  • 21. Data: 2010-12-08 08:50:16
    Temat: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4cff2dec$0$27040$65785112@news.neostrada.pl...
    > W przypadku wystąpienia jednej z powyżej opisanych przesłanek, osoba która
    > nabyła wadliwy towar dysponuje szeregiem uprawnień przeciwko sprzedawcy. W
    > pierwszej kolejności może ona żądać doprowadzenia zakupionego towaru do
    > stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy.
    > Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również
    > obowiązek zwrotu poniesionych przez kupującego kosztów. Sprzedawca ma
    > tylko 14 dni na ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku
    > braku odpowiedzi sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że uznał on
> [...]

    Dokładnie tak.

    > I to od kupujacego zalezy jaka forme on wybierze
    >
    > http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    Czy dysponujesz umiętnością czytania? ;) "Roszczenie o naprawę towaru lub
    jego wymianę na nowy jest podstawowym roszczeniem konsumenta w przypadku
    zaistnienia "wadliwości"towaru".
    To jest JEDNO roszczenie wynikające z ustawy i tylko tego początkowo może
    domagać się kupujący. Drugim jest "korzystanie przez kupującego z
    uprawnienia do żądania obniżenia ceny lub z prawa odstąpienia od umow" - i
    tylko między tymi dwoma jest wybór. Jakaś idiotyczna interpretacja tego
    przepisu przez niedouczoną pindę z federacji konsumentów nie mająca NIGDZIE
    potwierdzenia w ustawie krąży po internecie i już setki razy była
    wyjaśniana. Polecam orzecznictwo (lub nawet rozstrzygnięcia takich spraw w
    archiwum tego forum).

    A.

  • 22. Data: 2010-12-09 11:45:18
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A weź pomyśl. Co to za kradzież - jawnie?

    Dlaczego nie?

    > I kto tu tak na prawdę jest pieniaczem? ;->

    Moim zdaniem kupujący.

    > No i branie towaru z półki to normalna metoda przyjęcia oferty na ten
    > towar i zawarcia umowy - potem zostaje roszczenie cywilne o zapłatę
    > (realizowane przy kasie).

    Z opisu wynika, że delikwent nie miał zamiaru za ten towar zapłacić.

    > Więcej - zabierając mu towar z ręki naraziłeś się na oskarżenie o
    > bezprawne pozbawienie wolności (sprawa karna) oraz o odmowę sprzedaży
    > towaru z publicznej oferty (wykroczenie).

    Czy jeśli ktoś próbuje dokonać kradzieży i ja to uniemożliwiam, to
    narażam się na sprawę karną?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 23. Data: 2010-12-09 12:02:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    Nie, bo mógł tego nie zauważyć. Poza tym jeśli masz półki dostępne dla
    klientów z towarem i cenami, to jest to równie dobre jak napis "sklep
    samoobsługowy" - czyli de facto miałbyś dwie sprzeczne informacje i
    klient wybrał sobie dowolną.

    Większej głupoty nie czytałem. Jak idziesz do sklepu z rtv to też bierzesz
    działający tv z półki?

  • 24. Data: 2010-12-09 12:09:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 13:02, qwerty pisze:

    > Większej głupoty nie czytałem. Jak idziesz do sklepu z rtv to też
    > bierzesz działający tv z półki?

    Nie, bo nie będę dźwigał - od tego są pracownicy.

  • 25. Data: 2010-12-09 12:12:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    Nie, bo nie będę dźwigał - od tego są pracownicy.

    Jesteś nienormalny. Każdy zdrowy psychicznie wziąłby nowy zamiast "wyrywać" z
    półki.

  • 26. Data: 2010-12-09 12:41:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 13:12, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Nie, bo nie będę dźwigał - od tego są pracownicy.
    >
    > Jesteś nienormalny. Każdy zdrowy psychicznie wziąłby nowy zamiast
    > "wyrywać" z półki.

    Jesteś zbyt głupi, żeby zrozumieć sarkazm.

  • 27. Data: 2010-12-10 07:08:02
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjaśniana. Polecam orzecznictwo (lub nawet rozstrzygnięcia takich spraw w

