  • 1. Data: 2010-12-06 17:32:30
    Temat: Podział działki
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Witam
    Bardzo proszę o poradę, jeżeli to możliwe.

    Jest działka usługowo-handlowa (ponad 1100 m2) i ma 2 współwłaścicieli (ja i
    kuzyn).
    Chcemy tę działkę rozdzielić na 2 niezależne działki, po jednej dla każdego,
    oczywiście według udziałów (moje jest 3/8).
    Chcemy uzyskać normalne, niezależne działki z własnymi numerami w geodezji,
    żeby w razie czego można było swoją działkę sprzedać.

    Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiego podziału, jeżeli plan
    zagospodarowania przestrzennego tego nie zabrania?
    Ten plan ma się za kilka miesięcy zmienić i prawdopodobnie powstanie zakaz
    podziału na działkek na mniejsze niż 1000m2.
    Kuzyn był niedawno u notariusza (w innej sprawie) i ów notariusz powiedział,
    że taka działka nie może zostać podzielona geodezyjnie na 2 numery tylko
    zostać jako współwłasność.

    Jeżeli jednak nie ma przeciwwskazań to co najpierw załatwiać i gdzie?
    Jakieś formalności w urzędzie gminy czy najpierw zlecić podział jakiejś
    firmie geodezyjnej a potem do gminy czy do ksiąg wieczystych?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-06 20:59:25
    Temat: Re: Podział działki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 18:32, frank drebin pisze:

    > Chcemy tę działkę rozdzielić na 2 niezależne działki, po jednej dla
    > każdego, oczywiście według udziałów (moje jest 3/8).

    ...i pewnie spadniecie z tymi działkami poniżej limitu pozwalającego na
    postawienie na nich czegokolwiek poza jakąś małą szopką.

    > Chcemy uzyskać normalne, niezależne działki z własnymi numerami w
    > geodezji, żeby w razie czego można było swoją działkę sprzedać.

    Tylko kto kupi działkę, na której niczego nie wybuduje?

> [...]
    > Ten plan ma się za kilka miesięcy zmienić i prawdopodobnie powstanie
    > zakaz podziału na działkek na mniejsze niż 1000m2.

    Sądzę, że nie tyle będzie to zakaz podziału ile zakaz budowy na zbyt
    małych działeczkach.

    > Kuzyn był niedawno u notariusza (w innej sprawie) i ów notariusz
    > powiedział, że taka działka nie może zostać podzielona geodezyjnie na 2
    > numery tylko zostać jako współwłasność.

    I co, uważasz że fachowiec, który w tym interesie siedzi od lat, nie ma
    o tym pojęcia?

    > Jeżeli jednak nie ma przeciwwskazań to co najpierw załatwiać i gdzie?
    > Jakieś formalności w urzędzie gminy czy najpierw zlecić podział jakiejś
    > firmie geodezyjnej a potem do gminy czy do ksiąg wieczystych?

    Jeśli już to notarialnie ustalcie granice i zakres użytkowania.

    Z ciekawostek: w mojej okolicy też jest limit na budowę 1000m2. Pewna
    firma się wycwaniła i w najtańszym wariancie stawia na takiej działce
    bliźniaka i sprzedaje ludziom po połowie - działka nadal jedna, tylko
    wyraźnie podzielone użytkowanie tej działki.

  • 3. Data: 2010-12-06 21:45:22
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ...i pewnie spadniecie z tymi działkami poniżej limitu pozwalającego
    > na postawienie na nich czegokolwiek poza jakąś małą szopką.

    akurat się mylisz. Zezwolone jest 43% zabudowy i chcemy postawić obiekt ze
    wspólną ścianą, ale każdy na swojej części.

    > Tylko kto kupi działkę, na której niczego nie wybuduje?
    j.w.

    > Sądzę, że nie tyle będzie to zakaz podziału ile zakaz budowy na zbyt
    > małych działeczkach.

    nie będzie. Po drugiej stronie deptaka są działki usługowo-handlowe poniżej
    100 m2, sprzedane przez gminę.

    > I co, uważasz że fachowiec, który w tym interesie siedzi od lat, nie
    > ma o tym pojęcia?

