  • 1. Data: 2010-12-06 18:58:35
    Temat: bledny PESEL a KW
    Od: M w <d...@g...com>

    Witam,

    Mam klopot.. Chce kupic mieszkanie.. Niestety okazalo sie, ze obecny
    wlasciciel mieszkania ma blednie wpisany numer PESEL w akcie
    notarialnym. Tym samym w KW PESEL tez jest bledny. Znalazlem juz, ze
    facet powinien ta sprawe wyprostowac aktem notarialnym i takim aktem
    nastepuje poprawa w KW. Agencja nieruchomosci jak i notariusz nie
    widza problemu.. Notariusz swoja droga ten sam, u ktorego blad
    powstal. Jak bardzo sprawa moze sie opoznic przez taka korekte?...
    Jednak jakie klopoty moge miec, ja jako kupujacy, jesli faktycznie
    bedzie spisane "jak jest" czyli na KW inny PESEL (jedna cyfra.. ale
    jednak bledny) a na moim akcie juz poprawny z dowodu osobistego. Bank
    weryfikuje na pewno wszystkie dokumenty. Ja zawodowo jestem
    przyzwyczajony do 100% zgodnosci i obawiam sie, ze bank moze odrzucic
    wnioski. Wtedy trace zadatek x2 i prowizje dla agencji a mieszkania
    nie mam.. Jesli zas bank wszystko zaakceptuje i zostane wpisany do KW
    to juz pozamiatane i nie musze sie niczego bac? Zgadza sie?...

    Dzieki z gory za porady..
    Pozdrawiam
    Milosz

  • 2. Data: 2010-12-06 22:22:49
    Temat: Re: bledny PESEL a KW
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/6/2010 12:58 PM, M w wrote:
> [...]
    > nie mam.. Jesli zas bank wszystko zaakceptuje i zostane wpisany do KW
    > to juz pozamiatane i nie musze sie niczego bac? Zgadza sie?...

    mi notariusz podobnego bledu nie przepuscil
    akurat to byla grubsza sprawa, bo brakujaca literka w nazwisku.
    ktos nie przeczytal aktu, a potem tak poszlo do KW.
    skonczylo sie wnioskiem do sadu o sprostowanie bledu w KW i dopiero
    potem mozna bylo gadac z notariuszem.
    sad sie w dwa lata z korekta uwinal :)

  • 3. Data: 2010-12-11 12:24:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2010, M w wrote:

> [...]
    > przyzwyczajony do 100% zgodnosci i obawiam sie, ze bank moze odrzucic
    > wnioski. Wtedy trace zadatek x2 i prowizje dla agencji

    Możesz mi objaśnić obie rzeczy?
    1. z jakiej okazji masz stracić zadatek, jeśli to nie Ty odstępujesz
    od umowy?
    2. dlaczego umowa z agencją przewiduje pobranie prowizji mimo
    *nie* skorzystania z ich oferty?
    (bo przeprowadzenie jakichś tam kroków, *nie* prowadzących do
    zawarcia umowy, chyba "skorzystaniem" nie jest - masz płacić
    za każdą ofertę wg której pojechałeś obejrzeć lokal??)

    pzdr, Gotfryd