed drzwiami salonu ?

    Notarialne potwierdzena deklaracja chęci. Nie, nie żartuję. Napiszę, że
    chcę ukraść, wtedy i wtedy i tam, ale nie ukradnę bo samochodu nie
    będzie. Serio sądzisz, że sąd mnie skaże? Np. mogę się zdeklarować, że
    zarąbię we wtorek produkcyjną Izerę.

    --
    Marcin

  • 169. Data: 2023-04-10 07:58:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak chciał ukraść czego ukraść nie mógł?

    No to chyba dalej. Inna sprawa, że normalnie ciężko byłoby udowodnić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 170. Data: 2023-04-10 09:48:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 05:48:40 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jak chciał ukraść czego ukraść nie mógł?

    Cos tam chcial ukraść.
    Nawet jak nie było.

    > Za pomocą narzędzia, którego nie ma?

    Myslał że ma, sięgnął - usiłował.
    Tylko udowodnic trudno.

    łatwiej, jak np użył pistoletu, który był niesprawny i nie mógł
    strzelic.

> [...]
    > chcę ukraść, wtedy i wtedy i tam, ale nie ukradnę bo samochodu nie
    > będzie. Serio sądzisz, że sąd mnie skaże? Np. mogę się zdeklarować, że

    Wystarcza zezn... tzn wyjasnienia.
    Tylko dlaczego ktos mialby zatrzymac czlowieka wchodzacego do salonu?

    Mogl sie komus pochwalic, ze ma taki zamiar.

    Co prawda mogl sie rozmyslec jeszcze w czasie tej jazdy, ale jak go
    zgarneli wczesniej ... mial pecha?

    J.