    Niestety, nie masz racji. Powtorze - od KLIENTA (czytaj - kupujacego) zalezy
    ktora forme wybierze.
    Przypadek "z zycia wziety" - uszkodzeniu (po raz drugi nota bene) ulegla
    karta graficzna. za pierwszym razem skorzystalem z prawa do naprawy na
    gwarancji ()przepaleniu ulegly dwie diody) - naprawili, mimo ze trwalo to 2
    tygodnie. Druga reklamacja - kozystam z niezgodnosci towaru z umowa i zadam
    zwrotu gotowki. paradoksalna sytuacja - mogli y wymienic (nawet chcieli) na
    nowa karte, lecz niestety nie maja juz takich na stanie. proponuja wymiane
    na inna, ale licza cene aktualna za ta stara karte a nie ta uwidoczniona na
    fakturze. Nie zgadzam sie na to. Oni w takim razie wyrazaja chec naprawy
    towaru (nie mogac go wymienic na nowy - do czego przyznaja mi prawo). Maja
    prawo naprawiac
    Kolejnosc taka:
    1. wymiana towaru na nowy
    2. jesli to nie jest mozliwe - naprawa
    3. jesli naprawa naraza klienta na szczegolne niedogodnosci - zwrot gotowki
    Niestety nigdzie nie napisano co znaczy "szczegolna niedogodnosc" - i tu
    lezy pies pogrzebany. Dla sprzedajacego niemopznosc korzystania z komputera
    (nie ma wbudowanej zintegrowanej karty graficznej) nie jest szczegolna
    niedogodnoscia, a naprawa bedzie trwac "tylko" 3-4 tygodni. Sprawa
    zakonczyla sie w ten sposob, ze zwrocili mi kase (tyle ile faktycznie
    zaplacilem). Ja za to kupilem nowsza karte graficzna doplacajac niewiele.
    Jaki moj zysk? Prosty - chcieli oddac (odliczyc) cene karty z dnia wymiany
    (nisza o ponad 130 zeta od tej ktora zaplacilem). Dodatkowo roznica cen z
    dnia zlozenia reklamacji i z dnia uwzglednienia reklamacji to 60 zeta. Ile
    "zaoszczedzilem" ?
    prawie 200 zeta. Zwrocili mi 519 zlotych, wydalem 689 zlotych.Doplacilem 170
    zeta (jakbym zgodzil sie na ich warunki doplacil bym 360 zlotych). wearto
    czasem walczyc o woje pawa. Dodam (paradoksalnie) ze obie strony chcialy
    dzialac zgodnie z pawem (oni chcac naprawiac karte, ja zadajac zwrotu
    gotowki zaplaconej za ta karte).
    Pies lezy pogrzebany w nieokreslonym scisle pojeciu "szczegolne
    niedogodnosci".

  • 28. Data: 2010-12-10 08:47:41
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Niestety, nie masz racji. Powtorze - od KLIENTA (czytaj - kupujacego)
    > zalezy ktora forme wybierze.

    Bzdura - poproszę podstawę prawną (może jakieś tajne, niepublikowane
    rozporządzenie:? ;)) - fakt że trafiłes na przygłupów którzy nie znali prawa
    to tylko twoje szczęście. Problemem jest to że wprowadzasz ludzi w błąd i
    ktos się może na tym przejechać - jak już zresztą nie raz bywało. I w sumie
    tyle.

    A.

  • 29. Data: 2010-12-10 08:59:00
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > zalezy ktora forme wybierze.

    Bzdura - poproszę podstawę prawną (może jakieś tajne, niepublikowane
    rozporządzenie:? ;)) - fakt że sprzedawca zareagował tak a nie inaczej

  • 30. Data: 2010-12-10 13:08:20
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > to tylko twoje szczęście. Problemem jest to że wprowadzasz ludzi w błąd i
    > ktos się może na tym przejechać - jak już zresztą nie raz bywało. I w

    Poczytaj najpierw rozporzadzenia prawne dotyczace tej kwestii, pozniej sie
    wypowiadaj. To ze sprzedawca zareagowal tak a nie inaczej bylo podyktowane
    jego kontaktem z Inspektorem Handlowym ;P
    Podstawe prawna? Jest w samej ustawie.
    Dodam tylko ze sprzedawca nie moa prawa narzucac swojej woli klientowi
    (jesli zadania klienta sa zgodne z obowiazujacymi przepisami - a moje byly
    zgodne).

    a to wycinek z pisma reklamacyjnego sciagnietego ze strony IH:

    Wzór A (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową)

    ........, dnia .....

    (miejscowość)

    (imię i nazwisko)

    (adres)

    (telefon)

    (nazwa przedsiębiorcy)

    (adres przedsiębiorcy)

    Reklamacja

    Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
    szczególnych

    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
    zawiadamiam,

    iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową.

    Niezgodność polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w
    dniu ...........

    Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej
    ustawy

    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na

    nowy.

    W załączeniu składam kopię paragonu.

    ..po............

    (podpis) ..........

    59

    Wzór B (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową)

[...]

    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę

    towaru.

    W załączeniu składam kopię paragonu.

    (podpis)

    Wzór C (kolejna reklamacja)

[...]

    Charakter podanej niezgodności wskazuje, że naprawa i wymiana towaru są
    niemożliwe,

    a dodatkowo, że niezgodność towaru z umową jest istotna. Z uwagi na
    powyższe, na

    podstawie art. 8 ust. 4 ustawy, odstępuję od umowy sprzedaży. Zwracam
    zakupiony

    towar i proszę o zwrot ceny towaru na konto ..... w terminie 7 dni od dnia
    doręczenia

    niniejszego pisma.

    W załączeniu składam kopię paragonu.

