  • 1. Data: 2010-12-07 08:31:30
    Temat: czy to juz próba kradziezy?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    witam

    Wchodzi pieniacz z reklamacja do sklepu.
    Nie godzi sie na pozostawienie towaru do naprawy i zada natychmiastowej
    wymiany na inny (lepszy). Na kolejne odmowy wydania innego towaru grozi, ze
    sobie sam wezmie z polki. Po kilu odmowach podchodzi do polki i bierze
    towar, pracownik sklepu w tym momencie podchodzi i stanowczo odbiera towar z
    rak pieniacza oraz odklada go na polke. Wszystko zostalo uwiecznione na
    monitoringu.

    Czy jest sens zglaszania proby kradziezy ?

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-12-07 08:46:57
    Temat: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 09:31, P_ablo pisze:
> [...]
    > uwiecznione na monitoringu.
    >

    > Czy jest sens zglaszania proby kradziezy ?

    A weź pomyśl. Co to za kradzież - jawnie?

    I kto tu tak na prawdę jest pieniaczem? ;->

    No i branie towaru z półki to normalna metoda przyjęcia oferty na ten
    towar i zawarcia umowy - potem zostaje roszczenie cywilne o zapłatę
    (realizowane przy kasie).

    Więcej - zabierając mu towar z ręki naraziłeś się na oskarżenie o
    bezprawne pozbawienie wolności (sprawa karna) oraz o odmowę sprzedaży
    towaru z publicznej oferty (wykroczenie).

  • 3. Data: 2010-12-07 08:50:09
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4cfdf4a8$1@news.home.net.pl...

    > No i branie towaru z półki to normalna metoda przyjęcia oferty na ten
    > towar i zawarcia umowy - potem zostaje roszczenie cywilne o zapłatę
    > (realizowane przy kasie).

    Skąd założenie że wszystkie sklepy są samoobsługowe? W aptece też tak
    kupujesz? ;)

    A.

  • 4. Data: 2010-12-07 08:57:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 09:50, Gruby Jendrek pisze:

    > w wiadomości news:4cfdf4a8$1@news.home.net.pl...

    > Skąd założenie że wszystkie sklepy są samoobsługowe? W aptece też tak
    > kupujesz? ;)

    Bo wtedy byłoby "przedarł się przez ladę i wziął z półki" ;)

    Jak tyko podszedł do półki i towar sobie z niej wziął, to logiczne jest
    założenie, że to sklep samoobsługowy.

  • 5. Data: 2010-12-07 09:05:44
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Skąd założenie że wszystkie sklepy są samoobsługowe? W aptece też tak
    > kupujesz? ;)

    Owszem :)

    K.

  • 6. Data: 2010-12-07 09:06:16
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:4cfdf4a8$1@news.home.net.pl...

    > A weź pomyśl. Co to za kradzież - jawnie?

    No ale grozil, ze sobie wezmie a nie dostal pozwolenia...

    > I kto tu tak na prawdę jest pieniaczem? ;->

    Cwaniak zalozyl sprawe o zniszczenie mienia (kurtka za 80 zl - wykroczenie),
    po interwencji pracownika wyszedl i wrocil twierdzac, ze chwycil go za
    szmaty i podarl mu kurtke pod pacha :)

    Ponadto zona pieniacza udezyla pracownika w glowe - przy swiadkach - bez
    sprowokowania, jakies 10 minut po wczesniejszym zajsciu. Tu sprawa jest
    oczywista i juz zostala zgloszona z 217kk.

    > No i branie towaru z półki to normalna metoda przyjęcia oferty na ten
    > towar i zawarcia umowy - potem zostaje roszczenie cywilne o zapłatę
    > (realizowane przy kasie).

    A jak do tego maja sie jawne grozby - ze sobie zabierze i nie ma zamiaru
    zaplacic ?

    > Więcej - zabierając mu towar z ręki naraziłeś się na oskarżenie o
    > bezprawne pozbawienie wolności (sprawa karna) oraz o odmowę sprzedaży
    > towaru z publicznej oferty (wykroczenie).

    hehe :)
    Wiedzialem, ze prawo jest pokrecone ale ze az tak... :)

    Jak zwykle wszystko kwestia interpretacji.

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2010-12-07 09:09:00
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:4cfdf70c$1@news.home.net.pl...

    > Bo wtedy byłoby "przedarł się przez ladę i wziął z półki" ;)
    > Jak tyko podszedł do półki i towar sobie z niej wziął, to logiczne jest
    > założenie, że to sklep samoobsługowy.

    Nigdzie nie ma informacji, ze jest to sklep samoobslugowy.
    Co wiecej, informacja, ze sklep nie jest sklepem samoobslugowym wisi na
    scianie - o i tu go mam :)

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-12-07 09:15:06
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Z pieniaczami rzeczywiście ciężko się rozmawia ale trzeba
    mu powiedzieć, że przepisach prawa jest tak i tak i nie może
    tak sobie brać bo popełni przestepstwo. Jak nadal będzie się
    pienił to najpierw uprzedzić go, że wezwiesz ochronę lub policję
    ale wtedy może go to kosztować więcej niż reklamowany towar.

    Z wyrazami współczucia...

    Andrzej.

  • 9. Data: 2010-12-07 09:29:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 10:06, P_ablo pisze:

    > No ale grozil, ze sobie wezmie a nie dostal pozwolenia...

    ROTFL

    Weź mnie nie osłabiaj - pozwolenie na wzięcie towaru z półki... ;)

    > Cwaniak zalozyl sprawe o zniszczenie mienia (kurtka za 80 zl -
    > wykroczenie), po interwencji pracownika wyszedl i wrocil twierdzac, ze
    > chwycil go za szmaty i podarl mu kurtke pod pacha :)

    A co widać na nagraniu?

    > Ponadto zona pieniacza udezyla pracownika w glowe - przy swiadkach - bez
    > sprowokowania, jakies 10 minut po wczesniejszym zajsciu. Tu sprawa jest
    > oczywista i juz zostala zgloszona z 217kk.

    To zupełnie odrębna sprawa i zasadniczo nie ma znaczenia.

    > A jak do tego maja sie jawne grozby - ze sobie zabierze i nie ma zamiaru
    > zaplacic ?

    Bo uważał, że już zapłacił, ty mu dałeś wadliwy towar, a on teraz tylko
    bierze to, za co zapłacił.

    Przynajmniej taka będzie jego linia obrony.

    > hehe :)
    > Wiedzialem, ze prawo jest pokrecone ale ze az tak... :)

    Dlaczego? Chciałbyś, żeby np. jakiś sprzedawca w supermarkecie wyrwał ci
    towar z ręki, bo np. nie spodobał mu się kolor twojej skóry? ;->

  • 10. Data: 2010-12-07 09:34:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 10:09, P_ablo pisze:

    > Nigdzie nie ma informacji, ze jest to sklep samoobslugowy.

    No to co? Towar jest na półce, jest obok niego cena - jest to publiczna
    oferta.

    > Co wiecej, informacja, ze sklep nie jest sklepem samoobslugowym wisi na
    > scianie - o i tu go mam :)

    Nie, bo mógł tego nie zauważyć. Poza tym jeśli masz półki dostępne dla
    klientów z towarem i cenami, to jest to równie dobre jak napis "sklep
    samoobsługowy" - czyli de facto miałbyś dwie sprzeczne informacje i
    klient wybrał sobie dowolną.