    Dlatego się pytam czy ma.
    A jeżeli ma, to dlaczego nie można.

    > Jeśli już to notarialnie ustalcie granice i zakres użytkowania.

    Ale tego właśnie nie chcemy.

  • 4. Data: 2010-12-07 07:12:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 22:45, frank drebin pisze:

    > akurat się mylisz. Zezwolone jest 43% zabudowy i chcemy postawić obiekt

    To są dwie różne rzeczy - minimalna działka do zabudowy a maksymalne
    zajęcie działki pod zabudowę (czasem jest to minimalna powierzchnia
    biologicznie czynna).

    > ze wspólną ścianą, ale każdy na swojej części.

    Na jednej działce to zrobisz. Na dwóch - już nie tak prosto, bo z zasady
    nie wolno budować w granicy i wyproszenie wyjątku to dodatkowe rytuały
    formalne.
    [ciach]

    > nie będzie. Po drugiej stronie deptaka są działki usługowo-handlowe
    > poniżej 100 m2, sprzedane przez gminę.

    To co było wybudowane, to zostaje - nawet po zmianach miejscowego planu
    zagospodarowania, więc to nie ma znaczenia. Co więcej plan może się
    drastycznie zmienić po drugiej stronie drogi. U mnie jest łagodnie - po
    drugiej stronie minimalny wymiar działki do 1500m2.

    > Dlatego się pytam czy ma.
    > A jeżeli ma, to dlaczego nie można.

    Notariusz nie powiedział?

    > Ale tego właśnie nie chcemy.

    Bo?

  • 5. Data: 2010-12-07 23:23:02
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    <ciach>

    Czy ty masz jakąś odpowiedź na zadane przeze mnie pytania?
    Na razie to tylko się wymądrzasz a mnie to kompletnie nieprzydatne.
    Za taką pomoc to z góry dziękuję.

  • 6. Data: 2010-12-08 04:23:03
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcemy tę działkę rozdzielić na 2 niezależne działki, po jednej dla
    > każdego, oczywiście według udziałów (moje jest 3/8).

    podzielic zawsze mozna

    > Chcemy uzyskać normalne, niezależne działki z własnymi numerami w
    > geodezji, żeby w razie czego można było swoją działkę sprzedać.

    tez mozna

    > Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiego podziału, jeżeli plan
    > zagospodarowania przestrzennego tego nie zabrania?

    nie

    > Ten plan ma się za kilka miesięcy zmienić i prawdopodobnie powstanie zakaz
    > podziału na działkek na mniejsze niż 1000m2.

    watpie, jakos nie spotkalem sie z takim zapisem nigdzie

    > Kuzyn był niedawno u notariusza (w innej sprawie) i ów notariusz
    > powiedział, że taka działka nie może zostać podzielona geodezyjnie na 2
    > numery tylko zostać jako współwłasność.

    podzielic zawsze mozna i numery musza byc nadane, kwestia co dalej...

    > Jeżeli jednak nie ma przeciwwskazań to co najpierw załatwiać i gdzie?

    geodeta - podzial - urzad - KW

    > Jakieś formalności w urzędzie gminy czy najpierw zlecić podział jakiejś
    > firmie geodezyjnej a potem do gminy czy do ksiąg wieczystych?

    jw.

    odezwij sie na adres ze strony to pomoge poprowadzic co jak i gdzie

    --
    -
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-12-08 05:58:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 00:23, frank drebin pisze:
> [...]
    >
    > Czy ty masz jakąś odpowiedź na zadane przeze mnie pytania?
    > Na razie to tylko się wymądrzasz a mnie to kompletnie nieprzydatne.

    Ja ci z dobrego serca doradzam, jakie mogą być problemy i co należy
    sprawdzić przed jakimkolwiek podziałem oraz jak to można rozwiązać
    inaczej, a ty fochy odstawiasz.

    Dziel sobie w cholerę, najwyżej potem będziesz musiał na nowo scalać -
    nawet bym się z tego ucieszył.

  • 8. Data: 2010-12-09 01:02:30
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > inaczej, a ty fochy odstawiasz.
    >
    > Dziel sobie w cholerę, najwyżej potem będziesz musiał na nowo scalać -
    tak przypuszczałem