    (podpis)

    Wzór D (kolejna reklamacja)

[...]

    Charakter wskazanej niezgodności powoduje, że naprawa i wymiana towaru
    narażałyby

    mnie na znaczne niedogodności polegające na ..... . Z uwagi na powyższe, na

    podstawie art. 8 ust. 4 ustawy, żądam obniżenia ceny towaru o kwotę .....
    (słownie:

    ...) zł, która stanowi różnicę pomiędzy ceną towaru zgodnego z umową i ceną

    towaru, który charakteryzuje się wskazaną powyżej niezgodnością. Proszę o
    zwrot

    podanej kwoty na konto ....../przekazem pocztowym na mój adres, w terminie

    7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.

    W załączeniu składam kopię paragonu.

    (podpis)

    I wszystko jasne . Powtorze - Klient wybiera co jest dla Niego wygodniejsze.
    tak samo sprzedajacy nie ma prawa narzucic klientowi ze przyjmie reklamacje
    ale gwarancyjna a nie z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Malo tego -
    skorzystanie z uprawnien gwarancyjnych nie sprawia ze kolejna reklamacje tez
    trzeba skladac z tytulu gwarancji. Tu rowniez klient sam wybiera to, co
    jest dla Niego korzystniejsze.

    Powtorze wiec:

    1. wymiana towaru na wolny od wad (niestety, nie jest tu zaznaczone ze na
    nowy. Ustawa mowi wyraznie - wolny od wad, wiec moze byc naprawiany)

    2. jesli takowa jest niemozliwa - naprawa towaru

    3. zwrot gotowki

    4. obnizenie ceny towaru

    Z zaznaczeniem ze i tu (pomiedzy 3 a 4 )klient tez moze wybrac.

    na koniec - tresc pisma reklamacyjnego (konsultowana z Inspektorem
    handlowym) na podstawie ktorej zadalem zwrotu gotowki:

    Pismo reklamacyjne

    (ciach)

    W dniu zakupiłem kartę graficzną Gigabyte 9800GT 1GB 256BIT PCI-E

    za cenę........ (zgodnie z dowodem zakupu).

    Poniżej przedstawiam istotę problemu związanego z tym zakupem oraz ujawnioną
    wadę towaru konsumpcyjnego i termin jej ujawnienia się:

    Przy włączeniu komputera, nawet przed załadowaniem systemu, na ekranie
    pojawiają się rzędy kropek, po załadowaniu systemu komputer nie działa
    płynnie, w menadżerze urządzeń przy karcie graficznej widnieje komentarz
    "urządzenia tego nie można zainstalować - kod 10. Nie pomaga również
    reinstalacja sterowników karty, odinstalowanie i ponowne zainstalowanie
    sterowników, jak również podmiana sterowników na starsze. Wada ta ujawniła
    się dnia 30.08.2010.

    Biorąc powyższe pod uwagę, działając na podstawie ustawy z dnia 27 lipca
    2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) - niniejszym składam
    reklamację na zakupiony przeze mnie produkt z tytułu niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową. Przyczyny tej niezgodności są następujące:

    towar nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle
    używany -

    uszkodziona karta graficzna powoduje niemożność korzystania z zestawu
    komputerowego (również u Państwa zakupionego) .

    W związku z powyższym żądam doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
    poprzez: wymianę produktu na nowy

    Naprawa naraża mnie na duże niedogodności w postaci niemożności korzystania
    z komputera (koniecznego mi do pracy) w związku z tym w razie niemożności
    wymiany karty na nową wolną od wad - proszę o:

    zwrot pieniędzy (czyli odstąpienie od zawartej umowy) w wysokosci faktycznie
    poniesionych kosztów zakupu karty graficznej w terminie do 14-tu dni od
    doręczenia niniejszego pisma.

    W załączeniu składam kopię rachunku.

    a tu poczytaj sobie ZE ZROZUMIENIEM:
[...]

    W sytuacji, gdy kupujący nie może żądać naprawy lub wymiany albo jeżeli
    sprzedawca nie zdoła uczynić takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy
    naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on
    prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, a w przypadku, gdy niezgodność
    towaru z umową jest istotna może on nawet odstąpić od umowy.

    http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
    waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht
    ml

    i dalej:

    Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?

    Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
    wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana
    albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli
    wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie
    stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że
    zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie
    będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe
    albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

    Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z
    umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

    . sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową
    poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga
    nadmiernych kosztów;

    . naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim
    czasie;

    . naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

    Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo
    naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa
    narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie
    jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.

    to ze strony : http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    wiec jasno jest napisane ze : "... Mamy prawo domagać się od sprzedawcy
    nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do
    sprzedawcy...."

    I chyba wszystko juz kompletnie jasne...

    jesli jeszcze nie to:

    http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/238.php

    http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

    http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    http://www.jakkupowac.pl/other/poradnik-prawny/niezg
    odnosc-towaru-z-umowa.html